Gå til innhold

Er litt i villrede nå, kan dere hjelpe meg litt (gjelder feber)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har nå feber for 3.dag på rad.

laveste temp er 38,1, høyeste jeg har målt er 39,5.

Jeg tenkte at kanskje hun var varm fordi det er så varmt ute og de små regulerer varmen så dårlig, men nå er jeg ganske sikker på at det ikke er det.

Hun hadde 39,5 da vi målte henne kl 8 i dag tidlig, og da var det jo ikke noe spes varmt ennå.

Jeg har ikke gitt henne paracet for almenntilstanden hennes er bra.

Og så lenge hun ser ut til å ha det greit, vil jeg helst ikke gi henne noe.

Hun er nok litt mer trøtt enn vanlig, men ellers så er hun den samme.

Har kjølt henne ned litt i badebaljen hennes ute på verandaen og da har hun vært helt i 100.

Hun har hatt ganske fast avføring og slitt litt med å få den ut, men på morgenen i dag hadde den konsistens som vann, og hadde gått igjennom boddyen hennes.

Får ikke i henne noe særlig med grøt eller middag, så jeg ammer så mye jeg klarer, for hun tar ikke flaske. Men alle mister jo litt matlysten i denne varmen.

Huden hennes er varm og tørr.

Sitter å lurer på om jeg skal ringe legevakten å snakke med dem, har hørt noe om at hvis de små har feber i 3 dager eller mer, skal man kontakte lege, men det er vel ved høy feber over en lengre periode?

Er litt redd for å virke hysterisk, kan jo bare være tenner som er på vei, selv om jeg ikke ser noen, hun blir jo 7 mnd den 14.

Sambo mener at hun bare er forkjølet.

Synes det er så ekkelt på kveldene og natten når hun er så varm i huden at jeg brenner meg nesten på henne.

Det jeg lurer på er; hva ville dere gjort? Noen som har vært borti det samme?

Hun er jo i fin form til tross for feberen

Uff....det er ikke lett å være førstegangsmamma:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi( 7 mnd i går) hadde det slik forrige helg. Feber fra rett under 40, og ikke lenger ned enn 38,2. Hun var sutrete og slapp, men ikke veldig ille syns jeg. Spiste ingen ting, men puppa mye. Ringte fastlegen mandagsmorgen. Fikk komme inn der med en gang. Frøkna her hadde crp på over 60 da, så hun hadde nok en infeksjon av et slag i kroppen. Han sa det at så lenge hun puppa mye og fikk i seg væske der gjorde det lite at hun ikke spiste. Han sa også at jeg godt kunne gi febernedsettende når feberen krøyp over 39, men at det ikke var nødvendig når hun var på 38 og noe.

Viss jeg var deg ville jeg sett det an, og ringt fastlegen i morgen om hun ikke er bedre. Det viktigste er vel at hun får i seg mye væske, og at du ikke kler på henne mye, i alle fall ikke nå når det er så varmt. Ta kalde kluter og stryk over beina og hodet, det kan kanskje hjelpe:)

Om hun blir verre ville jeg selvfølgelig ringt legevakta.

Skrevet

Er lille snuppa dårlig fremdeles?! Huff.

Vi har som "regel" at ved feber over 39,5 gir vi paracet, ikke tidligere.

Embla har forresten oppdaget gleden av en kald klut, og hun er jo frisk igjen;)

Anbefaler kald klut på leggene for å senke tempen og på panna for at hun skal føle seg bedre.

At hun er blitt helt løs i magen er egentlig et bra tegn, da har hun iallefall fått i seg nok væske. Plundrer med det her, Embla er blitt steinhard i magen:(

God bedring til lille Ina!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...