Gå til innhold

Dere som har babyer med atopisk eksem

Anbefalte innlegg

og som har vært og testet de for allergi, har et spørsmål til dere..

Gutten vår har hatt atopisk eksem siden han var 6 uker, i hodet, ansikt, og på føttene. Når han var nesten 7 mnd var vi og prikktestet han, fikk da påvisst egg og melk allergi. Kuttet da ut dette i min og hans kost tvert, og eksemen i hodet og ansiktet forsvant med en gang. Men det på føttene har bare blitt verre.. Tyder det på at det er mere han er allergisk mot,eller kan det bare være der allikevel? (Det var kun egg og melk de testet han for)

Eksemen bak knærne verker også, så han er ferdig med antibiotikakur idag, men har ikke blitt noe bedre, heller verre..så må vel til legen igjen imorgen... Trodde eksemet skulle bli bedre nå som det har blitt sommer, og han nesten ikke har på klær... Hos meg forsvant eksemet på sommeren, og kom tilbake på vinteren!

Noen som har erfaring med dette??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9546269-dere-som-har-babyer-med-atopisk-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Sønnen min på 15 mnd har også hatt atopisk eksem siden han var

4-6 uker. Vi testen han for allergier for første gang da han var 3 mnd, og han testet positiv på egg og melk. Siden jeg ammet kuttet jeg ut dette i kosten. Han ble bedre, men eksemet har ikke forsvunnet helt. Eksem kan komme pga allergi, men atopisk eksem er også en hudsykdom, altså skyldes ikke eksemet til sønnen din nødvendigvis allergi.

Vi hadde også forhåpninger om at sommeren skulle gjøre huden hans bedre, men akkurat nå er han værre enn noensinne. Men jeg har lest at sol og sommer kan først gjøre eksemet værre, for å så gjøre huden bedre etterhvert. Vår barnelege sa dette til oss da vi skulle til Gran Canaria i vinter, og i starten av ferien ble eksemet hans mer hissig, men på slutten av ferien (etter to uker) var huden hans veldig fin.

hei hei:)

ikke for å knuse håpet ditt, men min sønn er 9 mnd nå, og spesialisten vi går til tester han for nye ting hver gang vi er der. Til nå er vi allergiske mot melk og egg ( testet da han var 4 mnd), soya og lateks, ( testet da han var 7 mnd), og ennå er det for tidlig å teste for citrus, etc etc etc. Dvs, at det er en del ting de kan være allergiske mot, men som det det for tidlig å prikkteste på når de er så små.

Hei fra meg også... for å å kanskje lette på det knuste håpet fra Zupermann :-)

Mine to barn på 3 og 6 år, har ingen mat allergier. De reagerer kun på bjørk, som igjen evt. kan gi kryss allergi - men mer enn det har de ikke funnet.

Som det ble skrevet over er atopisk eksem en hudsykdom som ikke behøver å ha noe med allergier å gjøre. Men det kan være gerit å holde seg unna faktorer som kan trigge eksem somcitrus frukter og tomat og jordbær etc.

http://sosken.blogdrive.com

Hvor gammelt er barnet ditt?

Veslejenta mi har litt av samme sykdomsbakgrunn som barnet ditt. Første sommeren når hun var 5 mnd var helt forferdelig. Dette var vanlig sa legen på Voksentoppen. Håper denne sommeren blir bedre!

Selv om vi holder vesla unna allergener, så får hun litt eksem. Som noen andre her har nevnt så kan man ha allergsik utslag med eksem og atopisk eksem i tillegg. Og atopisk eksem lever sitt eget liv til tider, og har også endel faktorer som forverrer det.

Har du et bra behandlingsopplegg? Det er alfa og omega! (våtbandasjer, aeosolomslag, kp bad etc)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...