Gå til innhold

Spm til go'mamma'n

Gjest

Anbefalte innlegg

Ser du skriver at du har mistet 3 ganger, alle i uke 7. Har du hatt MA eller SA? Jeg har hatt to MA. Ene ble oppdaget da jeg begynte å blø i uke 11, andre ble tilfeldig oppdaget fordi jeg fikk "grått" meg til tidlig ul i uke 11. Fosteret hadde begge gangene dødd i uke 7-8. Har du fått utredning? Vi er i gang med det nå. Vi har også en deilig liten dukke på 18 mndr, heldigvis. Men må si at det har vært tungt!! Ønsker oss veldig en liten til.

I fht det å miste flere ganger i uke 7.... Har du fått testet progesteronverdien i kroppen din i noen av sv.skapene? Jeg tror jeg skal få dette sjekket neste gang. Om disse verdiene er for lave har jeg hørt at fosteret vil dø. Går an å bruke progesteronkrem som skal være helt ufarlig.

Håper de finner ut hva som går galt hos oss som tross alt har klart å bære frem et barn før. Lykke til!!!:-)

Fortsetter under...

Var litt fjern nå! Har ikke vært inne på noen dager, så kom ikke på at det var akkurat deg jeg hadde svart ang dette med progesteron! Beklager!

Da vi mistet denne gangen var jeg helt ute av meg og fikk snakke med forskjellige leger. Alle sier så forskjellig. Men de jeg har fått mest tiltro til sier at vi kan prøve igjen med en gang! Kroppen blir ikke gravid før den er klar for det sier de. Og det føler jeg stemmer. Første to gangene jeg ble gravid skjedde det med en gang vi ønsket det. Etter første MA tok det 5 mnd, enda syklusen var helt presis og på 28 dager! Etter siste MA tok det over 5 uker før jeg i det hele tatt fikk eggløsning! Vi prøver vi, så får vi se! Håper vi slipper å vente så lenge som sist før det klaffer! Jeg kommer også til å være LIVREDD neste gang!

Grunnen til at du må være gravid når du sjekker progesteronnivået er at dette skal ha en spesiell verdi under sv.skapet. Antar at denne verdien er endel høyere enn når man ikke er gravid.

Håper det lykkes for oss begge snart:-)

jeg er jo fortsatt gravid på en måte da.kanskje jeg skal be de ta progesteron verdien i morgen? hadde vært veldig greit få det sjekket med en gang så jeg slipper miste enda en gang...er jo påkjenning nok dette her...

Jeg hadde først en sa og de to andre er ma.

Er nyttig lese om andre som har vært/er i samme situasjon, du har gitt meg mange ting å spørre legen om i morgen.

Det som er så rart er at når jeg gikk med prinsen så var jeg ikke til ul før i uke 11.Og jeg tenker at kanskje hjertet hans begynte slå litt senere også, det er det jo engen som vet....ble kvalm rundt uke 8 med han og det som da er så rart er at jeg er kvalm i dag..nå er jeg ca rundt uke 8, kanskje hjertet har begynt slå i helgen?Er nok bare innbildning, men prøver liksom se et håp i enhver situasjon.... Jeg har jo hcg på vei ned og da er det vel ikke håp....?

Hvilke prøver tar de av dere i utredningen? Innebærer det også sædprøve?

Vi får håpe vi lykkes ja...krysser fingrene for det jeg XXXXXXXXXX

Hei!

