Gå til innhold

Lillegutt henter litt godt selv? hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som i dag morges før vi skulle spise frokost.. gikk lille gutt i kjøkkenskuffen og hentet seg en god kjeks med vanilje fyll han spiste den opp og gikk å hentet seg en til.. men etter den synes han det var nok og ventet på at jeg skulle lage frokost.

Selv synes jeg det ikke er noe problem nå, siden det ikke går utover hva han spiser av sunn mat.

Men jeg synes ikke noe om at å starte dagen med det og evt hva skjer når han blir større?

synes dere jeg skal stoppe det nå eller ikke bry meg noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært Selma som hadde begynt med sånt, hadde jeg nok gått inn for å stoppe henne allerede nå. Det er lettere jo tidligere man venner dem til at de ikke bare kan forsyne seg av sånne ting som ligger i skuffer og skap.

Nå vet jo ikke jeg helt hvor gammel gutten din er, men Selma er snart to år (om to uker), og ho skjønner veldig godt når vi snakker til henne nå, og vet igrunnen veldig godt hva ho har lov til og ikke, så her går det som regel veldig greit å si til henne at ho ikke skal ha det ho forsyner seg med fra kjøkkenskapet. Vi har bevisst ikke flyttet godteriet opp i en høyere hylle i skapet (har det i høyskapet på kjøkkenet, 2. hylle nedenfra og derfor lett tilgjengelig for henne egentlig) når ho begynte å åpne skap og skuffer på kjøkkenet. Vi syntes det var greiere å lære henne det fra starten av at ho ikke skal røre det som ligger der inne. Det fungerer kjempefint! :)

Skrevet

Han blir 18 mnd den 15 og.. jeg vet at han forstår meg.. men jeg vet ikke om jeg vil stoppe det. For til tider så er det ikke slik at han tar det som er søtt, han tar seg et knekkebrød.

Men jeg har vært bortpå mange barn som skal skrike og lage det stå heiet fordi dem ikke får noe før maten, av søtt.. og det vil jeg ikke ha!

Han er utrolig flink til å hente og ordne ting.. :)

Skrevet

Jeg hadde ville forsøkt å stoppe ham ja.

Skrevet

Jeg ville forsøkt å sette sunne alternativer innen hans rekkevidde.

Og heller plassert kjeks og snop litt høyere.

Selv har vi aldri noe usunt i skapene. Hehe, men det er fordi min samboer ikke får lov til å kjøpe noe. Jeg er på slankeren :P

Skrevet

hehe, ja det blir ikk emye søtt i skapa da lille er ute... da tror jeg lille gutt finner tør pasta og ris i skuffen.

Jeg tror jeg kommer til å stoppe han, jeg synes ikke noe om at han skal få muligheten til å bestemme det selv og så skal vi få det helvete når han blir større.

tusen takk for svar.. klem

Skrevet

Når vi har godis er det i et skap han ikke rekker opp til. Men han har noen ganger gått i skuffen og funnet knekkebrød osv, men det er ikke noe han gjør til vanlig. Hva med å heller ha noen grove kavring eller noe som han kan knaske på før frokost om han er veldig sulten, det pleier jeg å gjøre innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...