Gå til innhold

Dere med babyer på 3-4 mnd.. ammer dere bare i denne varmen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har prøvd å gi jenta litt vann, men det slo ikke helt ann.. drikker bare litt! vet at det skal holde med brytmelk, og jeg har nok.. men jeg må amme minst annenhver time på dagen! slitsomt! kan jeg gi henne fruktmos og sånne ting allerede???? feks innimellom puppemåltidene for å "drøye" litt.. for å slippe å sitte med puppen ute hele tida? vanskelig hvis noen skal se etter henne en times tid også.. hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste i varmen er å gi dem nok væske, så jeg ville ikke erstattet mm med fruktmos. Her er det også amming hver 2. time. Lurte på å prøve med vann, men ser ut som knøttet greier seg med det jeg klarer å produsere. Ville vurdert vann hvis det virket som jeg hadde for lite mm.

Skrevet

Jenta mi vil ha vann fremfor mm innimellom. Gir seg ikke før hun får koppen sin.. men, når det er sagt,ammer jeg hver time om natta og halvannen time om dagen. Er ikke så slitsomt synes jeg..

Skrevet

jeg ammer henne når hun git uttrykk for at hun er tørst eller sulten. men gir henne ett flaske måltid med mme om dagen, bare for å være sikker på at hun får væske i seg. vi har begynt å prøvesmake litt på maisgrøt bare. en teskje om dagen:)

Skrevet

Gutten min på 4 mnd får kun mm.

Gir han litt vann noen ganger for å vende han til det men det er ikke mye han får i seg

Skrevet

hei!

jenten min på snart 3 mnd'er får bare mm.

jeg ammer henne når hun gir uttrykk for at hun er sulten/tørst. i denne varmen (25-30 grader) blir det jo ofte. jeg har prøvd å gi henne litt vann på smokken. det virket som om det var spennende, men hun har bare fått det en gang.

ps: dere som er redd for at dere har for lite melk: det er bare å legge babyen til brystet hyppigere, da øker dere produksjonen. (babyen kan fort foretrekke flasken istedet for pupp pga at h*n må jobbe lenger for å få melken til å komme når h*n får pupp.) :)

Skrevet

Jenta mi får bare mm og det ser ut til å holde. Får ofte når hun er våken,drikker også fort da så er ikke lenge vi sitter,går helt fint, men sover 2-3 timer innimellom og får jo litt fri da. Prøvd såvidt vann på flaske men vil ikke ha flaske overhode.Har beg så vidt med litt tynn maisgrøt de siste dagene for å drøye henne litt før kveldsstell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...