Hvordan gikk det i dag? Er de sikre på at det ikke er liv, eller fikk du en god nyhet? Håper på det siste!! Var det mulig å ta progesteronverdier hos deg nå? Har ikke peiling på alt vi ble sjekket for. Men var iallefall reumatiske faktorer som legen kalte det. Dette er faktorer som kan danne blodpropper. Jeg har fått påvist APC-resisten som er en antikoagulasjonsdefekt, slik at noen gynekologer mener dette mest sannsynlig er årsaken til MA'ene, mens andre mener at det ikke har sammenheng! Jeg tror iallefall at det er det... Har ikke tatt sædprøve, men jeg har også tenkt på dette. Skal spørre legen på sykehuset når vi skal til samtale om et par- tre uker. Akkurat nå føles det helt uvirkelig for meg at jeg en gang skal få en baby igjen... Føler meg oppgitt. Men samtidig må vi bare huske at vi har båret frem et barn før!!:-) Tenk om vi ikke hadde hatt våre små fra før av. Tør ikke tenke på hvor langt nede jeg hadde vært da!

gikk dårlig i dag også, skal på utskrapning på onsdag(rakk ikke i dag pga mye operasjoner)

hun hadde ikke så mye erfaring med progesteron testing, mente det ikke var nødvendig. Men at jeg godt kunne få slik progesteron gel neste sv.sk, skulle visst ikke være noe farlig det. Diskuterte også bruk av fragmin(blodfortynnende sprøyter) i stedet for albyl (blod fortynnende tabletter) Skal ta slik gen testing da, men det kunne fort ta 5 mnd å få svar på...

Jeg spurte om vi burde vente med å prøve igjen, det var ikke noe hun mente, kunne bare prøve igjen sa hun... Jeg syntes fem mnd er lenge å vente.

Den defekten du har, har det med blodpropp å gjøre det. Må du ta blodfortynnende neste sv.sk da?

Hvor lenge er det siden du mistet? prøver dere igjen nå?

Skjønner du føler deg oppgitt, samme følelsen her... Hvis det klaffer om noen mnd da så har vi termin i mai/juni en gang. Og det er da et år etter at vi egentlig skulle hatt første gangen...Er ikke lett få nr to visst nok, er en påkjenning dette her....

Godt vi har de små skjønne da, de gjør livet mer verdt å leve liksom...

Så trist å høre:-(

Jeg mistet for snart 7 uker siden, på terminen for første jeg mistet! Så jeg skulle ha blitt mamma i april jeg... Nå har jeg enda ikke fått mensen tilbake! Men har hatt eggløsning for kort tid siden (kjenner den hver gang), å ja- vi prøver! 5 mndr hørtes uendelig lenge ut! Hvordan kan det stemme?! Jeg har fått beskjed om ca tre uker. Men fikk brev i dag om at lab'en hadde glemt å ta noen av prøvene som stod på skjemaet! Dritt! Sist tok det meg 5 mndr før jeg ble gravid etter MA'en- tross superregelmessig syklus, så prøver å innstille meg på at det kan ta tid. Men det er vanskelig! Har jo et håp da, ettersom jeg har blitt kjapt gravid de to første gangene jeg var gravid. Håper bare ikke at jeg får noe syklus- kluss nå! APC- resistens har med blodpropp å gjøre ja. Skal ta Fragmin eller Albyl neste gang, men synes det virker litt skummelt også. Er egentlig litt "redd" medisiner. Mange år bare siden jeg tok en hodepinetablett. Men må man, så må man- å jeg gjør alt for å få en liten til- bare det ikke er skadelig for barnet.

Tenker masse på deg!! Lykke til på onsdag. Håper det går greit. Håper vi lykkes snart begge og at spiren sitter i minst 37 uker:-)

Klem

• 2 uker senere...

Annonse

hei!hvordan går det med deg?

Tenkte jeg skulle sende deg en melding her inne, men du hadde ikke opprettet slik profil. Kunne du ikke gjort det da så slipper man skrive her så alle ser liksom...

Med meg går det greit, var på fest i går og drakk litt og kjenner da at følelsene kommer tilbake. Er kanskje ikke så ferdig med det som jeg tror... Nesten alt jeg tenker på er å bli gravid igjen, studerer syklusen min og termindatoer for neste år....skal være forlover i mai neste år og håper ikke jeg skal nedkomme akkurat da liksom...hadde vært litt kjedelig, men skjer det så skjer det..

Vi får håpe en spire sitter snart for oss begge!!!!Send meg en melding om det er noe nytt hos deg da!

klem

Hei!

Hatt det så travelt i det siste, itillegg til at jeg prøver å få MA'ene litt på avstand- derfor har jeg ikke vært her inne på lenge. Går greit her. Men er utålmodig, samtidig som jeg kvier meg litt til det å være gravid igjen. Kommer til å være så redd! Tok åtte uker før jeg fikk mensen igjen etter denne MA'en!! Det ble en kjempeblødning, uh! Men nå virker det som om at kroppen er i gang igjen, denne gang med 26 dagers syklus. De to første gangene jeg ble gravid (ble det ved første forsøk) hadde jeg 32 og 34 dagers syklus. Forrige gang tok det jo lang tid (5 mndr) før vi fikk det til igjen, og da var syklusen 28 dager, så håper ikke at det blir vanskeligere jo kortere syklus man har! Har jo normal lutealfase i allefall.

Gikk det greit med utskrapingen din? Kjenner igjen følelsen av å sitte på fest å drikke å tenke at du skulle ønske at du ikke kunne drikke!! Jeg sliter enda, det går opp og ned. Prøver å fokusere på at vi er utrolig heldige som har en skjønn liten fra før da!

Vi får utredning nå, men sykehuset har klart å gjøre feil med både mine og min manns blodprøver, så det drar visst ut. De glemte en hel side på blodprøveskjemaet mitt, og min manns blodprøver sendte de til Haukeland i feil glass.... Litt av et styr! Men vi orker ikke vente.... Det får skje det som skjer. Tar sikkert lang tid før jeg blir gravid igjen. Når jeg blir gravid igjen tenker jeg å ta progesterontilskudd i stikkpiller jeg også. Å så må jeg diskutere blodfortynnende med legen.

Jeg har det som deg. Tenker på å bli gravid omtrent hele tiden! Studerer også syklus og termindatoer for neste år. Krysser fingerene for et vårbarn, at vi slipper å vente lenger enn deg. Har du fått regelmessig mens og alt sånn? Jeg blør i nesten en uke når jeg har mens. Lurer på om dette er negativt, om slimhinnene får tid til å bli tykke nok til å ta i mot et befruktet egg da... Må ringe å snakke med legen om det.

Kjekt å høre fra deg. Krysser også fingrene for oss begge! Neste gang SKAL det gå bra!!!!

Klem

Hei igjen. Godtå lese om ei som har det på akkutat samme måte som meg. Alle tankene og følelsene er veldig like. Vil bare bli gravid, det er det eneste som er i hodet mitt. samtidig følser jeg at vi bør vente på prøvesvar, hva om de viser noe liksom... Tenk om jeg mister igjen og det kunne vært unngått dersom vi ventet på svarene og fikk behandlig deretter...Men tenker også som deg, det får skje det som skjer...

utskrapningen gikk greit, lite smerter og blødde lite etterpå..men har enda ikke fått mensen. Hvis det er som sist så skal jeg ha mensen rundt den 11 juli, da er det 28 dager siden utskrapningen. Men vi får se, prøver ikke enda, men håper alikevel at jeg er gravid...huff, er ikke enkelt dette...

så tragisk at de har sendt prøvene feil og ikke tatt alle prøvene de skal hos dere, er så unødvendig altså...har dere fått tatt alle nå og det er sendt riktig?

Jeg pleier blø i en uke når jeg har mensen, det er vel ikke uvanlig det eller? Er du usikker så ring legen og spør, like greit det!

Kunne du ikke ordnet deg slik profil her inne da, for da kan vi sende meld dit i stedet for her?bare et forslag..vil gjerne følge med på hvordan det går meg dere, om du syntes det er greit da?!

Krysser det som krysses kan jeg for at vi skal ha en baby neste vår/sommer. Det må vel være vår tur da?

klem meg

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...