Gå til innhold

Babyen sover nesten ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby på 6 uker sover nesten ikke på dagen lenger, han skal bare duppe av på armen, fanget, puppen... eller mens jeg triller vogna på tur. Så fort det blir stille eller jeg bare legger han i vogna blir det "bråk" og da skal han opp igjen.

Trenger han ikke mer søvn? Han har ikke sovet stort de siste tre dagene, så har han en eller to dager da han sover godt hele dagen før han ikke skal sove så mye lenger. Sover godt om natta utenom når han skal ha mat.

Husker ikke hvordan det var med storebror, men mener da han sov noe mer i den alderen her. I dag sovnet han ikke før 22.30, og før det har han hatt 30 min som max lengde, to ganger... Får jo ikke gjort stort hvis det skal fortsette slik...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har hatt det sånn selv, har det vel slik enda..egentlig.. men, når storebror er i barnehagen legger jeg meg sammen med vidunderet og da går alt så meget bedre. De sier jo at søvn avler søvn, og det er sant for oss i alle fall. De dagene vi sover sammen på dagen i 2 timer 2 ganger om dagen, sover vidunderet så mye bedre på kvelden. Blir så mye koseligere, ikke grinete eller gira..

Skrevet

Hei! Her har snuppa vært slik siden hun ble født.. Hun er 4 mnd nå og fremdeles slik...

Trenger tydligvis ganske lite søvn..

Skrevet

Slik er det her hos oss også. Bare små dupper dagen gjennom, men sover godt om natta. Sover bare om jeg bærer han eller om jeg triller, stopper vognen så slår han opp øynene med en gang.

Slik har han vært siden fødselen. Ikke mye jeg får gjort dagen gjennom igrunnen. Småen krever sitt. Nå når han godtar å ligge litt på babygymmen så får jeg iallefall sminket meg og få i meg en skive i løpet av dagen.

Jeg har bare godtatt at noen babyer er slik. Noen får "sovebabyer" mens andre får "våkenbabyer". Jeg har definitivt fått en som ikke liker så godt å sove på dagtid, selv om han er trøtt.

Skrevet

Høres akkurat ut som tulla mi. Hun våknet akkurat etter en "powernap" på 15 min(og 12 av de på armen min). Sover veldig bra på natta da (selv om hun sovner sent). Og deter vel det beste.......

Skrevet

Så morsomt å lese om powernaps. Akkurrat hva vi har med vår gutt på 3 mnd. Han sover også godt på nettene og enkelte dager, andre dager går det bare i powernaps... Litt stressende å fokusere på at han må sove mer hele tiden de dagene... Han trenger tydeligvis ikke så mye søvn. Har også litt "lakenskrekk". Våkner stort sett dersom vi legger han ned i senga si etter at han har sovnet på oss, men han er heldigvis begynt å like å ligge mer i senga nå som an er blitt større og sovner mer av seg selv der nå også.

Skrevet

Akkurat som jenta mi.. er 2 mnd, men nå er hun kjempe flink å sove på natta! sover fra 23-00 til 09-10 om natta, deilig! men nesten ingenting på dagen... men jeg bare legger henne på matta på gulvet, så styrer hun seg selv for det meste! lurt å venne de til å ligge for seg selv, så du får gjort ting! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...