Gå til innhold

Når sluttet DU å røyke? Hvor lenge har du holdt deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fant ut at jeg var gravid i mars, begynte med en gang å trappe ned og 2 uker senere var jeg røykfri og har vært det siden:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok litt tid for meg.. Jeg vet jo at jeg burde sluttet tidligere, men det var så vanskelig av flere grunner.. Dette med å faktisk ha liv i magen var vanskelig for meg å begripe.. Fikk liksom aldri noe forhold til det, selv om jeg så den lille på ultralyd.. Derfor var det også vanskeligere å slutte.. Men jeg slutta ihvertfall, i uke 19 tror jeg det var.. Har dårlig samvittighet nå selvfølgelig, når man kjenner så mye liv og røre der inne.. Men det er bedre enn å ikke slutte i det hele tatt :)

Det skal faktisk mye til å slutte å røyke.. Og alle som klarer det er super flinke.. Jeg for min del hadde ikke lyst til å slutte, jeg syns det var altfor "godt" på et vis.. Men visste jo at jeg måtte..

Skrevet

slutta å røyke når jeg var ca 3 uker på vei, nå er jeg 32+2 uker på vei og skal ikke starte å røyke igjen heller, mista heldigvis helt lysten på røyk, spyr om jeg kjenner lukta

Skrevet

Så flinke dere er!!!!!!! Tenk at nikotinavhengighet faktisk er sterkere enn heroin avhengighet!!!!!!! Så klapp dere selv på ryggen jenter, godt gjort!!!

Jeg har ennå ikke klart å stoppe...desverre...er 14 uker på vei...men jeg har flere og flere røykFRIE dager så jeg håper jeg klarer å holde deg HELT snart!

Rart fordi jeg stoppet på dagen med de to andre...startet igjen pga fødselsdepresjon når minsten var ca 5 mnd, og nå er det plutselig forferdelig vanskelig!!!!!!!

Men jeg har et håp om å klare det, skal til jordmor for første gang om et par dager og håper at det å høre hjertelyden vil være det som gir det siste skubb i riktig retning!!!!!

Men godt jobba jenter:o)

Skrevet

Jeg slutta å røyke 1.januar i år! Klarte det heldigvis før jeg ble gravid, og det ved hjelp av boka; "Endelig Ikke-røyker".

Ønsker alle som prøver å slutte, LYKKE TIL! :)

Skrevet

Jeg har også lest den boka og røyke lysta gikk bort med engang og jeg føler meg helt topp!! trodde ikke en bok kunne hjelpe men der tok jeg feil;) har ikke røyka på tre dager, og er kjempestolt for jeg røyka opptil 20 om dagen og slutta etter halveboka og jeg har ikke abstinenser engang;) det er så godt! og jeg tror ikke jeg vil prøve meg på røyken igjen;) 6+5 tror jeg ca;) DET ER SÅ GODT Å IKKE HA LYST PÅ!!!!!!! ;)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg sluttet i november etter jeg spontanaborterte. Ble gravid raskt igjen og er nå i uke 10, og kan for første gang si jeg har hatt et 100% røykfritt svangerskap :)

Når jeg gikk gravid med sønnen min (4 år) røykte jeg ganske masse i begynnelsen, opp mot 20 pr dag. Havnet på sykehuset med kraftig blødning i uke 15 som varte i litt over en uke, røykte ikke mens jeg lå inne (fikk ikke lov å bevege meg i særlig grad) men var teit og begynte så smått igjen etterpå. Sluttet rundt uke 22-23 når det ikke lenger var mulig å skjule magen. Fødte sønnen min med hastekeisersnitt i uke 35. Han sleit med diverse ledd og bevegelighetsproblemer de første 6 månedene, men har nå tatt seg inn og har til tross for den dårlige starten blitt en helt normal 4-åring.

Ønsker alikevel ikke å gjennomgå det samme en gang til, så denne gangen skal jeg klare meg uten røyken! :)

Skrevet

Slutta for ikke sånn veldig lenge siden, klarte ikke slutte på dagen denne gangen, mye stress rundt meg. Men etter at kvalmen satte inn for fullt, har jeg ikke engang sett på en sigarett, da både synet og lukta er nok til å sette igang kvalmetokter utav h*****e

Skrevet

Jeg tok den siste røyken tirsdag kveld! Det føles bra! Jeg er ikke gravid, men skal prøve om noen uker -om jeg greier røykeslutten. Det er iallefall en stor motivasjon, og har jo lært endel fra andre ganger jeg har prøvd å slutte... Bare om å gjøre å ikke gå i de faste fellene.

Skrevet

3 uker siden jeg stumpet røyken. Har vært tøft (spesielt i starten) men det går bedre for hver dag da :)

Den første uken brukte jeg nicotinell tyggis når suget ble for stort, og den var til stor hjelp. Men nå har jeg kutta ut tyggisen og, og det går greit.

Det hender jeg tenker "Å guuuuuri, nå hadde det vært jævlig godt med en røyk!", men jeg prøver å fokuserepå noe annet når suget melder seg.

Det er jævlig tøft å stumpe røyken, og jeg juger hvis jeg sier at det har vært dans på røde roser. Det er mye mer motiverende å kutte røyken når man er gravid (da er det jo en selvfølge å stumpe den) men nå har jeg liksom ikke noen spesiell grunn (bortsett fra at helsen vil bli bedre)

Vet ikke hvor lenge jeg klarer å holde meg nå, men jeg håper jeg har stumpet den for siste gang nå (har prøvd 2 ganger før).

Lykke til alle sammen!!! :)

Skrevet

Jeg røykte bare 1 røyk om dagen. da jeg ble gravid fikk jeg ekstrem svangerskapskvalme, og klarte ikke tanken på verken røyk eller kaffe. Nå er jeg 6 mnd på vei og har fått lyst på kaffe igjen, men bare 1 kopp om dagen. Røyk er uaktuellt. Og nå er kvalmen gått over så jeg har begynt å mosjonere igjen. Vil være i god form til fødselen! Kjenner småen sparker VILT inni meg - føler meg trygg på at han trives. I USA er kaffe bannlyst for gravide her i Norge står kaffe på forslått dagsmeny for gravide. Skader kaffe barnet?

Skrevet

Jeg tror personlig at den kaffi-skrekken er ekstremt overdrevet. Hvordan skal kaffi kunne skade et barn? Koffein i store mengder er nok ikke gunstig, men det vil jo du selv også merke på kroppen. Holder du deg innenfor 1-3 kopper daglig, tror jeg jaggu du bare kan kose deg! Jeg fikk forresten beskjed av legen min på fredag om å drikke "en god del kaffi"... (3-5 kopper daglig) Dette pga at jeg har veldig lavt blodtrykk.. Så han mener i alle fall ikke at det er spesielt skadelig!

Skrevet

har holdt meg en uke etter positiv test! har ikke hatt et eneste trekk;) har ikke tenkt å røyke i svangerskapet, men skjønner andre som ikke klarer å slutte helt. men da bør de røyke lite.. har aldri vært noen storrøyker så det har gått ganske ok. kjenner jeg har lyst på men det som er inni magen min får meg til å ikke falle for fristelsen. men synes alle er flinke om de har trappa ned eller slutta;) lykke til alle sammen!!!

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har røyka 15-25 om dagen siden jeg var 17...og er 31 nå...og gravid i 7 uke. Har trappa ned till 7-10 om dagen og målet er 5 innen 10 uker og 0 innen 15...å så er de slut. Jeg tror jeg kan klare det.

• 4 uker senere...
Skrevet

Men da har du jo ikkje slutta..... Æ kutta samme dag som pos test og har sian ikkje rørt røyken. Har 6 uke igjen :)

Skrevet

Sluttet og hadde min første røykfrie dag den 1 desember.. :-)

det var nok en liten tid etter at testen var positiv,men hadde ikke sjangs med en gang..Det å sette en dato et par uker senere hjalp meg til å bygge meg opp til å klare det hele. Er kjempestolt over å ikke ha tatt et eneste trekk etter den magiske datoen... :-D

og til dere alle..

leste at de kan ikke se på noen som helst måte at mor har røykt noen sinne om hun slutter iløpet av det første trimesteret..så har du ikke klart å slutte enda,så er det bare å stå på :-)

det er ikke for sent...omstå om du har to måneder igjen av svangerskapet nå,så er hver sigarett man ikke tar er en bedre start for ungen :)

STÅ PÅ!!! :-D

Skrevet

sluttet i går=) er veldig stolt av meg selv nå=) denna gangen skal jeg vise at jeg har viljestyrke til detta! Har faktisk ikke så lyst på røyk alikevel så da er det jo ingen problem=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...