Gå til innhold

Jeg mister melka.. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Gutten er rett over 6 mnd, får to grøtmåltider om dagen, foreløpig den som skal blandes ut med melk. Har alltid pumpa ut. For noen dager siden fikk jeg ut 160 ml fra den ene puppen, de to siste dagene har jeg bare fått ut maks 80 ml fra begge. Er så jeg får blanda ut grøten, men da får han ikke så mye etterpå. Prøvde å gi litt mme i kveld, men enten så var han ikke sulten eller så likte han det ikke noe særlig.

Kan det være varmen? Hva skal jeg gjøre for å få det i gang igjen? Hvis jeg mister melka helt nå må han vel få mme fram til han er året?? Ønsker å amme så lenge som han trenger mm, men det ser dårlig ut..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9546671-jeg-mister-melka-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er nok noe trivielt som stikker bakom, varmen (drikke nok!), mensen på vei(?), at du er sliten eller stressa, tiden du pumpet på (en halvtimes forskjell gjorde stooor forskjell for meg, hvis jeg var vant til en rutine). Slapp litt av i morgen, kos dere, drikk masse og pass på å få nok salt og sånt (GEM Collet fra apoteket eller sånn gatorade-type sportsdrikker hjelper på væskebalansen din, forresten drikker du en med festlige farger kan det sette farge på melka, det er normalt ;) ). Det blir også litt tregere å pumpe etter 6mnd, har med hormoner å gjøre, det er viktig å ha en rutine på det. Forresten, 160ml på en pupp er veldig mye...

Lykke til!

Hei! Jeg er ingen ammehjelper, bare så det er sagt... Tror ikke du mister melka di!!!! Jeg har hatt sånne dager sjøl, at jeg har fått pumpa ut kanskje bare 60 ml til sammen fra begge puppene, og vanligvis får jeg ut ca 80-120ml per pupp. Jeg fikk også helt panikk, og pumpet neste dag og stresset og styrte og likevel var det s lite melk... Så leste jeg en artikkel om at man kan hemme melkeproduksjonen hvis man "stresspumper" ! Altså at man er så fokusert på å få ut nok melk at man stresser seg opp, og kroppen produserer adrenalin, og da kommer det veldig lite ut... Det kan også være varmen ja, eller at du pumper sent på dagen... Kanskje du skal pumpe på morgenen istedet? Tror bare det er en periode, og så blir problemet forsterket av stress kanskje...? Liker han den 6 mndrs grøten som skal blandes ut med vann? Tenkte bare at da var det ikke så "press" på deg å få ut nok melk hvis du kunne ty til den grøten av og til? Jeg blander de to grøtenen litt av og til, og tilsetter halvparten morsmelk og halvparten vann. Det liker snuppa mi i hvert fall, og hun har bare likt maisgrøten før...

Takk for tipset! Ja 160 ml var mye, ble overraska da, og når det da dagen etter kom så lite ble jeg enda mer overraska. Skal huske å drikke mer en jeg har gjort, glemmer det litt i alt annet.. Mensen på vei? Det håper jeg ikke!! =) Kan godt gå litt lenger uten mensen uten at det gjør noe.. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...