Gå til innhold

ULL.....i 30 varmegrader??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får bare vondt når jeg leser om babyer i ull i 30 grader. Samme hvor god "kvalitet" dette nå skal være, så må det jo være skjønt for babyene å ligge i kun i bleie eller tynne bomullsbodyer???

Men jeg har vært på stranda i hele helgen...ser bare babyer i bleie eller tynn bomull, jeg...heldigvis...i denne heten ville jeg aldri kledd meg selv slik....ville du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ville jeg selvfølgelig ikke. I dag har det bare vært bleie for mini. Alt annet har rett og slett vært for varmt.

Skrevet

Min erfaring er at det funker veldig bra med tynn ullbody i varmen. Ull blir ikke så tett og vått (og dermed kaldt ved den minste trekk i skyggen) som bomull. Jeg synes det virker ubehagelig med tett bleie i varmen, men det er ikke så mye å gjøre med den saken. Forsøker å la bebisen ligge en del med rompa bar. Det har ikke vært 30 grader her jeg bor, da.

Skrevet

Her hvor jeg bor, Oslo, er det utenkelig nesten å ha på annet enn bleie...og ofte bare la babyen ligge naken. Å ta på ull ville jeg aldri tillatt i denne heten, sommer er sommer!!...jeg kler på babyen min det jeg selv ville gått med...Nå ligger jeg da ikke med rumpa bar, da... ,o)

Skrevet

aldri! i dag har det gått i kun bleie og naken her...det er jo så varmt!

Skrevet

Ull må brukes riktig da.. Den varmer som bare ull kan:)... men holder seg varm selv om den er våt/fuktig samt at den gir en jevn varme...

Men disse kvalitetene bør man ikke bruke i 30 varmedrader vel??

Skrevet

Når dere lar babyen ligge/krabbe/løpe bare i bleie. hvor små er de??? Skal man ikke unngå sol når de er små???

Skrevet

babyen min kan ikke krabbe ennå, så ligger bare i skyggen og der er det også varmt. Når det blir krabbing kanskje jeg tar på en kortermet body etc...men ull? ALDRI !!!! Men uansett er det ikke til å unngå at krabbende/gående småbarn får litt sol på seg. Det gjelder vel å unngå at de oppholder seg i sola. Smør godt når de kommer i krabbe/gå-nivået.

Skrevet

Vi har vært på stranda i to dager nå.. han krabber rundt som bare det.. han er 9mnd..har med en parasoll som skygger.. Han er jo ikke under den hele tiden men vi tar noen pauser i vogn osv.. Sitter han i vannkanten flytter jeg skyggen litt etter han samt at jeg bruker solkrem på han.. (hørt at det ikke skal brukes9 men bedre det enn å være brent..) Har også en slik solfilter drakt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...