Gå til innhold

tar dere 1 eller 2 folat tabletter, i min eske er det 400mg pr


Har to herlige gutter!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. Jeg tar en ( 400 mg)

Det står jo på esken anbefalt dose 1 tab.

Har ikke hørt noe annet.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant det på denne siden over mineraler og slikt.får evnt høre med lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar ingen jeg :P

Tok ingen sist svangerskap heller og hun ble 100% frisk! ikke engang det minste utslett! :-P

Men tar vitaplex som vitamintilskudd da siden jeg ikke spiser så vitaminberiket mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger bare 400 mg men om du har fått baby med ryggmargsbrokk el før så skal du ha dobbel dose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte vitaminer for gravide i Sverige.

Det inneholdt hver tablett 600mg. Jeg spurte betjeningen, og de sa at i sverige annbefalte de minst 500mg. Vet at om du har svangerskapsdiabetes er annbefalingen 4g. Tror ikke det gjør noe som helst om man svelger to tabletter men 400mg istedet for 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt dobbel dose i måneden etter at jeg mistet i MA. Jeg vet at norske myndigheter har tradisjon for å anbefale altfor små doser av alle typer vitaminer. Men når jeg blir gravid, går jeg ned til en pille.

 

Veslejenta: Jeg ville tatt folsyre. Det halverer risikoen for å få barn med spinaldefekter som ryggmargsbrokk. Jeg har ikke tatt det med mine to barn og de ble helt fine, men nå tar jeg ingen sjanser.

 

Og så fikk ei venninne av meg høre fra sykehuset etter at hun hadde mistet to ganger at inntak av folsyre høyner sjansen for at egget fester seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får i deg en del folat i kosten, så en tablett holder fint:) Det er anbefalt å ta en sånn tablett daglig på 0,4 mg.

Folat fins i mange frukter og grønnsaker, og vi trenger det hele livet, men siden vi får det i oss i kosten er det normalt ikke nødvendig med tilskudd. Så så sant du lever bare på kjøtt eller sånn, så får du i deg en del i kosten også.

 

Det er ikke farlig å ta for mye, men kanskje ikke helt nødvendig:)

 

Det anbefales forresten å ta folat hele svangerskapet, ikke bare 1.trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅ min pakke som det står "gravid" på,kjøpt på apotek står det at en skal ta to. Det er dagsdosen som til sammen inneholder 400mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslejenta.

Ikke for å skremme deg. Naboen vår opplevde åpen ryggmargsbrokk på barn nr .3. Han døde kort tid etter.De to første var helt normale.

Du har ingen garanti selv om du har friske barn fra før. Vet at det ikke e mange barn i norge som fødes med dette.

Det er jo rimelig unødvendig å utsette seg for risiko, når en daglig tablett er alt som skal til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info: 1 tablett Folat er 400 MIKROGRAM eller 0,4 MILLIGRAM..

Det finnes altså ikke tablett med 400 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar disse som heter "Gravid" og der står det anbefalt dagsdose 2 tabletter pr dag. Så det tar jeg :) Forrige svangerskap tok jeg disse som bare het Folsyre eller noe sånt.. der tok jeg en pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...