Gå til innhold

Kor mye morsmelk drikk våres 4 mnds gamle babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia. No må dåkker hjelpe mæ litt... Æ har tenkt mæ på min første fest t uka. Da lure æ på kor mye babyan våres drikk no pr måltid. Dette førr at Mannen lettere ska beregne porsjona når han ska tine, å dermed ikkje kaste nåen dyrebare dråpa. Kanskje æ da klare å komme mæ på et restaurant besøk litt seinere en anna dag da ;o)

Ønske så mange svar som mulig da dette naturligvis kan variere. Kan vel åsså si at jenta mi e stor. Hm, har d nåkka å si på mengden da kanskje? Eller e d d at æ har feit melk (så feit at æ nesten ikkje ska klare å få utsyret reint etter pumping). Mange spørsmål, men vet d sitt mange m erfaringe der ute som helt sikkert kan hjelpe..

Herregur kor klar æ e t en utepils no!!! hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dyttings* Ingen som har vært borte fra babyen enda å har peil?????

Skrevet

Jeg har selv spurt om dette og kommer litt an på vekta visstnok,men om h*n veier ca 6kg drikker h*n ca 140ml. Mi nekter å ta flaska så er like langt,skal på utdrikningslag lørdag. Prøver litt hver dag men er ikke populært,kommer vel til å sulte stakkar. Lykke til:-)

Skrevet

Nei, det er ikke så lett å vite. Har lest et sted at de skal ha 15% av kroppsvekten sin i løpet av et døgn(Det er morsmelk). Deler du det på antall måltider skal du få riktig mengde. Men så spiser de jo litt forskjellig i løpet av dagen å. Hos oss er det mye på morgenen, og mindre før han skal legge seg. Jeg pleier å ha 200ml om dagen og 160ml på kvelden. Gutten min er ca 7kg, og er veldig fornøyd etterpå.

Håper det kan hjelpe deg ;)

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...