#Aurora har tre gutter# Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Har en gutt på kun ei mnd og har alt for lite melk.Prøver og pumpe meg hver 3 time og prøver og legge han til brystet(noen han ikke er villig til etter han får flaske med nan) Er ikke så enkelt og pump hver 3 time siden han nesten ikke sover i den varmen som er nå.Har veldig lite melk og vil gjerne amme. Noen som har noen tips?
♥sjiga♥ Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 amm altid først, du kan prøve eventuelt å kjøpe hjelpebryst, det er en flaske med tynne sonder som du teiper til brystet slik at mme kan komme fra diing av ditt bryst, men likevel skal du først la barnet tømme deg fær du lar barnet få din bryst melk først. dette kan hjelpe deg å unngå sugeforvirring, og barnet blir vant til at maten uansett kommer fra brystet dit. link til info om hjelpebryst: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=41 tips om såkalte melke fremmende mat: http://www.dinbaby.com/forum/thread/6734624 lykke til!
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Syntocinon, det er en nesespray du får på resept, som kan hjelpe. Jeg prøvde akupunktur, og det hjalp meg. Bare pass på at du bestiller time til noen som har erfaringer med liten melkeproduksjon. Gir du tillegg for en periode så amm først og så gi tillegg, jeg brukte avvent sine flasker. Bruk hvertfall samme flaskemerke sånn at lille ikke får altfor mange sugeteknikker å forholde seg til. For å ha det sagt, jeg har ammet og flasket nå i 9-10 mnd og han vil enda gjerne ha puppen:) Så å gi tillegg er ikke ensbetydende med å må gi opp amminga:) Ta deg en helg i senga med lille, det gjorde jeg, vi la oss til. Så kom pappaen og hentet han innimellom for å kose og evt skifte litt bleier, mens jeg leste og sov litt. Nok søvn er alfa og omega i forhold til melkeproduksjon. La husarbeid være husarbeid noen dager og fokuser på barnet, ro og hvile. Gå gode turer, og ta deg en hvil etterpå, dersom barnet sovner godt. Lykke til! Det er absoslutt mulig, men går det ikke så går det ikke, og du er en like god mor om du gir flaske:)
selfangerkjerringa Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Pass på at du selv drikker nok væske. Prøv å amme i rolige omgivelser så du og knotten får ro og fred. Følg linkene her over - og ring ammehjelpen for råd og vink Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå