Gå til innhold

Hvilke navn er såkalte "problem" barn navn i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Alle" vet jo at man skal holde seg borte fra navn som Ronny, men hvilke navn forbinder dere med rampenavn i dag?

(Få gjerne svar fra folk som jobber med barn og kanskje ser navn som går igjen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dennis, Kevin, Robin det er rampunger det!

Skrevet

Daniel er blant disse rampene nå til dags, viser både forskning (sorry, har ingen link her og nå...) samt egen erfaring.

Skrevet

Robin, Kevin, Ronny, Tony, Michael, Daniel ....

Mariell / mariella, Ariel, Ariana, Michelle .....

Mvh "frøken"

Skrevet

jobber både som lærer og som spes.ped i barnehage

Av en eller annen grunn er dette noen av navnene vi ser ofte blant problembarn:

tommy, emil, kenneth, jimmy,

Skrevet

oj, det gikk litt fort, her er flere:

jeanett(e), veronica, trine, yvonne

og ofte de navnene som blir brukt mye i USA fra usa; kevin, aron, michelle, samantha, sandra..

Skrevet

Jeg jobber på barneskole og hiver meg på Mikael!

De 2 "værste" og uoppdragne elevene ved skolen heter det samme, nemlig Mikael!

Filip/ Philip er en god nr.2 kandidat..

Skrevet

Daniel, Robin, Marius, Adrian, Omar og Ali...

Skrevet

hva er galt med ronny da? broren min heter det:) det med daniel kan såååå stemme for barnefar heter daniel og er en rass!!!

Skrevet

Ronny

Kent

Kevin

Nathaniel

Daniel

Michelle

Yasmin

Isabell

Isadora

Skrevet

Uff ja Sønnen min heter Kevin (stakkars han) og blir sikkert en kjempe rampeunge!! *ler*

Skrevet

Kevin (det kan jeg ikke skjønne at noen VURDERER å kalle ungen sin engang, og ikke fordi det er et "problemnavn")

Robin

Michelle

Marielle

Skrevet

og jeg synes egentlig det er så mange navn i bruk, at det kan være vanskelig å si....

Men det må bli Felix og Oscar, og Selma på jente.

Skrevet

Jobber selv på barneskole - og her er de "verste":

Michelle

Michael

Remi

Kevin

Elvar

Daniel

Jonas

Skrevet

forresten heter kjæresten min Ronny, og det er en tvers igjennom snill gutt. Har aldri forbundet det med et "rampeavn", men Remi og Kevin har alltid hatt den statusen hos meg...

Skrevet

Daniel. Er selv lærer og har erfart at det navnet ofte bæres av ungen med problemer. På lærerskolen nevnte de også at det var dokumentert at det var flere "vanskelige" danieler. Dårlig formulert, men litt sliten nå...

Skrevet

ærlig talt folkens, dette er jo bare tull, når jeg leser svarene nedover, tenker jeg at jeg syns det er å være litt vel forutinntatt...og det er jo ikke akkurat representativt.

Skrevet

Hvis man leser statistikker over hvem som blir problembarn, ser man at noen navn går igjen. Dessuten, etter FLERE års arbeid med disse barna, er det noen navn som går igjen.. De nevnte navn er selvfølgelig ikke basert kun på en klasse eller barnegruppe.

MEN, som proffesjonell skal man jo behandle alle barna likt, og gi de individuell opplæring, og IKKE være forutintatt! Erfaringen kommer jo etterhvert som man lærer barna å kjenne, ikke med en gang man treffer dem!

Det er heller ikke slik at alle med de nevnte navn ER problembarn!

Skrevet

hei Medusa.

Ronny er det navnet som er flest av i norske fengsler...Er jo kanskje ikke ungene, men forledrene som liker viss type navn..

Ørjan er for meg et slikt navn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...