Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Har såvidt kikket litt på barnevogn, og synes Teutonia Mistral/Prestige virker praktisk.Er det noen som har erfaring med denne? (Fordeler/ ulemper??) Har aldri kjøpt barnevogn før... Skal føde i vinter. Bor i blokkleilighet uten heis. Synes Emmaljunga virker litt stor til min (relativt lille) bil, den virker også litt tung å bære. Noen som har erfaring??
Regnbuens barn™ . Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har begge to faktisk.. mistralen som jeg kjøpte til min eldste som sportsvogn i 05, og prestigen som er 07modell til min jente på snart 5mnd. Begge er gode vogner, prestigen er noe høyere og de nye fashion bagene er knallfine og gode å bruke,. i mistralen må du evt ha en mykbag- noe som sikkert er mer praktisk for deg som ikke har heis og ikke vil bære en tung bag opp trappene.. I bilen tar de omtrent like stor plass. Emmalljunga sin er MYE tyngre enn disse vognene, edgen veier ca 18kg uten baby, og duo bagen på prestigen er bare 2cm kortere innvendig mål i lengden, og veier ca 12/14kg(husker ikke nøyaktig nå) Dessuten så må du ta av bagen på emmaljunga sin for å slå den ned i bilen, det slipper du på de to andre vognene, men husk å velg lufthjul om valger faller på noen av disse.. =)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #3 Skrevet 11. juni 2007 Takk for svar! Synes det er utrolig vanskelig å bestemme seg for barnevogn. Kom på et par ting til: Har det noe å si hvor høy man er? Vi er 170 og 185 cm lange. Og må man ha TO barnevogner? Jeg tenkte bare å kjøpe en duovogn...
mimmizizi Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 hmm man kan kjøpe en stor vogn og bruke den etterpå som sove vogna men da må man kjøpe en mindre som ligger i bilen eller en "medium- 2i1" og det kan godt være mistral/prestige. syns hardbager er fine men barn vokser fort av dem. vis du velger softbag så kan du gjøre den om til en pose å bruke den mye lengre. vi hadde hardbagen og av og til angret litt men valget er din...
Liti Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Hei, Jeg har Mistral fra 2005 med mykbag og kan ikke få sagt nok godt om vogna!! Den holder en høy kvalitet og er uten knirk og annet slakkeri. Jeg bor i fjerde uten heis og mykbagen er super å bære opp og ned i. Jeg bruker nå vogna til mitt andre barn og begge er født på vinter. Bagen er lun og du kan pakke rundt babyen etter behov, selv har jeg bare brukt lammeskinn og dyne, lammeullpose når det har vært veldig kaldt. (Bor på Østlandet). Når barna har blitt større har jeg omgjort bagen til fotpose, genial løsning. Vi liker begge denne vogne, høyde 173cm og 189cm. det eneste jeg er litt misforrnøyd med er at fargen på vogna har blitt veldig blass, men nå er den brukt vanvittig mye også er den svart. Må si at jg har tre andre vogner også; TFK, X-lander og en trille fra Baby Dan, ingen av disse når opp til Mistralen etter min smak. Lykke til i valget!
Regnbuens barn™ . Skrevet 12. juni 2007 #6 Skrevet 12. juni 2007 Bør ikke ha noe å si på høyden, vi er 170 og 186 høye og har ingen problemer med disse, har forøvrig hatt 2teutonia vogner(har to nå) og en tfk twinner twist, + quinny zapp og en carena lux. Og har aldri hatt problemer med med høyden ... Jeg har vogndilla da, og har tenkt å hente meg en OTH fra USA til neste år når snuppa er stor nok.. Så jeg foretrekker en god førstegangsvogn frem til litt over 1år, så en litt bedre sportstrille etterpå... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå