Gå til innhold

Hvor mye melk trenger en 5 mnd gammel baby som får to måltider fast føde hver dag???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vanskelig å svare på så lenge jeg ikke vet 1) hvor mye spiser hun i de faste måltidene (ml?), 2) hvor mye veier hun, 3) hvor mange våte bleier har hun hver dag (str) og 4) dier hun eller pumper du (vanskelig å måle ml på puppen!)..

1) Hun spiser grøt av ca 70-80 ml mm til kvelds, og ca like stor mengde potet og gullerot til lunch.

2) Hun veier ca 6,2 kg nå

3) Vi bytter bleien 3-4 ganger daglig, (pluss ved avføring). Da er det litt vått i den, men ikke så innmari mye.

4) Hun dier. Men spiser ikke så mye. Ikke fulle målider liksom. Ofte bare 15-30 sekunder før hun ikke vil ha mer. Bare noen slurker liksom.

Det er ikke så godt å vite hvor mye hun tar, men det er ikke mye i hvertfall.

Det var kanskje ikke så mye våte bleier nei... Du sier mm i grøten, så du pumper greit da? I din situasjon ville jeg fått meg en time hos helsesøster og snakket om ekstra drikke, om du bør pumpe og gi, snakke om annen drikke. Helsesøster har jo mer oversikt over vektoppgang og slikt.

Hvis barnet var fullammet skulle det hatt 150ml*6,2= 930ml melk hver dag. Har det drukket såpass lite lenge?

Hun gikk litt dårlig opp i vekt, og derfor begyndte vi med fast føde tidlig (hadde akkurat passert 4 mnd). Jeg pumper og blander grøten med mm ja. Det går greit å pumpe, men hun vil ikke drikke mer dersom hun får fra flaske heller. Vi har prøvd å "etterfylle" med flaske etter å ha emmet henne, men hun vil ikke ha mer. Hun er mett, sier hun. Hun tar flaske fint dersom hun ikke er mett. Sviskesaft er hun glad i så det får hun 30-40 ml av, blandet med ca 30 ml vann. Det går greit ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...