Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Kan man kjenne de der nede? Hvordan kjennes de ut da? Lurer på om jeg kan ha en slik en. Når jeg tar baki der (ja, jeg måtte) så kjentes det ut som det var en liten "blære" om jeg kan kalle det det.... Bitteliten, og jeg er ikke sikker. Men jeg blør når jeg har vært på toalettet, har vært til lege med det og må vel på mandag også, for å få det skikkelig sjekket ut. Noen som kan si meg litt om dette problemet. Har friskt blod på papiret og i toalettet, har av og til litt kløe og til tider litt hard avføring, alt dette er typiske ting for hemoroider, men.... Og vær så snill, ingen ekle svar, er noe bekymret, så jeg trenger ingen til å fortelle meg at jeg må dra til legen, at innlegget er heslig eller noe sånt. Kan noen være snill og svare meg?
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 dra på apoteket og kjøp det hemoride krem, alcos-anal, det hjelper helt sikkert mot hemorider. Det er helt vanlig og få hemorider etter en fødsel, bare tenk på hvor hard du presset. ingen ting og skjemme deg over. mine ble borte i løpet av 3- 4 uker uten at jeg var til lege.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Jeg hadde det sånn du beskriver. Prøvde både krem og stikkpille, uten at det hjalp spesielt. Hos meg gikk det over av seg selv etter ca 6 mnd, men hjelp så vondt det er mens det er der... Jeg sa det til legen min, men det var ikke nødvendig med noen undersøkelse, fikk bare anbefaling om å smøre med Daktacort for å lindre kløen. Sheriproct (?) krem og stikkpiller virket ikke på meg...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Har akkurat de samme symptonene som deg. Var på 6 ukers kontroll på mandag hos min gynekolog. Hun sjekket meg og ga meg resept på noen stikkpiller. (de heter scheriproct, fås som stikkpiller og salve) Jeg anbefaller at du begynner å behandle dette så fort som mulig, da min gynekolog fortalte at en kan få store problemer senere når disse hemoridene blir større. Jeg har brukt stikkpillene nå i 4 dager og de funker allerede. Skal kun brukes 10 dager av gangen. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Men jeg hadde dette med blod første gang ca halvannen mnd etter fødsel, 2. gang skjedde etter 10 mnd, var til lege begge ganger. Første gang så han en liten rift. Andre gang ble jeg ikke undersøkt, men avtalte at jeg skulle komme tilbake neste gang det skjedde, og når har jeg blødd kanskje 3 ganger siden torsdag. Helt friskt blod da, og når jeg kjenner litt, så kan det kanskje kjennes ut som det er en liten blære der. Men saken er jo den at jeg har aldri drevet og kjent på meg selv der, så jeg vet jo ikke hvordan det skal kjennes ut om dere skjønner:(? Har strevet litt med avføringen da, eller strevet og strevet, det har vært noe hardt, og jeg kjenner på en måte at det stikker litt når jeg har trykt ut det første, og da vet jeg at sannsynligheten for at det er blod på papiret og i do er stor...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 det er viktig å dusje etter hvert dobesøk og da klemmet sammen hemmoridene og trykke de opp i enden og så prøve å holde den der da blir de ikke betente og blir fortere borte i tillegg til bruk av krem og piller men graden av plager og størrelse på dem og om de er betente har litt å si på behandlingen da synes det er alt for lite info - fokus på hemmorider etter fødsel - det er veldig vanlig og utrolig vondt har født to ganger og har begge gangene vært mye mer plaget av dette enn av sting osv
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Takk for svar. Skal ta meg en tur til legen i morgen, det gjør ikke vondt da, men det blør. Og jeg er ikke sikker på at det er hemoroider, bare at det er mest sannsynlig at det er det. Håper inderlig at det er det, for hvertfall ett av alternativene tørr jeg ikke tenke på en gang. Heldigvis er det alternativet relativt sjelden for en på min alder...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå