Gå til innhold

jeg er så i tvil..hva bør jeg gjøre..??

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å tenkt å tenkt.. jeg har nettopp blitt gravid,jenta mi kommer til å være 2år og 1 mnd da babyn blir født.

saken er den at jeg har fått barnehage plass.60%

jeg vet ikke om jeg skal velge ha jenta hjem,eller ha henne i barnehagen. jeg jobber som vikar nå,i barnehage. får til å jobbe alt fra 3-5 dager pr uke nå når hun er hjemme..vill ikke jobbe 100%,da blir det for liten tid med jenta. vi klarer oss økonomisk med at jeg arbeider lite+ at vi har kontantstøtta. jeg kommer til å sitte med mindre penger pr mnd om jenta begynner i barnehagen..

hva ville dere gjort,og er det noen med erfaringer.. jeg jobber med barn,så jeg ser ikke problemet med å gå hjemme med baby og jenta mi..for på jobb har jeg ansvar for maaange flere barn:)

er ute etter erfaringer???dette sliter så på meg,klarer ikke bestemme meg..hvordan er det å gå hjemme med et lite barn atme baby??både under graividtet og det første året etter babyn er fødd?? ønsker så mange svar og råd som mulig.. vi har mulighet til å møte andre barn,både på fritid,og to dager i uka på åpen barnehage..

Fortsetter under...

Jeg ville absolutt ha takket ja til plassen!

Jeg ahdde ikke klart å gå hjemme med 2 så små - iallefall ikke i begynnelsen.

Husk at det er STOOOOOOR forskjell å ha ansvaret for flere barn i en barnehage, enne det å gå hjemme med en nyfødt og en på 2 år. Den nyfødte trenger deg DØGNET RUNDT. I begynnelsen har man jo ingen rutine på mat, søvn osv. I tillegg er mange gangse slite både av graviditet og fødsel, så du har godt av å ha litt tid alene fr å hente deg inn igjen! Hvor mye overskudd vil du ha til 2-åringen etter kanskje å ha vært oppe med minsten hele natten?