Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Vet noen av dere et eller annet heksebrygg som kan styrke eggene når man begynner å bli gammel. Jeg spiser vitaminer multi og c og c+jern. feminina, blåbær omega 3, tran,Gubben spiser stort sett det samme men han spiser noe som heter maskuline istedet for feminine. Kåtskapen er på topp går til homeopat begge to og får noe midler der også i tillegg til fotsoneterapi. Jeg tror det var dette som gjorde utslaget at jeg ble så fort gravid, hadde bare vært hos henne 2 ganger før spiren satt. Alt gikk bra var på ultralyd i uke 8+6 og hjertet slo som bare det men da vi kom på ultralyd 10 dager etterpå så var den lille spiren død. Venter på utskrapning på mandag hvis det ikke kommer ut av seg selv.Jeg er helt fortvilet og redd for at siste toget er gått er 45 både jeg og gubben , men vi vil så gjerne ha en eller to til før det er for sent. Trenger inderlig tips, denne gang så satt ihvertfall spiren fast har enda ikke løsnet men jeg vet jo ikke hva og hvorfor hjertet sluttet å slå.. Har hørt om babyklister men lurer på om det rett og slett var fall i progesteronet faller ikke det litt i uke 9 ca. . Som sagt tips taes i mot med takk. Klem fra viny

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med progesterontilskudd (hvis gyn lar deg få, min ville ikke måle prog engang pga dårlige erfaringer med tilskudd.Men har nå hørtom mange her som har mistet og deretter fått prog tilskudd og fullført neste svangerskap.

Jeg tar babyklister (Berberis Fructus comp d4, kjøpt fra Danmark. Har ikke med comp på apoteket mitt her. Comp betyr at middelet er satt samen av flere). tar også ovarium comp, kjøpt samme sted (styrke eggstokkene).

http://www.aalborghelsekost.dk/

Og rosenrot som skal balansere hormonene. Har gjentatt det til det kjedsommelige her inne, men en studie av 40 kvinner som hadde mistet mens fikk 25 igjen mens etter 3mnd med r.rot.

Og i ukebladet Hjemmet denne uken står det endel om kosthold (spis deg yngre) Hun som skrev boken fikk tilbake mensen som hun ikke hadde hatt på to år var det vel. Viser at kosten også har sitt å si for hele forplantingssystemet)

Ellers kalles jo vitamin e for fruktbarhetsvitaminet. Leste at mange mister pga dårlig blodgjennomstrømming i morkaken. Babyklister skal hjelpe mot dette, men det er også viktig at blodet flyter lett. Vitamin e skal iflg knut Flytlie ("Vitaminrevolusjonen") virke like bra som dispril, dvs lett blodfortynnende. OBS! Ikke ta dispril på egenhånd. Ved graviditet er det såkalte "babyaspirins" (ca 80 mg) det er snakk om, og bare sammen med Heparin) Jeg tar 400 ie vitamin e hver dag. (apotek). Ikke ta mer, pga noe økt dødelighet da.... (fare for blødninger??? Ikke vet jeg.)

Mørk minst 70% sjokolade minsker risikoen for abort med 20%. Sjokoladen tynner også blodet. Gyn kan forressten ta blodprøver for å se om blodet ditt koagulerer for lett, noe som kan føre til dårlig blodgj. strømning.

Tilslutt vil jeg si at taxisjåføren som jeg satt på med i dag, kjente til en dame på 47 som hadde fått en liten. Helt av seg selv, uten prøverør.

Lykke til! :-)

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar. Jeg ser at jeg kanskje må forandre litt på vitaminopplegget mitt. Har prøvd å bestille berberis fra danmark men de har feil på betalingsopplegget sitt og regner ikke med at alt var klart før til onsdag. Da går bestillinga mi inn også. Ellers så tror jeg at jeg har et rimelig bra kosthold lagt om kosten og gått ned over 60 kg på et år kun med lystbetont trening og endringer på kosten men spiser helt vanlig mat har fulgt det gamle grethe roede opplegget. Tror nok det var med på å gjøre det slik at jeg ble gravid igjen klart kroppen har ikke godt av å være så overvektig. Jeg må nok ta litt e- vit. også men den sjokoladen tror jeg at jeg må stå over tør ikke tenke tanken engang. De er jo ganske restriktive med progesteron ihvertfall når man er godt voksen men jeg skal spørre. Vet at det ble tatt endel prøver på akkurat det og gyn mente at jeg ikke var i nærheten av overgangsalder og hadde nok progesteron men er ikke så sikker. Har lest at i uke 8-9 så blir det et fall i progesteronet kanskje det er noe der. Man får jo kjøpt progesta care på helsekost men er så usikker på effekten har du noen erfaring med den med tanke på om det virkelig inneholder noe progesteron i det hele tatt. Har i tillegg bestilt en persona monitor slik at jeg kan følge med eggløsning, har bestandig kjent når jeg har det men nå er det enda viktigere enn noen gang at vi treffer riktig ( på sekundet) Stakkkars mann har truet med å spjelke og ta han inn på båre hvis han ikke er klar når eggløsninga er der her skal det lages barn om så under tvang. Nei fra spøk til alvor Vi er nok litt desperate men har ihvertafall humøret på plass begge to og det er godt. Tusen takk til deg hører gjerne fra deg igjen. Klem fra viny

Skrevet

Glemte bare å si at jeg leste at man bør unngå lette melkeprodukter, fordi det gav hele 85% økt sjanse for el-relaterte fertilitetsproblemer! Faktisk burde man spise minst 2 porsjoner fullfetts melkeprodukter i uken, det gav 35% mindre sjanse for slike problemer. Men det var dette med vekten, da..... Er helt imponert over vektnedgangen din, det må jeg si!!!!!

Ellers er her en link som går på graviditet og lavkarbo/endometriose, vet ikke om du kan ha nytte av den. Selv prøver jeg i teorien å spise litt lite høyglykemisk mat (har ikke endo, men for sikkerhets skyld). Og så skeie ut 2 ganger i uken med is (fullfet), samtidig som jeg tar 3 carboblock- tabletter (de suger opp en del av sukkeret/karbo-kaloriene)

I praksis blir det likevel altfor mye høykarbo for meg. Jeg samler fett på magen, så da skal visst det være bra å holde seg på lav GI uansett.... Uff, jeg må skjerpe meg!

http://www.woman24.no/kropp_og_helse/article31931.ece

Skrevet

Hei Viny!

Ville bare sende deg en trøste-klem og ønske deg lykke til med prøvinga igjen. Jeg har hørt at man lettere blir gravid de 3 første månedene (ca) etter at man har mistet. Håper dere lykkes raskt igjen og at det holder helt til mål denne gangen.

Det var så koselig å lese at du hadde blitt gravid, og veldig trist å lese at det gikk galt. Har selv opplevd dette og føler med deg.

Det er ellers imponerende å lese om vekttapet ditt. Dette står det respekt av! Håper du lykkes like godt med baby-prosjektet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...