Gå til innhold

Angående kjøp av bilstol nr 2: "neida, alle bilstoler passer i alle biler" ARG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde virkelig det var bransjestandard å fortelle kundene at ikke alle bilstoler faktisk passer i alle biler, og at det er bilsetene, plassen bak osv som avgjør dette! Nå har jeg vært i to seriøse babybutikker, og begge stedene har jeg fått samme blikket HÆ? når jeg sier at jeg ikke vil ha sete x pga at det ikke passer i bilen. Butikk nr 2 hadde faktisk interesse av å selge, og vi tok med flere seter ut i bilen, og joda, de måtte jo innrømme at sete x ikke passet så godt, måtte ha setet i konstant hvilestilling. I rett opp-stilling ville jenta mi hengt å selene nesten, og det var nesten ikke plass til bena for større barn. Likevel ville de helst selge meg dette setet! Merkelig?? Og det negative de hadde å si om det setet jeg hadde lyst på, var basert på en feil ved førstegenerasjon av dette setet, men som har blitt forbedret senere. Enda mer merkelig?

Vel, dagens tips fra meg; ikke ta alt de sier for god fisk. Er rimelig sikker på at selgerne har svært gode betingelser/belønningssystemer fra leverandør X. Grrrrrrrrrrrr!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babybutikkeb vi kjøpte bilsete ba oss komme med bilen så vi var helt sikre på at den ville passe. De hjalp oss tilogmed å instalere bilsete for oss og viste oss hvordan det skulle settes på plass på riktig måte. Super butikk, handler der hver gang jeg nå!

Skrevet

Vi kjøpte et bilsete på messa som var testet av HTS og de folka der.. Det beste combisetet de hadde. Fremover og bakover. De sa IKKE noe om det VI la merke til da vi skulle sette det i bilen vår..En WV Touran... For det første var det klinuulig å få sett noe i høyre framspeil, da setet sto bakoverlent i fremsetet. For det andre..De selene på setet som skulle UNDER bilsetet, fikk vi nesten ikke frem, fordi under bilsetene er det en skuff som tar en god del plass.

Vi prøvde setet i baksetet..Men der fikk vi kke de selene frem i det hele tatt.ikke noe hulerom under bilsetet. Mye rart.... Og vi leter fortsatt etter det perfekte barnesetet til bil, som sete nr 2:)

Skrevet

Jeg handlet hos babyshop på slependen og der fikk jeg beskjed om at det var best å ha med bilen når man kjøper bilstol...det bør alle råde kundene sine til!

Skrevet

blien min har for korte seler bak for å feste den minste typen bilstoler

flere med det problemet?

og de sier i butikkene at de fleste setene krever like lange belter

og så koster det 1500 å koble ut airbag foran

hmmm - kjedelig

Skrevet

Anonym med babysete:

Ja, noen biler har litt korte seler. Det du trenger da er base til setet du har, eller nytt sete med base. Fordelen med dette er at det er mye enklere å montere/flytte mellom biler, og bare å klikke setet på plass. Og det anbefales å ha babyen i baksetet selv om airbagen er koblet ut. (Og det koster helt sikkert å montere airbagen igjen også;)

Maxi cosi har base både med og uten isofix, Graco har to seter med base nå. Så det er jo billigere enn å koble ut airbagen, om setet du allerede ikke har kan kombineres med base, så selg det på finn.

:)

Skrevet

Anonym - det er faktisk ikke sånn! De fleste seter i den neste vektklassen bruker kortere belte enn babysetene! Vi har Maxi Cosi babysete, og fikk omtrent ikke montert det i bilen, men da vi byttet til Akta Graco Duologic ble det bare vanvittig mye bedre plass! Forøvrig et knallgodt sete som er et babysete og barnesete i ett - helt utrolig praktisk :-)

Skrevet

mammamia

ingen av butikkene ville selge meg duologic gitt, spurte spesifikt om akkurat det setet, men nei, det burde jeg visst ikke! Ble cosmic på meg, og du har helt rett, det er stor forskjell på benplass ut fra hvilket sete.... Her blir det forhåpentligvis danseplass til bena frem til 4 år:)

Takk for hjelp tidligere!

Skrevet

Hvorfor ville de ikke selge deg det?? Har hatt cosmic også vi, og det er et knallsete, men tar veldig stor plass med den nye monteringen, men om du har plass til det i bilen din er det et fantastisk bra sete med utrolig god plass til beina.! Gutten min satt bakovervendt i det til han var 3,5 år..! :-)

Skrevet

Ja det lurte jeg på også! Nei, det var så stort skjønner du;) (les: de hadde det ikke inne.... og de sa ikke at cosmic tok større plass. hm...)

Ja, syntes det tok litt plass pga den støttestangen, spesielt ved montering med "rumpa over kanten". Har a6, og den er jo romslig i baksetene.

Men syntes det var genialt, lett å justere setet, god sidekollisjonspute/polstring og så god plass til bena! Er veldig glad for at det ikke ble det setet de ville selge oss. Er sjelden like trygg på et kjøp som akkurat dette! Godt å høre at det holdt lenge:)

Skrevet

Ja, der ser du hvor mye peiling butikkpersonellet har..! *himler med øynene!!* Og jeg har hatt begge setene, og med den nye monteringen til Cosmic tar det tre ganger større plass enn Duologic..! Men fordelen med Cosmic er at det kan stå bakovervendt opp til 25 kg, og uansett - Akta Graco er et kjempesolid merke som er meget anerkjent og gjør det bra i kollisjonstester, så du har definitivt gjort et godt kjøp uansett :-) Jenta di sitter sikkert som en konge (eller dronning, hehe..!) i setet sitt, kommer jo så høyt og fint opp :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...