Gå til innhold

Burde jeg bruke solkrem på lillemann i skyggen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi liker å være ute i sommervarmen, men jeg passer alltid på å ha lillemann i skyggen. På vogna har jeg paraply som sørger for at han har skygge på seg hele tida og på stranda ligger han under en stor parasoll. Hvis vi bærer han i babybjørn passer jeg på å ha på han feks shorts, tynne lange sokker og t-skjorte for å skjerme kroppen for sol.

Burde jeg allikevel bruke solkrem? Jeg blir så usikker,- jeg er kjempebekymra for at han skal bli brent, men også veldig skeptisk til solkrem. Er skyggen og dekkende klær nok? Han er 4,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uva og uvb strålene kommer i skyggen også. så smør småtten du

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Jenta mi oxo er 4 1/5mnd-e smører ikke på ho og vi er ute hele tiden. Ho har ikke blitt brent eller noe. Vi gjorde det samme med 1mannen, de er født i samme mnd,og han ble aldri brent-beg å smøre han 2sommeren hans.Vi har/hadde de bare i skyggen. E e veldig skeptisk til solkrem på sånne små..

Skrevet

Her bruker vi solkrem hver dag helt fra morgenen av. han er 10 mnd. Stråling trenger gjennom klær mye bedre nn gjennom solkrem, og uv-strålene er også i skyggen. Når jeg har vært i syden ligger jeg mye i skyggen pga soleksem. Spesielt når jeg var gravid lå jeg kun i skyggen og jeg blir likevel brun... skjønner ikke hva som er problemet med solkrem på barna,,,heller det enn å ikke bruke det sier nå jeg...

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt inn solkrem til gutten min sin første sommer, er 4 måneder. Han ligger kun i skyggen, har en stor parasoll han ligger under. Ser han har fått litt farge, men er ikke solbrent eller noe slikt, ikke brun heller.

Jeg har hørt at man skal smøre de små minst mulig (gjelder alle slags kremmer), ville ikke smørt det første året (i alle fall når man kan ha de i skyggen, litt verre om de liker å springe rundt om kring;)).

Skrevet

her smøres det flere ganger om dagen. han er jo mye i solen så er greit å gjøre det. har ikke tid til å sitte stille den gutten skal ut å undersøke verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...