Gå til innhold

KS-KRANGEL MED IDIOTISK LEGE!!!

Anbefalte innlegg

Skal ha KS

- har termin 30/9, og har fått dato for KS 20/8. Dette synes vi er litt sent - skulle ønsket 14/8, men blir nektet det av legen - pga at barnets lunger ikke er ordentlig utviklet ennå (6 dager før den satte datoen!!!), noe vi vet er bare PISS!!! Både jeg og sambo ble UTROLIG provosert av den maktsyke legen!!! Han nektet å forandre datoen - jeg er redd for å komme i fødsel før KS-datoen!!! Jeg er andregangsfødende med KS, og på lillejenta vår fikk vi velge dato selv, og valgte 18 dager før terminen, og det var ingen problemer med det den gangen (annen lege riktig nok)... Jeg foreslo evt modnings-sprøyte som modner babyens lunger, men det hadde han ingen tro på, for lungene kunne være "underutviklet" likevel... Lillejenta våres har ikke hatt noe lungeproblemer etter KS (for snart 3 år siden)...

Flere som har erfaring i samme retning...?

Ble fly forbanna!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9547651-ks-krangel-med-idiotisk-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud..hva har det å si? Det viktigste er vel at du får KS, at alt går bra med babyen din??? HVorfor såååå hastverk? Har vært selv til samtale på sykehus idag, og der fikk jeg klar beskjed om at hvis jeg skulle få rier før ks-inngrepet - så ringer jeg sykehuset og de tar ks!

Tror nok legen vet mer om anatomi enn deg og samboeren....og får håpe for DIN skyld at du hadde en annen måte å ordlegge deg på overfor legen. Var jeg legen din hadde jeg blitt provosert.....!!! Makan...

Hei du!

Legen din har faktisk rett. Ny forskning viser at pustevanskene som vanligvis er forbundet med keisersnittforløsning i stor grad kan forhindres dersom barnet får bli inne i magen til uke 39. Derfor har de fleste store sykehus nå endret policy, slik at planlagte snitt i stor grad tas 1 uke før termin istedenfor 2 uker før slik det var tidligere.

Det betyr naturligvis ikke at "alle" som er født før uke 39 med KS får pustevansker, men forekomsten av dette reduseres altså betydelig om man venter med forløsning til 1 uke før termin.

Jeg skal også ha KS 1 uke før, og er superglad for det. Har jo ikke noe å si for oss, og hvis det kan hindre pustevansker hos den lille er det jo veldig veldig gunstig, eller hva?

Annonse

Herregud...jeg ble fly forbanna av ditt innlegg. Høres ut som du skal ha levert en TV, en ny sofa eller no....hva har 6 dager fra eller til å si hvis det er best for babyen??? Modningssprøyte?? Hæ??? Hvorfor? Er det ikke best å la babyen din ferdigutvikle seg på naturligvis først?? Og hvis ikke du er lege/fødselslege selv...hvordan kan dere vite bedre enn legen??

Get a life....

Hvorfor vil dere ha KS ennå tidligere, når dere har fått en så tidlig dato i utgangspunktet??

Dere har jo fått en dato som er over 5 uker før termin jo, synes det hørtes rart ut. Er det en spesiell grunn til at h*n skal tas så tidlig?

Eller har du skrevet feil, og at det er 20/9 du mener, og så vil dere ha 14.??

Det er jo helt vanlig at de tar KS 10 dager før termin da. Tror neppe de kommer til å forandre datoen hvis det ikke er en helt spesiell grunn til det.

Jeg skal ha ks om 2 uker,og legen på St Olavs(dr Bolås)sa at hvis jeg fikk rier før den datoen,så skulle jeg komme nedover,og få ks uansett..Det var vanlig sa han!Har man fått innvilget ks,så spiller ikke det noen rolle om man har fått rier eller ikke..

Annonse

Synes du er berettiget til å spørre og få STØTTE her. Er selv i en situasjon hvor legen ikke har lest journalen fra fødsel til fødsel. Det er faktisk en del slurv ute og går.

Jeg er helt uenig i den kjeften de andre gir her og synes det er direkte usaklig.

Lykke til med ks og stå på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...