Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fant en dagmamma via en jeg kjenner. Har vært på besøk og hun virker å være kjempeflink med barna. Har en del erfaring, er voksen og det ser ut til at barnet mitt liker seg der.

Hun er hvit dagmamma og vil ha kr50,- i timen (han skal være 6 timer dagen, så det blir en dagspris på 300,-)

Dette er da inkludert mat, drikke, frukt, men uten bleier.

Hva synes dere? Jeg synes egentlig det er ganske mye, men ser det også fra hennes side at en dagmamma jobb ikke er så godt betalt, og siden hun også skattes, så blir det ganske lite igjen.

Men jeg må også betale når han er syk eller ikke kan komme om en annen grunn, siden vi skal skrive kontrakt og da må betale for de dagene det står i kontrakten. Ferier trenger vi ikke betale, men de må da være avtalt på forhand å stå i kontrakten (og vi er av typen som plutselig kan finne på å reise, siden vi har eget firma, og det er vanskelig for oss å planlegge alt på forhand).

Jeg har veldig lyst å ha henne som dagmamma, men vet ikke om jeg vil til 'enhver pris' liksom.

Skulle gjerne høre litt om hva dere betaler/får og hva dere synes om denne prisen.

Jeg har selv vært dagmamma ifjor og fikk da 40 kr/timen for 1 barn, og 60 kr/timen for 2 (søsken - var kun 1 av dagene begge 2 kom). Dette var inkludert alt av mat, drikke og bleier.

Moren syntes da egentlig dette var litt mye allerede, men siden hun gjerne ville ha meg (jeg er nabo og kjenner barna som de er mine egne) ble vi enige om prisen allikevel.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9545938-er-dette-dyrt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det syns jeg var ALT for dyrt!!! Er selv dagmamma,og prisene på hvit dagmamma er 35kr timen.På svart dagmamma varierer det mellom 25-og 30 kr timen.Att du må bet for sykedager og andre fridager er helt vanlig når dagmammaen jobber hvitt.du kan ikke forvente att du slipper å bet for ferier tatt på sparket,dette er tross alt en jobb for dagmammaen din,og hun er avhengig av inntekten sin akkurat som du er.Verste jeg vet selv er når foreldrene prøver seg på att vi hadde jo ferie,og da skal vi vel ikke betale??Jo hos meg er det flat lønn hver mnd,med bet fri i hele juli,for da har jeg jo ferie selv.Ang røde dager så har jo foreldrene fri jobb med full lønn,så hvorfor skal ike dagmammaen også ha det?!Samme når barnet er sykt,da har foreldrene krav på fri fra jobben med lønn,samme for dagmamma.Så ett lite tips,gå inn på www.registrertdagmamma.no du,der finner du forslag til priser og kontrakt som vi dagmammaer bruker.Lykke til,og husk att hn passer på det kjæreste du har,nemlig barnet ditt.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9545938-er-dette-dyrt/#findComment-9557749
Del på andre sider

Ja det var dyrt. Jeg tar ca 200 kr dagen inkl mat, 7 timers arbeidsdag. Men har dere god økonomi og du føler det er verdt det, så hvorfor ikke. Når du har hvit dagmamma så kan du jo også trekke fra på skatten. Det vil si at 28 % av dagmammautgiftene for hvert år får dere igjen på skatten. Så da blir jo egentlig dagsprisen 216 kr og det er jo det samme som en svart dagmamma tar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9545938-er-dette-dyrt/#findComment-9560536
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...