Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 er så usikker. hun har hatt diaré en stund, er ofte trøtt. kastet opp i dag, men ingen feber. blir så i tvil... fontanellen kjennes litt kantete ut, og den går ned. men nå klarer jeg ikke å huske hvordan den egentlig er.. hun smiler og tuller. kanskje litt blå poser under øynene. har litt tenner på vei også. er det noe jeg kan gjøre, eller bør jeg dra til legevakten? ammer henne, prøver å få i henne litt vann også. hun er 5 mnd. hilsen bekymret
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Hva skal fontanellen ha med diare og oppkast å gjøre? Har ikke hørt om noen sykdommer som påvirkes eller kommer fra fontanellen. Fontanellen er jo bare 2åpninger i kraniet som ikke har vokst sammen-dette er fordi hjernen skal ha plass til å vokse. Diare er d mange som får i forbindelse med tenner.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 dersom fontanellen er nedsunket så kan det være et tegn på dehydrering hos de små. Men kan desverre ikke hjelpe deg HI, så lenge småen ser ut til å være ellers i fin form så er sikkert alt ok. Men om du bekymrer deg så er en tur på legevakta kanskje lurt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå