Gå til innhold

skulle egentlig hatt ks på mandag, pga fødselsangst..

Anbefalte innlegg

men veene begynte på onsdagsmorgen;)

15timer etterpå var verdens vakreste jente kommet til verden på normal måte:) var en kjempefin fødsel, og ikke så vondt som jeg hadde trodd:)! er så glad at jeg fødde normalt... var oppe og gikk rundt med engang nesten etter jeg hadde fått henne.. fikk en tidlig epidural og den tok nesten all smerte!! i hvertfall toppene på de verste riene...

når riene ble vondere,og epiduralen ikke virket så veldig lenger,var jeg så heldig at jeg fikk fødsels spinal, den gjorde susen:) merket ikke pressveene engang!!!! var kanskje en time av hele fødselen som var vond, men herregud skulle gjort alt om igjen på flekken!!:o)

alltid vært redd for fødsel,det har vært min største frykt,men nå er jeg ikke redd lenger nei!!!!! og vil gjerne ha flere barn!!!!

er så glad:):):):):):)

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også fødselsangst har bestemt meg får å føde vanlig, men med epidural som jeg har blitt lovet. Kan jeg spørre om hvilket sykehus du fødte på? Ble veldig glad for å lese om en fin fødselsopplevelse og må gratulere. Den spinalen var det noe du bad om eller de foreslo? Må si angsten min fortsatt er tilstede og en mnd til termin..

be om og få en tidlig epidural! jeg fikk min når jeg hadde mellom 1-2cm åpning bare.. og den regulerer du hele veien om du vil ha "sterkere" dose... den går fra 1-10, jeg hadde den på 7 helt frem til jeg hadde 8cm åpning,.. den tar det som er vondt! kjennes bare ut som litt sterke menssmerter og det tåler du!:o)

jeg fødde på fredrikstad sykehus. lå på b2, og så fantastiske mennesker som det er der skal du lete lenge etter!!

det som skjedde med meg var at når epiduralen begynte og dabbe ut (om du skjønner:) så ble jeg så redd,da tenkte jeg,herregud her skal jeg ligge og presse ut en unge,tenkte på alle de skrekkhistoriene om at de sier at du sprekker fra ende til annen og hele pakka,så da sa jeg ,nei nå vil jeg ikke mer,jeg tørr ikke,og nå vil jeg ha det planlagte keisersnittet mitt. men da gav VERDENS BESTE jordmor med 2valg..

enten var og få KS,eller få en føde spinal.. og den var så deilig at man merker ingen ting,ikke når ungen blir presset ut engang..! men den varer fra mellom 1 til 2 timer,så den får man bare helt på slutten..

men be om og få den kjære deg, gjerne før fødsel,ring sykehuset og si det nå!!!!!:o) da kan du se frem til en fantastisk opplevelse...uff er misunnelig jeg nå;) kunne tenkt meg og føda igjen i dag<3

og jeg VAR vanvittig redd alt som har med sykehus,smerter , blod ,sprøyter og gjøre...!!!!!!!!!!!!

turde ikke ta en blodprøve engang!! og der tok jeg epidural og spinal uten bedøvelse og merket ingenting! du blir så stolt av deg selv etterpå,jeg er kvitt frykten min for masse!! det og føde har gjort meg til et nytt menneske,vet det høres dumt ut :o)

lykke til snuppa,håper du velger og føde normalt jeg:)

si i fra hvordan det går da:O)

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg har mast på legen min om spinal, hun ville skrive at jeg ønsker epidural i papirene mine, men ikke spinal. Da lo hun bare og sa at det kom ikke til å skje :(

Har fått inntrykk av det ikke er lett å få spinal, kun hvis de er redde for å plutselig måtte ta ks.

Men sko virkelig ønske,, hvis noen har tips om hva man kan si for å få dette...hyl ut!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...