Gjest Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 I natt har vår 6-uker gamle gutt trykket og kavet til han ble helt rød i ansiktet og tilslutt begynt å skrike. Det virker som han vil trykke ut bæsj og avføring, men at han ikke får det til. I dag tidilig, etter 9 timer, med på og av med søvn og kaving, kom det endelig avføring og den var fin og flytende (ikke hard). Hvorfor gjør bebisene dette? og tar dere bebien opp og holder elller skal man bare la de ligge (skriker ikke)? Lurer på om det er noe som hjelper, for han har tydelig vondt, men det er ikke samme type vondt som når han har rap eller luft i magen.... Noen med lignende erfaringer?
snartmammapåny Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Småen her og kan kave en hel dag/hel natt før avføringen kommer. Noen ganger virker det ikke som om det er vondt, mens andre så har han tydlig vondt. Jeg fikk tips av hs om en bedøvende salve for å smøre i og rundt rumpehullet hans. Smører han når han begynner å kave og da har han iallefall ikke så vondt. Jeg lar han bare ligge å kave, om jeg tar han opp så avbryter jeg jo "jobbingen" hans. MEn om han gråter så tar jeg han opp, da trenger han litt trøst.
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Takk for tips om den salven, skal snakke med HS i morgen og forhøre meg.
selfangerkjerringa Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Bruk 10-15 min hver kveld i forb. med kveldsstellet til massasjestund Bruk olje og masser mage og føtter (fotsåler). Det funker som fjell for jenta mi, hun har blitt en helt annen unge etter vi innførte dette. Koselig er det også - både for mor/far og barn
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Lillemann ligger og kaver og vrir seg noen ganger om natta også. Han har luft i magen og får det ikke ut. Jeg bruker å legge han på magen sin og da kommer gjerne lufta ut:) Det kan jo være det hjelper på gutten din også, verdt et forsøk kanskje. Du kan jo også holde han så han ligger flatt på magen i hendene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå