Gå til innhold

noen med erfaringer??jeg trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har tenkt å tenkt å tenkt.. jeg har nettopp blitt gravid,jenta mi kommer til å være 2år og 1 mnd da babyn blir født.

saken er den at jeg har fått barnehage plass.60%

jeg vet ikke om jeg skal velge ha jenta hjem,eller ha henne i barnehagen. jeg jobber som vikar nå,i barnehage. får til å jobbe alt fra 3-5 dager pr uke nå når hun er hjemme..vill ikke jobbe 100%,da blir det for liten tid med jenta. vi klarer oss økonomisk med at jeg arbeider lite+ at vi har kontantstøtta. jeg kommer til å sitte med mindre penger pr mnd om jenta begynner i barnehagen..

hva ville dere gjort,og er det noen med erfaringer.. jeg jobber med barn,så jeg ser ikke problemet med å gå hjemme med baby og jenta mi..for på jobb har jeg ansvar for maaange flere barn:)

er ute etter erfaringer???dette sliter så på meg,klarer ikke bestemme meg..hvordan er det å gå hjemme med et lite barn atme baby??både under graividtet og det første året etter babyn er fødd?? ønsker så mange svar og råd som mulig.. vi har mulighet til å møte andre barn,både på fritid,og to dager i uka på åpen barnehage..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt henne i bh noen dager i uka, ja.. Har godt av å komme seg litt bort fra foreldrene, samtidig som det sikkert er godt for deg å konse kun om den lille litt! vi har iallefall valgt å gjøre det slik her hos oss!

Skrevet

Hei

Har ikke personlig erfaring, men flere venninner som har vært i samme situasjon som deg.

Der har eldstemann gått i barnehage(redusert) eller barnepark, og det som jeg har hørt de si er at det er godt å få litt alenetid med babyen.

Hvis jeg var i samme situasjon, ville jeg ha valgt det samme. Tror det må være litt godt.

Gjør det som er best for deg, jenta di vil sikkert være fornøyd hva du enn velger, men tenker det må være litt godt for deg å ha litt kosetid med babyen uten å aktivisere en toåring samtidig.

Skrevet

kanskje det kan være litt lurt å ha henne litt i barnehagen den første tiden. kanskje hun har behov for å være en plass som ikke er helt fokusert på at hun har en lillesøster el lillebror. å være liten og så bli storesøster er ikke helt problematisk, det er litt å fordøye. også i forhold til forventninger og plutselige forandringer som vil skje i livet hennes. Forandre minst mulig i "fri" området hennes til at du ser at hun har behov for forandring. Jeg gikk hjemme men en på litt over ett år når jeg fikk nr 2. Hadde ikke noe valg siden vi ikke fikk barnehage plass. Det var en utfordring til tider, men det gikk også over all forventning. Siden bebyen sov veldig mye den første tiden så fikk storebror tid til å være liten han også. Men jeg merket fort hvor stort behovet var for "fri" plass når han begynte i barnehagen ett halv år senere, da ble det slutt på den sltille og alt for snille gutten min. Endelig var det noen som hadde tid til bare han og hans behov for jevnaldrende lekekammerater. Nå går han fremdeles halv plass, koser seg enormt i barnehagen, men koser seg også veldig med å være hjemme med resten av familien. Ble endel forandringer i hvordan vi måtte vurdere gutten vår etter barnehage start, han hadde nok blitt behandlet som en større gutt enn hva han egentlig var. Trodde jeg hadde vært flink til å unngå det, men jeg tok nok feil og er glad jeg så det i tide. Så mitt råd er ikke tenk på pengene, tenk hva som er best for jenta de. Hør litt med hva barnhagen anbefaler, helsestasjonen sier og kanskje også jenta selv. Er du hjemme så har hun trygghet om at hvis hun virkelig ikke vil el omvendt så har hun muligheter. Lykke til!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...