72-modell Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Hei, Vår baby på 4,5 måneder skal ta MR av hodet, pga at hodeomkretsen er større enn normal. Vi har allerede vært på ultralyd, der fant de ingenting, altså normalt hode, men bare stort. Nå skal han altså ta MR, noe som betyr at han må i narkose. Vi synes jo dette er litt skremmende, skulle gjerne hørt om andre har vært gjennom dette og deres erfaringer....
Snuppa's mamma Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Hei!! Min datter tok en MR pga et hemangiom som hun har ved øyet(godartet tumor) da hun var 10mnd cirka!! Hun måtte ikke i narkose. Hun fikk en medisin i rompa og sovnet etter en god stund. Holdt akkurat til å ta MR'en. Flaks kanskje, men hør om ikke de kanskje kan prøve det først?? Dette er hvertfall min historie:) Lykke til da!!!
ettie Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Gutten min tok MR, men da var han bare en uke. Sov seg gjennom hele greien uten noen form for noe som helst. Sykepleieren hadde med sukkervann og jeg puppen dersom han ble urolig. MEn nå var han temmelig liten da, jeg hvet ikke hvordan det gjøres med større barn. Selve MR er veldig lite skummelt da synest jeg.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 10. juni 2007 #4 Skrevet 10. juni 2007 Snulla tok MR av kneet da hun var 3 mnd. De ville ikke sette henne i narkose siden hun var såpass ung, og har vsd (et bittelitte hull i hjertet...ikke farlig, men øker faren for komplikasjoner,- spesielt siden hun var så lita), så det som skjedde var at de pakka henne inn som en mumie, og ga henne beroligende og da sov hun gjennom hele undersøkelsen, og var helt ok i tida etterpå!:-) Det værste med undersøkelsen var da de skulle sette inn veneflonen siden de ikke traff noen blodårer på hendene...blei stukket en del ganger, men til slutt gikk det på foten. Da fikk hun sukkervann og smokk, og jeg strøk på henne og sang. Hun måtte faste natta og morgenen før undersøkelsen, og jeg fikk lov til å være med henne hele tida. Selve undersøkelsen varte en halvtime og var ikke noe skummel. Lykke til...håper det ikke er noe i veien med babyen din,- noen barn har små hoder og andre har store uten at det er noe galt med det!
72-modell Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2007 Takk for svar! Kanskje vi slipper narkose, skal iallefall forhøre meg om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå