Gå til innhold

trøske..

lille nina*Mamma til tre+spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan får man bort det? sånn hvit belegg på tungen til babyen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det finnes et produkt man kan kjøpe på apoteket. (Usikker på om man trenger resept) Jenten min hadde en del trøske både på tungen og i ganen de to første månedene. Helsesøster sa at det var helt normalt, og anbefalte meg til å la det forsvinne av seg selv. Det forsvant gradvis og etter en stund var det borte. Martine hadde ingen plager, men jeg synes jo at det så litt ubehagelig ut.. Lykke til og ta tiden til hjelp:-)

Skrevet

ja det ser ikke så bra ut..men viss det ikke plager den lille er det jo greit..Takk for rådet:)

Skrevet

Vi fikk noe som het Mycostatin eller noe mot det. Vanligvis vil det forsvinne av seg selv, men jenta vår hadde så veldig mye.

Skrevet

er det på resept eller? min jente har et tykt lag over hele tungen..

Skrevet

Resept ja. Men trøsken forsvant på et par dager, så det var verdt det, selv om den kostet 233 kr. Og det høres ut som like mye som min hadde.

Skrevet

Mi har også det. hatt det siden hun var bare noen dager. Er 2mnd nå. Fikk resept på Mycostatin på 6 ukers kontrollen, og skulle bruke det i 10 dg. Brukte det 12 dg, men er fortsatt ikke helt borte. Tenkte det skulle få gå bort av seg selv nå jeg.

Skrevet

mi tulle har masse trøske.. både tunge,inni kjekene,ganen og inni leppene. fikk resept på mycostatin. det hjalp men kommer stadig tilbake.. og mycistatin kan ikke brukes så mye. men så fikk jeg et godt råd,som funker!:) ta vanlig farris å hell på et tefat. bruk en ren tyn vaskeklut å dypp i farris og klem denne mot trøsken.. er letteste om man vikler kluten rundt fingeren. dette løser opp det hvite. etter en stund kan man stryke litt hardere på trøsken og da går det hvite bort!:) så jeg gjorde dette først,så smurte på mycostatin. funke bedre da!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...