schnuppi Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 I går oppdaget jeg flere småkuler i lysken.Kan ikke huske å ha kjent dette før..På den ene siden er en kul litt vond.Søsteren min sier at så lenge kulen er vond er de ikke farlige.Leste på nett at det kan være kjertler,brokk eller cyste...Bør vel kanskje dra til lege for å sjekke.Men andre som har hatt dette? håper på mange svar..
Gulosten™ Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Jeg fikk en diger kul i lysken da jeg var tidlig i tenårene. Var jo overbevist om at det var kreft, fordi mamma sin onkel døde av lymekreft. Men det var bare lymfene som hovnet opp fordi det ligger en sykdom latent i kroppen som ikke har dukket opp enda. Det er sannsynligvis det hos deg også. Lymfer har vi eller masse av, i halsen og under armene og i lysken. Forbered deg på at du blir syk da:) Hehe.
ApriIbaby Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Det er ikke riktig at den er ufarlig hvis den er vond, men mest sannsynlig er den ufarlig. Kan godt være at du har hovne lymfeknuter der. Kan sen beveges hit og dit? Da kan det være fettkuler den er snakk om. Synes du skal gå til lege hvis de ikke er borte om noen dager. Bedre med 10 turer for mye enn en for lite....o¨gså slipper du å gå å bekymre deg.
Nit@™ Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har lyskebrokk selv. Den er myk men det er ømt og klemme på den. Iflg legen skal et brokk være mykt, hvis den blir hard om øm bør en kontakte lege for da kan det være betent. Men da blir det ofte rødt og hovent rundt også, og varmt.
schnuppi Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. juni 2007 Takk for svar. Jeg har hatt en allergisk reaksjon,muligens pga pencillin.Har hatt utslett over hele kroppen(trodde først det var sol eksem)Det begynner å bli bra nå,men merket disse kulene i går.Tror de beveger seg når jeg trykker på ja..Skal jeg avvente litt med å gå til lege,eller bestille time uansett da?!
may-mom-05 Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Om en kul er vond eller ei - har INGENTING å si. Når det gjelder lymfeknuter, så er det ikke alltid like lett å vite om den har blitt større pga at man er forkjølet eller annet liknende, eller kreft. Forloveden min fikk konstantert lymfekreft i mai i fjor. Han gikk halvannet år med en kul i nakken som varierte sterkt i størrelse. Til slutt tok heldigvis fastlegen til fornuft å sendte han til rikshospitalet hvor de ganske raskt bekreftet av det var ett såkallt t-celle lymfom. Han fikk oddsen 40% sjanse for å bli HELT frisk. For øyeblikket er han foreløpig (og forhåpentligvis for evig) friskmeldt. Men ett tilbakefall kan når som helst dukke opp, derfor også faste kontroller på radiumen for å sjekke at alt er som det skal eller ikke..... :-) Så til alle der ute: ta heller ett legebesøk for mye, og stå på ditt hvis magefølelsen din sier deg noe annet enn legen - slik var det nemlig for oss !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå