Gå til innhold

Da er vi enige om guttenavn og muligens jentenavn!

Anbefalte innlegg

Gabriel om det blir gutt og muligens Nora om det blir jente!

Jeg synes iallefall det er utrolig fine navn, og jeg ble nesten på gråten da sambo sa i går at det selfølgelig skulle bli Gabriel om det ble gutt - dette er et navn jeg har følt sterkt for i et par år allerede så jeg ble utrolig glad!!!

Hva synes dere da jenter?

-bryr meg ikke om det er "poppisnavn" eller ikke, for dette er navn jeg hadde tenkt ut før jeg undersøkte saken hvor mye brukt de var ol.

Fortsetter under...

Pene navn...Liker begge to, men sabo har lagt ned veto mot Gabriel :S men Nora er på lista vår :)

Om man liker ett navn så er det vel det samme om det er poppis eller ikke.. vil heller ha ett navn jeg liker enn å ta et sjelden navn jeg ikke liker bare for å vætr 'unik'

takk:-) og jeg er helt enig med deg ang valg av navn i forhold til poppisnavn eller ikke! Det viktigste er jo at man elsker navnet, og at det får en spesiell betydning i mor og fars øyne!

Synes det er fine navn. Nora blir nok ikke alene om navnet sitt når hun begynner på skolen, men det gjør jo ingenting. Barn blir jo ofte venner fordi de heter det samme, har samme farge på genseren osv..

Gabriel er også fint. Jeg forbinder det med en høy, mørk og kjekk sveitser:-)

Gabriel er søtt på en liten gutt, men merkelig på en voksen mann! Kjenner en som er stor og svær, som heter Gabriel. Han bruker konsekvent mellomnavnet sitt!

Syns det er litt som å kalle noen Lillemor, det kan være søtt om det er en søt, liten jente, men hva med å presentere seg som Gabriel eller Lillemor på styremøtet? Gå i power- suit og så kvi seg for å si fornavnet sitt?

Annonse

har aldri tenkt det på den måten jeg, og hadde ikke reagert negativt om en voksen mann hadde presentert seg med Gabriel. Jeg vil nok ikke legge det i samme kategori som Lillemor, Veslemøy ol.... men skjønner hva du mener, uten at jeg føler det på samme måte..

Gabriel er det fineste guttenavnet i hele verden!!!! Fantastisk flott:) Min sambo er dessverre ikke enig.... Synes det passer fint både på tøffe små gutter og barske menn.Engle assosiasjonen er jo bare positiv! Nora er også pent, men jeg ville ikke brukt det her i Nord-Norge, kan lett bli "Nora di ho...." Lenger sør er det helt sikkert ikke noe problem.

Nora er nydelig, på barneskolen jeg jobber har vi ikke en eneste en....!! Tviler nok på at det blir sååå mange med navnet, Emilie derimot... ;):)

Gabriel er pent,men jeg synes desverre det kan bli litt uheldig hvis det blir en stor pøbel?! Hihi,misforstå meg rett. Litt det samme som min gamle lærerinne på 2m som het Vesla. Jeg liker ikke navn der man "ikke kan bli" sånn eller sånn... Men jo mer jeg smaker på det, er det fint!

Haha-dette ble mye surr.. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...