Gå til innhold

Ang. permisjon fra skole - hjelp!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i november, satser på å være på skolen så lenge som mulig, sikkert inntil noen uker før fødselen. Skal gå siste året på VGS. Hvordan er det med permisjon etc fra skolen? Lånekassen krever jo ingen progresjon når man får fødselsstipend, men hvordan blir det hvis jeg tar ut permisjon ei stund... kan jo ikke være på skola den første tiden etter fødselen osv.. huff, håper noen skjønner hva jeg spør om, var litt vanskelig å formulere seg!

På forhånd takk.

Fortsetter under...

Hei, du!

Jeg anbefaler deg å snakke med amathea. De har masse peiling på alle rettighetene du har som gravid og skoleelev/student.

Hvis jeg har forstått deg rett: Du får ta 10 mnd permisjon (tror jeg) og får da fødselsstipend og fri det året, og så fortsetter du der du slapp neste år. Hvis du bare vil ha litt fri, vil kanskje kjæresten din ta resten, eller foreldrene dine eller noe? Det kan sikkert være lurt å snakke med noen som har mer peiling enn meg om dette.

Men det er mange som har fått det til før deg, så det ordner seg nok:) Man har mange rettigheter, men det gjelder å vite om dem!

www.amathea.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...