Idun<3tosmå<3 Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Har nå tatt den store avgjørelsen om at vi vil ha barn! Sluttet på pillen i april, og har vært fra hverandre de to siste EL, men neste EL er i begynnelsen av juli, så da prøver vi i vei:) Har et ganske avslappet forhold til at vi sikkert må prøve noen ganger før det skjer (foreløpig). Men hadde vært kjekt å prate med flere i samme situasjon! Noen der ute?
Guttemamma75 Skrevet 10. juni 2007 #2 Skrevet 10. juni 2007 Hei der! Jeg har bare ett brett med p-piller igjen og så begynner vi!!!! Så det blir juli på meg også!!! Blir spennende å se om noe kommer til å skje - men har som deg ingen forhåpninger om å bli gravid på første forsøk - selv om samboeren min er sikker på at den kommer til å "sitte" på første forsøk!!....
little sparrow Skrevet 10. juni 2007 #3 Skrevet 10. juni 2007 Hei! Jeg sluttet med Cerazette piller i mars, men har enda ikke fått mensen igjen. Så på en måte er dette første pp, men jeg vet jo aldri helt når den begynner/slutter, så jeg er kanskje "med" deg og kanskje ikke. Vi kan jo holde et øye med hverandre! Klem fra meg :-)
Idun<3tosmå<3 Skrevet 10. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2007 Ja, veldig spennende, og så er det jo så stort. Først gang for min del så da er d mye å lære!! Også vil man jo ikke at noen andre skal vite om, i tilfelle man ikke får det til sånn med en gang, så slipper man maset fra alle andre liksom... Derfor er d godt å ha noen her inne å dele tanker, bekymringer og gleder med:) Klem:¤
Makko med to små gutter Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Vi har og nettopp startet. Hatt første "prevensjonsfri" mnd nå.... Har brukt persona i mange år så har relativt god kontroll på syklusen. Men er da forbredt på at det kan ta lang tid, så ikke noe stress.
Gjest Skrevet 10. juni 2007 #6 Skrevet 10. juni 2007 heisann.vi skal begynne prøving i juli mnd ja;) satser på to eller tre prøveperioder først, så får vi se. hadde min siste pillemens 12 mai, og skulle etter normal syklus hatt den i går, men ingen tegn enda... håper jeg får en viss peil på den til juli mnd da, ellers så blir det el tester for vår del;) gøy å ha noen å følge vidre da;)
kattungen Skrevet 10. juni 2007 #7 Skrevet 10. juni 2007 Vi skal også kaste oss med som prøvere. Venter bare på at syklusen skal komme i gang.... Med en gang den er i orden, er vi også prøvere:) Har hatt TR en gang, men er jo ikke sikker på om den blir regelmessig sånn med en gang. Håper jeg blir med dere i juli:D
Meg og gutten min Skrevet 11. juni 2007 #8 Skrevet 11. juni 2007 sluttet med pillen den 3 juni og er snart ferdig med "pillemensen"... så da er vi i gang også
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #9 Skrevet 11. juni 2007 i vinter sa typen at han ville prøve i juli, for han har veldig lyst på jente og i følge den kinesiske kalenderen blir det jente hvis jeg blir gravid enten i juli eller januar. etter det har det ikke blitt nevnt noe mer, men jeg håper på et forsøk i juli:) og det kan hende det blir med det ene forsøket, hvertfall til januar neste år... personlig har jeg ikke noe tro på den kinesiske kalenderen, men typen har godtatt at det kan bli gutt også.
midlin Skrevet 11. juni 2007 #10 Skrevet 11. juni 2007 vi er begge gira nå..og vi begynner i juli..har nettopp hatt eggløsning og da rakk vi ikke noe..men vi satser på julispire:) selv om den sjelden sitter med en gang da..hihi..(men det er jo lov å håpe.)
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 har bestillt slike el- strips nå...skal begynne i juli å teste....åååhhh, tenker ikke på noe annet;) er moro da,alt dette "styret" med å bli gravid..mye å skjønne seg på. noen som har erfaring med slike el tester fra billig tester?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. juni 2007 Har kun erfaring med å bestille dem:) De kommer vel i posten snart, så da må jeg vel sette meg inn i saken til første uka i juli, spennende!!!!
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 samma som meg det..hihi.gøy med andre i samme situasjon..har du regelmessig mens og el da?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 11. juni 2007 Ja, tror det.. Fikk TR 28 dager etter siste pillemens, og EL tror jeg kom nå for noen dager siden på ca riktig tidspunkt, så venter spent på om TR komme etter nye 28 dager.... Har aldri før hatt et sånn forhold til syklusen min, lurer på å begynne å måle morgentemp også og føre sånn skjema, men vi får se.. Må vel prøve å ikke ta helt av og.... hehe Er jo i 1pp.... Kan jo bli mange pp før spiren sitter, men spennede er det så absolutt!!
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #15 Skrevet 11. juni 2007 har jeg ikke fått tanta innen 1 juli, så bare begynner vi og teste me el test, så får vi se om spira sitter...er jo litt vanskelig når man ikke da har noen mens å vente på da.den tid den sorg:) har du noen peil på hvordan det er å bli gravid uten å ha mens? vi skal prøve frem til sept ca..så får vi se, er i en studie situasjon som gjør at termin mellom april og beg av juni neste år passer seg kjempebra,er lov å håpe..ble enige om ca tre pp,å ikke ta det så tungt om vi ikke får, hadde jo planer om å vente til etter skolen likevel.men er jo helt hekta blitt på tanken om å bli gravid..har bare sååå lyst på
Idun<3tosmå<3 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. juni 2007 Hm... har sett tråder her inne om folk som har blitt gravid etter piller uten å ha fått mens først, så det går nok an! Men jeg har null erfaring! Søstra mi hadde sånn p-stav i armen, hun ble gravid med en gang den ble tatt ut, uten å få mens tror jeg... Så for noe skjer det nok ganske fort, mens andre må slite litt mere...
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #17 Skrevet 11. juni 2007 har også fått beskjed om at sambo har liten kjangs for å kunne få barn, så har fryst ned småtroll også for å sikre arverekken.hihi. men dette kan endre seg, og er et år siden sist sjekk...så krysser fingrene for at de er mere levedyktige nå.skal til sjekk i slutten av juli, så er alt som d skal er det jo en reell kjangs for oss også håper håper håper---- nei får legge meg nå...natta
her er jeg Skrevet 12. juni 2007 #18 Skrevet 12. juni 2007 Hei jenter! Vi skal også prøve på første i juli mnd! Jeg har tatt ut siste p-ring og hatt en mens, så venter vi til jeg har hatt en mens til...så...Håpe-håpe...Om jeg får mensen tilbake til "vanlig" tid, blir vel EL rundt 14juli, rett i ferien, med masse tid på hotellrom...Litt gira ja...håper jeg kommer ned på bakken egentlig.. Lykke til juli-prøvere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå