Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Hun er 1 uke gammel, ammingen har gått sånn rimelig greit til nå. Plutselig i sted når jeg skulle amme ble hun helt hysterisk og nekta å ta puppen, bare gapa og ville ikke ta tak. Har aldri hørt henne grine så fælt før.. Så prøvde jeg andre puppen og den tok hun med en gang. Hva er grunnen til det?? Hva skal jeg gjøre videre? Uff sitter å griner her nå, er så frustrert...
Ane** Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Får du lirket brystvorten inn i munnen hennes da?? Om du bare får den innafor så kan du prøve å massere hun under føttene, det stimulerer sugerefleksen og får hun til å suge..
2flottebarn;) Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Gutten min prioriterte den ene puppen en stund når han var litt større, til slutt begynte jeg å amme på godpuppen og når han var i gang byttet jeg raskt side. Da var han så ivrig at han tok den "dumme" puppen og fortsatte godt der. Lykke til!
haater husarbeid Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Har du sjekket at hun ikke har ørebetennelse? Det kan føre til smerter i øret når en ammer. Prøvd å ligge og amme når du ammer på det brystet? Se ellers på www.ammehjelpen.no. Ikke gi deg, det blir bedre!! Been there done that, ammet til ni mnd! Og de siste to mnd kun på en pupp.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #5 Skrevet 9. juni 2007 Samme skjedde meg... Var helt fortvila, var slik en hel dag, han hylte bare jeg la han inntil... Så fikk jeg et tips.. de reagerer på så mye rart... Parfyme, deodorant litt mot puppen, ny bodylotion?? Jeg tok meg en dusj, uten såpe, håndmelket ut litt - så det ikke skulle bli for mye... Satte meg ned å ammet Gikk som en drøm. Har opplevd det ved senere anledning også, at han skriker, vil ikke ha puppen, tilbyr han den andre og han tar den. Kan variere - har ingen favoritt.
Thula Skrevet 9. juni 2007 #6 Skrevet 9. juni 2007 Grunnen vet jeg ikke, men kanskje det er en trøst å vite at det går fint an å amme med bare en pupp også. Jeg mistet tidlig melken i den ene puppen, dvs. det var vel bare 30-50 ml igjen der, mens den andre bugnet av melk. Jeg ammer fremdeles, bare med en pupp nå, og nå er datteren min 11 mnd. Ingen størrelsesforskjell å se heller, med mindre det går veldig veldig mange timer mellom amming. Mest sannsynlig tar hun begge puppene som normalt snart, men om hun velger seg en favorittpupp, så kan du fint få det til likevel..
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 9. juni 2007 #7 Skrevet 9. juni 2007 Jeg har også vært borti dette. Jeg prøvde da å bytte stilling og la han i tvilling-amme-posisjon på den puppen han ikke ville ha og det fungerte kjempefint! Kan være ørebetennelse eller luft i magen som gjør vondt når du ammer på den ene puppen, men hvis du legger babyen i tvillingstilling så vil hun da ligge som om hun spiser på den andre puppen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå