Gå til innhold

Noen som har fortalt nyheten ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 10+4 med min baby nr 2. Har en gutt fra før på litt over 3 år. Vi har bare fortalt noen nære venner om at det er en liten på vei - ingen i familien.

Har tenkt å vente til uke 13 ca - men har litt lyst å fortelle nå også. Er bare så redd for at den lille skal dø uten at vi merker det.

Var på UL i forrige uke, ogalt var i skjønneste orden. Men klarer liksom ikke helt å slippe det løs...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi da har du været flink!!! måtte fortelle mamma det.. er 4 uker men ingen andre..man krysser fingrene om at dette går bra!!! vanskelig å ikke si noe men vi venter og til 12.uke ;)

 

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikkeno god på å vente, mista i mars og da sa jeg det til utrolig mange, ikke gøy! bestemte meg for å ikke gjøre d nå, men alikevel er d noen som vet det, familie og de nærmeste vennenne..ca 8 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet så skulle ikke vi ikke fortelle det til noen før jeg hadde vært til legen... Men ingen av oss er noe særlig flinke til å holde på hemmeligheter, så vi har fortalt det til foreldre og søsken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Vi synes det er så kjekt med hemmeligheter at vi skal forsøke å holde det hemmelig så lenge som mulig.

Det er sannsynligvis siste barnet vårt også og da er det litt ekstra stas å fortelle det til folk litt sent...haha.

Klarer sikkert ikke å lure dem likevel, men det er lov å prøve.

Vi har to stykker fra før og vi har ikke lyst å si det til dem så tidlig for da blir det så lenge å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå i 5 uke på vei med nr 2 :-P

Har ei lita på snart 5 mnd fra før :)

Vi har heller ikke fortalt det til noen!

Vi skal vente til vi har vert på UL så skal vi sende et UL bilde i posten til hvert familiemedlem og se om de skjønner tegninga! :P

Klarer nok å skjule det... fordi jeg er litt kraftig fra før og har nettopp begyndt å trene, så da går det opp i opp fettet forsvinner og magen kommer.. så da ser ikke folk forskjell på om jeg har slanka meg eller om jeg er gravid :P

 

Ps.. slanker meg ikke med å spise mindre osv.. det er jo ikke bra for babyen men trener bare litt, noe jeg aldri har gjort før! hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8 og alle rundt meg vet det. Lillegutt (snart 5) vet ikke noe enda, men jeg har planer om å fortelle han det etter ul i uke 12 hvis alt ser bra ut. Han maser og maser om å få bli storebror og jeg kan nesten ikke vente med å fortelle han nyheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi valgte å fortelle det med en gang etter at vi var på tidlig UL og visste at alt var bra.

Vi mistet en gang i februar i år og vi hadde da fortalt det til både familie og venner.

Det hele var ubeskrivelig vondt, men jeg er kjempe glad for at vi fortalte det sånn at folk skjønnte hvorfor vi var så lei oss.

Gruet meg masse til alle spørsmålene som skulle komme.... Men folk var såpass forståelsesfulle og mennesklige at de ikke spurte om noe annet enn om de kunne hjelpe til med noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 8+2 å vi har fortalt d til familie å nære venner...men jeg sliter me å skjule d da så skulle d komme ut over verden så gjør ikke d meg noe for å si d sånn..d som skjer d skjer pleier jeg å si.....er jo stort sett en mening me alt som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen fasit på dette da =) Jeg tror de fleste vet det siden jeg bor i ei så lita bygd... Og mange har sett at jeg har vært hos jordmor... jeg er 10 uker på vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt det til mamma og pappa, og til vennner på skolen. Familien ellers vet det ikke enda, og heller ikke vennene mine hjemmefra (jeg bor i en annen by og studerer).

På onsdag er jeg 9+0 og skal til ultralyd, kan nesten ikke tro at det er allerede nå, har venta så lenge! Men hvis alt ser bra ut, så skal jeg si det til familien da. Gleder meg!

 

Tenker å si det til venninnene mine også da, men er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Orker ikke ringe rundt til alle, kommer vel til å sitte i telefonen hele dagen, men håper ingen blir fornærma om jeg bare sender en sms... Har ikke så mye kontakt med de fleste venninnene mine hjemmefra lenger, så det er ikke ofte jeg snakker med dem.. Hvordan sir dere det til venner dere ikke har så mye kontakt med, men føler dere må fortelle det selv likevel, fordi de forventer å høre det fra deg og ikke bare som rykte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil_bli_gravid83

He he,vi fortalte det til familie og venner i uke 4 vi! med en gang vi fant det ut.. familien visst ikke at vi prøvde å bli gravid så di fikk litt sjokk... Er veldig snakkesalig av meg jeg,så hadde ikke klart å gå lenger uten å si det! angrer ikke på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min mor og barnefar vet det men ikke så mange andre ..men med den gassbalongen jeg har bare i uke 5 men alikevel ........ mit 4 sv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er 10+4 med nr. 2 og har en jente på 3,5 år fra før. Har mistet 2 ganger det siste året. Jeg har ikke fortalt det til noen, men min mamma gjettet det selv for en uke siden. Ellers vil jeg helst vente til jeg har vært på tidlig UL i uke 13. Etter det skal resten av familien og jobben få å vite -- håper jeg klarer å holde magen inne noen uker til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en SA i uke 6/7 i februar, bare et par dager etter at vi hadde fortalt det til begge familiene våre. Det var veldig trist å måtte ringe tilbake og fortelle at vi hadde mistet. Nå er vi ca. åtte uker på vei, og det er foreløpig bare mamma og to venninner som vet det. Vi vil vente til etter ultralyden med å fortelle det til resten denne gangen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... jeg har alltid sagt at jeg skulle vente til det var gått 3 mnd. Men så fant jeg ut for en uke siden at jeg var gravid for første gang.(bare 5+1 idag) Å nå vet foreldrene mine det, mine to søsken, og 3 venninner.. + foreldrene å søstra til samboern. regner med vi forteller det videre til flere venner denne uka. Så glade som vi er og så nært forhold som vi har til både venner og familie så føles det nå helt unaturlig å ikke si noe. Vi vil dele den evnt. sorgen (hvis jeg mister) såvell som gleden med å være gravid. Så da blir det slik :)

eneste jeg vil vente litt med, er jobben, men det er fordi jeg gruer meg, fordi jeg vet de vil tenke inni seg; Å neeeei, hva gjør vi nå??! (litt krise på jobb det neste året) nå blir det jo ikke bedre for dem.

Å alle har blitt jublende glade :D

Og imorgen skal jeg til lege. jeg bare måtte ha en tidlig legetime, for å få en 4 bekreftelse på dette siden jeg har litt vanskeli for å tru det er sant... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...