Gå til innhold

Når sluttet DU å røyke? Hvor lenge har du holdt deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har holdt meg siden noen uker etter positiv test:)

En liten oppmuntringstråd trenges:) Vi er flinke alle sammen!

Var stolt de første ukene også, når jeg fremdeles "bare" kuttet ned :D

Skrevet

slutta 12 april... da var jeg ca 4 uker (eller noe...) på vei og har holdt siden uten problemer :-)

Skrevet

sluttet i oktober, og har ikke tatt ett trekk siden.

Skrevet

Slutta i november og har ikke hatt et trekk siden ;o)

Skrevet

Sluttet med engang jeg fant det ut, og var røykfri ut 4 måned. Så begynte man med noen trekk igjen..., og røyket desverre 2-3 sigaretter om dagen til jeg endelig klarte å slutte igjen når jeg hadde 10 uker igjen.... Det har vært en merkelig kamp dette her, men som jordmor sier: fokuser på alt du klarer som er til det beste for junior uansett om det er å slutte helt eller redusere... Selv om det har vært vanskelig å gjøre som hun sier, har det nok hjulpet meg til å slutte igjen :o)

Skrevet

sluttet i uke 12, og har ikke røyka siden...tok en røyk på lordag...og må si at fristelsen er der nå, men ikke faen!!

Skrevet

slutta i uke 4 og har ikke tatt meg en røyk siden... er 37+1 nå

Skrevet

sluttet den dagen jeg fant ut at jeg var gravid. da var jeg vel 5 uker på vei. har en kjempe god følelse etter å ha klart det og tanken på at jeg gjør det sunnest mulig for babyen er hærlig. nå klarer jeg nesten ikke se på gravide som røyker.

Skrevet

Sluttet i april, da jeg fant ut at jeg var gravid. Klart meg kjempe bra til nå, men har slette veldig de 5 siste dagene, røyksugen som faen.

Har røykt meste parten av livet å det har aldri vært pent å sett gravide eller mødre som ammer ta seg en røyk. Men det er deres valg. Jeg prøver å gjøre det beste får mine barn, så får de stå for sine barn.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jiiippii.... Sluttet i dag :)) Leste Easyway (endelig ikkerøyker for kvinner), for andre gang..Sluttet 2 mnd sist, men så begynte jeg med litt rødvins/fredagsrøyking også var det gjort. Det problemet slipper jeg jo nå.. ho ho!!!

Som han sier i boka, "hvorfor pine deg selv med å gå og ha lyst på noe du ikke vil ha"... ?? Les resten av boka, den hjelper virkelig assa, det var så deilig å gå ut i dag uten å bli flau over å vise at jeg røyker med mage.. er forresten 15+1!! Bedre sent enn aldri, tok tid å lese boka..

Skrevet

Slutta 25. april, same dag som eg fekk positiv test (då var eg 6-7 veker på veg). Har klart å ikkje røyke heilt sidan, heldigvis. Men eg kjenner suget etter røyk til tider, spesielt etter måltider, og eg har drøymt at eg har røyka fleire netter. :) Synst eg er flink eg!

• 2 uker senere...
Skrevet

Flinke alle sammen:o)

Slutta for 1 1/2 mnd siden:o)

Skrevet

Sluttet dagen etter jeg fant ut jeg var gravid, trengte tydeligvis en "berolighetspinne" :) Ellers holdt meg røykfri siden 20.april og tenker ikke på røyk engang..selv ikke når jeg er med ut og lufter meg litt i røykepauser på jobben :) og vet dere hva? Jeg har virkelig gledet meg til den dagen jeg kan stå ute med noen som røyker og ikke tenke på røyken de andre røyker i det store å det hele..er 11 år siden det og jeg som bare er 24..helt ubeskrivelig deilig! :D

Håper jeg fortsetter med mentaliteten min også etter at jenta kommer..hadde jo bare toppet hele greia :)

Skrevet

Sluttet i begynnelsen av januar med daglig røyking og gikk over til kun festrøyking.

Ble gravid i mars og da var det slutt på både røyk og fest;)

Skrevet

Var vel rundt 4 uker da jeg fant ut at jeg var gravid..

Sluttet på dagen..Hadde aldri trodd det skulle bli så enkelt for meg... Røykte opp til 5 røyk for dagen...

Gratulerer til dere andre også.....

Det føles herligt :D

Skrevet

jeg slutta den dagen vi fikk positiv test og har merkelig nok ikke hatt røyksug etter det. nå er jeg 10+1. slutta vel ca i uke 2 eller 3 tipper jeg. tok test dagen etter ikm. jeg var vanerøyker og røkte 10-20 om dagen i 10 år før jeg ble gravid.

stolt av meg selv! :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg sluttet da jeg fant ut jeg var gravid, i mars, og har ikke røykt et eneste trekk ettrepå, ville aldri falt meg inn!

Skrevet

Kasta røyken i søpla den dagen vi fant ut at knøttet hadde tatt bolig i min lille mage! :) Det er snart 5 mnd siden, ikke tatt ett trekk siden! :)

Skrevet

Sluttet med en gang jeg fikk beskjeden om at jeg hadde et lite menneske i kroppen min, noe annet var aldri et alternativ :-) Det er nå 7 mnd siden, og når jeg har vært fristet har jeg bare tenkt på lille gutten min, og blir kvalm av å tenke på hvordan det ville vært å trekke røyken inn i lungene, gjennom blodet til ham...

Skrevet

sluttet i uke 7 :) etter 2. test...måtte ta ett trekk her om dagen for jeg møtte en jeg kjenner som er en mnd lenger på vei en meg som røyka enda,og da ble jeg så sur på det...men det var ikke noe godt,så tok bare det ene trekket( i uke 12 nå)pluss fikk for dårlig samvittighet...:(

Skrevet

Måtte bare benytte denne sjansen:) Er så utrolig stolt av meg selv! Sluttet så fort jeg fikk positiv test. Har røykt i 15 år, 15 -20 om dagen de siste 10 årene. Har nå vært røykfri siden mai og NYTER det!!

Skrevet

Skjønner godt at du er stolt! Det hadde jeg og vært. Godt å lese at det er andre som også har røykt i maaaaange år - og klart å slutte! Da er det kanskje håp :) Røykte det jeg håper var min siste røyk i ettermiddag. Ikke gravid ennå, men håper å bli det i løpet av vinteren..

Skrevet

Har røyka i 14-15 år, 15-20 om dagen. Tok mine siste trekk mens jeg venta på svaret på testen. Ikke tatt et trekk siden. Men drømmer stadig vekk at jeg "glemmer" meg... Det går faktisk mye lettere enn forventa. Det å vita at det er av hensyn til noe annet enn meg selv, gjør det faktisk lettere.

Samboeren min sluttet for 1 mnd siden, etter 20 års storrøyking. Sammen sparer vi 4000 kr mnd på røykeslutt. Gleder oss til å bli røykfrie foreldre i feb/mars. Det er faktisk mulig!!!

Skrevet

Sluttet for fire dager siden, da jeg fant ut at jeg var gravid med en positiv test og har ikke røykt siden:):) Jeg er ca 4 uker på vei og lykkelig med barn i magen:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...