Gå til innhold

Ja, ja, da var det vår tur....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo, litt overfladisk, lest div. innlegg om å gå over fra sprinkelseng til vanlig seng, men da gutten min er bare såvidt over to år, og egentlig ikke har vært spesielt tidlig ute med noe som helst, tenkte jeg at det er jo leeenge til. Så feil kan man ta; jeg pleier å være i rommet ved siden av, når jeg har lagt lillegutt og ha døra stående på gløtt. Men igår kveld hørte jeg plutselig et brak og et øyeblikk etter sto gutten min i døra, med en kul i panna og et bredt glis og sa stolt "hei!". OK, jeg la han igjen og tenkte at når han bare legger seg til ro og sovner er det ikke noen fare. Og så skjedde det igjen! HJELP! Da tilbrakte han resten av natta på en rammemadrass vi har liggende ved siden av senga, (mor har tilbrakt en del nattetimer der nemlig), med en dyne på gulvet, i tilfelle han skulle trille ut i løpet av natta, og mamma sittende ved senga til han sovnet, (og det tok jo nesten en time, grrr, fort gjort å bli litt bortskjemt... Det er jo så greit med sprinkelseng....)

Spennende hvordan det går i kveld.

Men vær litt bedre forberedt enn meg, plutselig har dagen kommet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihihi,slik ser jeg for meg at det blir her også,for jeg tviholder på sprinkelsenga...;-) han er ingen klatremus akkurat-men plutselig skjer d...........

Skrevet

må bare få si at vi har en liten klatremus på snart 2,5 år og han er racer på å både komme seg oppi og ut av sengen, men på natten ligger han rolig, t.o.m når han våkner og roper på mamma så sitter han pent og venter til jeg kommer inn. Kanskje jeg som er heldig... men...

Skrevet

Åh, kjenner meg igjen der ja. Eldstesnuppa her var 21 mnd når hun plutselig kom på at hun skulle klatre over kanten. Hun deisa i gulvet og brakk hånden sin stakkars liten. Man vet jo aldri når de kommer på at de skal komme seg over, så det er vanskelig å vite når man bør bytte ut sprinkelsenga. Trodde at vi hadde god tid vi men...hun var jo ganske så uheldig å da.

Skrevet

Huff må innrømme at jeg flirte litt godt av historien din, men det er klart det er skikkelig skummelt når de begynner å klatre over sprinkelsenga og detter på gulvet.

Det er tydeligvis bare en ting dere må gjøre få tak i en annen seng!

Lykke til i jakten på den betse sengen for deres vedkommende.

Skrevet

gutten vår var bare så vidt året når jeg første gang så at han heiste seg opp til kanten og dro seg over. syntes det var for tidlig med stor gutt seng så vi fjernet noen av sprinklene i sengen hans. først når lillesøster kom til verden noen måneder senere ble det stor gutt seng. gikk faktisk veldig greit. han la seg veldig til ro med en gang og ble i sengen. hadde en periode senere hvor han ikke var så trett når han la seg, og gikk og forsynte seg litt med leker og slikt innen han ble trett og krøp opp i sengen for å legge seg selv. Nå er jenta snart to og bruker fortsatt sprinkelsengen, har ikke gjort anntydning til å vil klatre ut. er litt for engstelig av seg enda. men en vet aldrig!! kommer til å få sjokk tror jeg den dagen.

Skrevet

Vår er også to, men har kunnet klatre ut lenge. Men han klatrer ikke ut annet enn hvis vi er i rommet, så det er ikke noe problem. Men vi har selvfølgelig trappegrinda nede i tilfelle han plutselig finner ut han skal klatre ut likevel, og har en madrass liggende ved siden av senga så han skal lande mykt dersom han klatrer ut. Men til nå sitter han fint i sengen og venter til jeg kommer, selv om jeg drøyer det både en halvtime eller en time. (Men han er flink til å leke i senga da)

Men han er faktisk forsiktig når han klatrer ut også, for han svinger seg over slik at han slipper seg ned med bena først, så egentlig er nok ikke madrassen nødvendig, men den gjør i alle fall ingen skade;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...