Gå til innhold

jeg er så i tvil..hva bør jeg gjøre..??

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å tenkt å tenkt.. jeg har nettopp blitt gravid,jenta mi kommer til å være 2år og 1 mnd da babyn blir født.

saken er den at jeg har fått barnehage plass.60%

jeg vet ikke om jeg skal velge ha jenta hjem,eller ha henne i barnehagen. jeg jobber som vikar nå,i barnehage. får til å jobbe alt fra 3-5 dager pr uke nå når hun er hjemme..vill ikke jobbe 100%,da blir det for liten tid med jenta. vi klarer oss økonomisk med at jeg arbeider lite+ at vi har kontantstøtta. jeg kommer til å sitte med mindre penger pr mnd om jenta begynner i barnehagen..

hva ville dere gjort,og er det noen med erfaringer.. jeg jobber med barn,så jeg ser ikke problemet med å gå hjemme med baby og jenta mi..for på jobb har jeg ansvar for maaange flere barn:)

er ute etter erfaringer???dette sliter så på meg,klarer ikke bestemme meg..hvordan er det å gå hjemme med et lite barn atme baby??både under graividtet og det første året etter babyn er fødd?? ønsker så mange svar og råd som mulig.. vi har mulighet til å møte andre barn,både på fritid,og to dager i uka på åpen barnehage..

Fortsetter under...

Jeg ville absolutt ha takket ja til plassen!

Jeg ahdde ikke klart å gå hjemme med 2 så små - iallefall ikke i begynnelsen.

Husk at det er STOOOOOOR forskjell å ha ansvaret for flere barn i en barnehage, enne det å gå hjemme med en nyfødt og en på 2 år. Den nyfødte trenger deg DØGNET RUNDT. I begynnelsen har man jo ingen rutine på mat, søvn osv. I tillegg er mange gangse slite både av graviditet og fødsel, så du har godt av å ha litt tid alene fr å hente deg inn igjen! Hvor mye overskudd vil du ha til 2-åringen etter kanskje å ha vært oppe med minsten hele natten?

Kankjse det er godt for 2-åringen å gå i barnehagen også. Ha sitt eget sted meg egne venner og mulighet til å utfolde seg. Kan hende det blir kjedelig å gå hjemme med en mamma som må bruke mesteparten av tiden på den lille. Husk at når du får et spedbarn kan du ikke ha like mye fokus på jenta di som du har i dag.

Jeg er iallefall veldig glad for at vi hadde 100% plass til å begynne med. Med et kolikkbarn som krevde oss 100%, var det godt for alle parter at storebror var i barnehagen. I dag er minsten 9 mnd, og nå kan vi fint kose oss hjemme. Men iv inter var det ganske slitsomt de dagene jeg hadde begge hjemme. Storebror ville ut å leke, men det er ikke bare bare å ta med seg et spedbarn ut i kulden. Samtidig måtte jeg jo amme i tide og utide......

Je ghar vært hjemme med begge ungene mine. Eldste var 2 år da minste ble født. Og jeg synes det gikk veldig greit. Noen kjedelige stunder var det, det var jo ikke alltid like enkelt å skjønne at babyen måtte ha pupp for ente gang, når hun ville leke med mamma. Men da jeg fant ut at meg og eldste jenta kunne kose oss mens minsten lå og ammet gikk ting veldig mye bedre. Leste bok når minsten ammet, tittet litt på tegnefilm, lekte litt med dukker, slike små ting som lot seg gjøre i sofaen. Eller hun satt og tegnet ved siden av.

Men nå skal det sies at det ikke har vært noe sjalusi her, så hadde det vært det tror jeg ikke det hadde vært så enkelt og hyggelig.

Men vi fikk parnepark til hun eldste, og det syns jeg vi alle tre hadde godt av. Fikk meg og babyen litt tid for oss selv, og hun eldste fikk lekt seg og fri fra babyen. Var 50% barnepark, så var ikke hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...