Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #1 Skrevet 10. juni 2007 Hei. Jeg har fått en studiemulighet i Brasil et semester. Jeg er litt skeptisk til å ta med meg jenta vår dit. Pappaen vil være med og passe på henne hele tiden, så vi trenger ikke lete etter noen som vi stoler på til å passe på henne. Men jeg er litt skeptsik i forhold til varmen, helsetjenesten, kriminalitet, lang flytur osv. Er det noen som har erfaring fra noe lignende? Er det noe jeg burde være obs på? Hadde vært en utrolig engangsopplevelse, men vil ikke utsette datteren min for "utrygge" forhold. Håper på mange svar.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 nei, jeg ville reist! når dere alle tre drar sammen så blir det sikkert en kjempeopplevelse!!! sjekk ut hvilke sykehus o.l som er "til å stole på" før dere drar, og evt vaksiner jeg har flydd med min pjokk (han var mindre enn deres barn) til australia flere ganger og det gikk veldig fint
Muffinsmamma Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Hvor i Brsil er det du skal? Jeg skjønner din uro, men samtidig tenker jeg at det fødes jo barn i Brasil også! Og det er ekstrem forskjell på fattig og rik - og de fattige bor i Favelaen og der tror jeg ikke du tør sette dine føtter:) Du kommer nok til å bo i trygge omgivelser. Jeg tror du kommer til å få en fantastisk opplevelse, og det har vel vært utvekslingsstudenter der før deg som du kan ta kontakt med og høre hvordan det er?
Helene84 Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Tusen takk for svar. Jeg tenker virkelig at dette er en sjanse vi må gripe. Men skal gjøre litt recearch først, tror jeg. åhh.. drømmedrømme - dette skal bli så herlig!!
Konita Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Hei, Nei - du skal ikke bekymre deg i det hele tatt!! Selv bor jeg i Ecuador og har en jente på 1 og et halvt år - det går kjempefint! Og Ecuador er enda mer ekstremt i forhold til Norge på mange måter - MEN det er ikke så ille som man tror. Og som nevnt tidligere så er det stor forskjell på fattig og rik, og de tilbudene man da kan benytte seg av. Man må bare ta noen forholdsregler - og tilpasse seg litt, da er det intet problem. Som sakt - barn vokser opp her også (og etter hva jeg ser - så er barna her kanskje lykkeligere enn barn i Norge) Jeg skal til Norge en tur nå med tulla mi, og var hjemme i fjor sommer også - og alt gikk greit med flytur. (selv om det er enda en del lengre hit enn til Brasil) Ta sjansen du - det går helt sikkert kjempebra!!! (men informer deg ang. vaksiner først!) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå