Gjest Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 lurer på om jeg skal gå tilbake til månedslinser, men så var det det med rengjøringen. Hvordan var det igjen? Når jeg tar de av, må jeg da "gnikke" litt på de med linsevæske og så ha de i etuiet med linsevæske, eller er det bare å ta de av og legge de i etuiet? Har jo brukt månedslinser før, MÅ jeg kontakte optiker for å høre om jeg kan bytte? Regner med størrelesen på linsene og styrken vil være den samme...
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Kan være greit med en liten sjekk før en bytter igjen. Har du prøvd Day and Night linser? Det er månedslinser osm sitter på i en måned i slengen, altså man trenger ikke å ta dem av i det hele tatt egetnlig (kan godt gjøre det en 1-3 ganger på den mnd, men må ikke), er utroooooolig deilig for oss med ganske dårlig syn! Ellers er det som du sier med månedslinser, gnikke dem litt og så legge dem i linsevannet over natten :-)
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Prøvde de og syntes det gikk bra kjempelenge, men så, plutselig ble jeg kjempeirritert på øynene. Da gikk jeg tilbake til dagslinser... Er ikke kjempelenge siden jeg var til optiker heller, kanskje jeg bare bestiller de jeg er vant til å bruke:)
lille je Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Og hvis du bruker day and night og begynner å klø masse på øynene, så gå til optiker med en gang!!! Og vær nøye med å skifte en gang i måneden. Jeg fikk betennelse under øyelokkene, og linseforbud i månedsvis med sånne:((( Synd, for det var VIRKELIG praktisk.
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Bare lurer: Hvorfor vil du gå fra dagslinser til månedslinser? Jeg gikk motsatt vei og ikke ti ville hester kunne fått meg til å btyttet tilbake til månedslinser! Jeg bare spør, altså...:-) En ting jeg kunne tenke meg å anbefale, er å spare sammen noen lapper og investere i synskirurgi. Det gjorde jeg og det er så vanvittig deilig å slippe tanken på linser og briller! Anbefales!!!
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 Hadde da brukt den sorten i flere måneder, så helt plutselig ble det ekkelt:( Hadde ikke brukt de for lenge heller, i forhold til holdbareheten. EN ejg kjenner kan bruke de både 1 og 2 mnder, det tør ikke jeg....
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Så synd de ikke vriker for deg da, jeg har brukt dem i nsten 5 år nå, har noen få ganger måtte bryte en måneds tid og bruke dagslinser pga irritasjon på øynene, men så har jeg kunnet gå tilbake til dem igjen. Har -5 og -6 så derfor er det veldig godt å kunne se noe som helst på natten også når ungen vekker oss og slikt.
katlinka Skrevet 10. juni 2007 #8 Skrevet 10. juni 2007 Jeg har gjort samme som deg; byttet fra dagslinser til månedslinser. Dagslinsene klødde og datt ut rett som det var (selv om de er praktiske). Gnikker de litt med væske før jeg legger de i etuiet. Du kan også få kjøpt en spesiell rensevæske til dette (men med månedslinser burde dette ikke være nødvendig, brukte sånn til årslinsene mine). Ville tatt en liten sjekk uansett jeg hos optikern, der får du anbefalinger og hjelp til å finne ny type linser.
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #9 Skrevet 10. juni 2007 Har bestil, bestilte de jeg bruker nå, dagslinser. Tørr ikke annet, skal ta en tur til optiker, men måtte ha linser nå, så bestile kun en pakke:) Har da halvannen måned:) Lurer på om jeg har lyst til å prøve ut de døgnlinsene, og håpe at det kanskje går seg til igjen som det gjorde for Alva:) Vet ikke helt hvorfor jeg ville gå tilbake, bare en tullete tanke sikkert, har nok av de, hehe Takk for svar:)
*Kleopatra Skrevet 10. juni 2007 #10 Skrevet 10. juni 2007 Jeg brukte månedslinser det første året, men synes det var noe skikkelig herk! Noen linser revna etter bare 1 uke, og så kom det små hår eller rusk ned i linsevannet mens jeg drev på å bytta osv. Dagslinser synes jeg er så utrolig mye bedre, de er så "rene og friske" når jeg tar de på om morgenen. Er jo heller ikke avhengig av å måtte ha med meg linseetui og linsevæske når jeg er på farta (hvis det skulle komme et rusk på øyet eller lignende).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå