Gå til innhold

To tette eller vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke dere med 2 tette (her blir det min 20 mndr i mellom )

og dere med litt aldersforskjell på dem si noe om hva dere syns er det beste og det tøffeste med deres situasjon?

Jeg har lyst på to litt tette egentlig pga min sykdom

Det er så mange som mener noe negativt om det (ingen som har mer enn 1 som har utalt seg.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare en men uttaler meg likevel.

Jeg SKAL ha to tette!

Vi har prøvd siden Embla var 4-5 mnd men fremdeles har ikke TR kommet tilbake. Riktignok har det skjedd litt i det siste som gjør at jeg regner med at jeg kan teste til uken! *håpehåpe*

Jeg har flere venninner med 2 tette og de sier det er mye jobb, men at barna også har veldig stor glede av hverandre. De ville ikke hatt det på noen annen måte:)

Skrevet

Broren min har to gutter med litt under et år imellom,var stritt de to første årene men nå leker de og har mye glede av hverandre,er 3og4 nå. Jeg har fått i tre puljer,har ei på 17,tvillinger på 10 og nå minsten på 4mnd,store hopp men har vært veldig greit det også. De store er veldig flinke og hjelpe til.

Skrevet

Jeg har to tette. To gutter med 15 mnd mellom, der minsten er 6 mnd nå :) Jeg synes det er helt topp. Synes ikke det er så mye mer slitsomt enn med en igrunn. Hittil har det iallfall gått mye greiere enn jeg fryktet før fødselen :)

Man har jo kommet inn i rutiner og har sine måter å gjøre ting på, og dette fortsetter man bare med når 1 blir til 2 og da går mye av seg selv. Selvsagt er noen dager slitsomme, for det er jo barn barn barn hele dagen, men mest er det kos. Når klokka er 19 legges begge to og vi har litt voksentid på kvelden :)

At storebror var såpass liten når lillebror kom gjorde at han raskt tilpasset seg situasjonen, og vi har knapt hatt noe sjalusi i det hele tatt. Storebror er veldig opptatt av lillebror, koser masse, gir han leker, smokk osv., og når han våkner om morgenen er "bebi" det første han sier. Vi tror og håper de vil få masse glede av hverandre etterhvert. -Allerede nå ser vi jo hvor opptatt de er av hverandre på sin måte. :)

Skrevet

vi har nesten 5 år mellom våre, og det er fantastisk. Jeg ble litt dårlig i svangerskapet, og det å ha et stort barn som klarte seg selv var deilig. Hjalp mamma med krykkene og plukke opp ting fra gulvet. Likeså i barseltiden. Ingen sjalusi, forstår at babyen må ha masse oppmerksomhet. Hjelper til og med med å se etter babyen mens jeg lager mat o.l. (følger litt med på avstand, selvsagt).

Jeg er også syk og ser i ettertid at å ha såpass mange år mellom ungene var et bra trekk. Jeg hadde ikke klart å ha to som ikke klarer seg selv samtidig... spesielt ikke når jeg er i mine dårlige perioder.

Skrevet

Jeg har to jenter med 15 mnd mellom. Eldste er nå 4 mnd.

Og det er SLITSOMT!!!

Jeg har to babyer, to som må skiftes bleie på, mates, trøstes osv....

Jeg må hele tiden passe på at storesøster ikke skader lillesøster, hun er enda så liten at hun ikke skjønner at hun ikke kan hive ting, slå litt hardt, klype osv på minsten.

Hverdagen dreier seg stort sett om barn, det blir liten tid til å pleie parforholdet. Vi er feks for slitene på kvelden til å ha sex;)

Tips hvis dere velger to tette:

Sørg for å ha mange mennesker rundt dere som kan gi dere avlastning.

Vær knall harde på rutiner, viktig at begge sovner likt og tidlig på kvelden.

Bleiebøtte

Tvillingvogn

....og godt humør. Det er en utfordring, men dere kommer til å elske de små skattene deres, og da er det jo verdt det.

Lykke til

Skrevet

Mine to første var det 2 år imellom..helt supert.. ville valgt det samme idag om eg fikk valget!! Nr.3 kom etter 4 års pause..og 4. kom etter nesten 7 års pause... Kunne faktisk ikkje valgt bedre synes eg:) No er eldstejenta snart 13 år og kjempeflink barnevakt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...