Gå til innhold

Svangerskapskløe/PUPPP (samme som skravle)

Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med den ufarlige versjonen av svangerskapskløe? Jeg holder på å gå fra vettet, klør overalt minus ansiktet og brystet. Det jeg lurer mest på er når den gir seg etter fødsel: fastlegen min sa 1-2 dager, gyn.legen på sykeshuset sa at den forsvant med morkaka mens det på nettsiden pasienthåndboka står 1 - 2 UKER.

Fortsetter under...

Jeg var selv plaget med kløe siste halvdel av svangerskapet, tok leverprøver, men de var normale. Hudlegen sa det antagelig var en allergisk reaksjon som av uviss grunn kom hos enkelte gravide. Hvilken beskjed har du fått? Er gravid i 5.måned nå, og venter spent på nytt utbrudd... Hos meg var det verst i 5-8 mnd, så avtok det gradvis. All kløe forsvant ved fødselen. Jeg fikk en mild (?) kortisonsalve , FLUTIVATE, som jeg smurte på når det herjet som verst. Eneste som hjalp. Hudlegen sa det var trygt å bruke den

Kløen førte til elveblest-lignende vabler, som ble til små nupper ca 30 min etter at jeg hadde klødd. Dersom jeg lot være å klø, kom det ikke utslett.Hadde det mest på magen, under armene, i lysken og legger/lår. Kan det være det samme?? Uansett; håper det bedrer seg utover i svangerskapet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...