Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 vår 4 åring liker best å være hjemme hos mamma og pappa. Vi flyttet inn i nytt nabolag for 5 mnd siden og rett ved siden av oss er en lekeplass og jenter på hennes alder leker der støtt og stadig. Men hun vil være sammens med oss, vil ikke ta kontakt med de eller leke med de. Skal hun på lekeplass vil hun at vi skal være med...Mannen min er mer bekymret enn meg og sier at hun kommer til å få problemer med å få venner. Hun sier nei til å være med på artige ting med andre barn, hun vil heller være sammens med oss. Nå er det slik at hun alltid har vært mye sammens med oss da (utenom barnehagetid). Vi har aldri barnevakt og vi finner alltid på noe gøy sammen, og vi koser oss sammen hele tiden. Kanskje derfor at hun bare vil være sammens med oss..hehe. Eller er det greit å være så avhengig av mamma og pappa i den alderen? Håper det endrer seg så hun kan få seg venner her i nabolaget. Blir jo lit bekymret.
mor til 3 små Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Nei, jeg syns ikke dere bør være bekymret. Barn kan være så forskjellig, og jenta deres er nok en jente som trenger litt tid på å lære kjenne andre barn. Hvordan går det med henne i bhg feks? (hvis hun går i bhg da) Hvis dere føler dere veldig bekymret, ta en prat med de i bhg eller kanskje med helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2007 #3 Skrevet 14. juni 2007 Dersom jenta har venner og trives i barnehagen, er det ingen ting å bekymre seg for! Tidsnok kommer tiden da hun nekter å være sammen med dere fordi dere er så utroooolig teite!;-) Jeg syns du og mannen din skal bytte på å være sammen med henne på lekeplassen til hun blir kjent med ungene der. Hun har hatt store forandringer i livet sitt med flytting, så hun trenger kanskje litt ekstra tid. Lag en termos med kaffe, ta med avisen og sett deg på lekeplassen sammen med henne. Ikke lek så mye med henne at de andre ungene ikke blir interessante for henne, men vær der som en trygghet for henne. Gi ho anerkjennede tilbakemeldinger når ho leker selv og sammen med de andre. Etterhvert kan dere be noen av ungene med dere hjem. Du spør om det er greit å være så avhengig av mamma og pappa i denne alderen. Jeg syns ikke hun er mer avhengig enn andre barn. Hun er trygg sammen med dere og trives sammen med dere. Det er jo en flott ting! Ta det trinn for trinn i hennes eget tempo. Jeg kan ikke se noen grunn til at dere skal være bekymret! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå