Gå til innhold

Defekt lutealfase pga p-piller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan få defekt lutealfase etter at man har sluttet på p-piller? Evt om dette ordner seg etter en stund?

Sluttet med p-piller for litt over 5 måneder siden. Begynte med EL-tester denne måneden. Hadde el for en uke siden og nå spotter jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette din første mens etter p-pilleslutt? Hvor lenge varer syklusene dine nå? Noen spotter litt når egget fester seg..... så et lite håp i enden av tunnelen er det jo.

Skrevet

Nei, har hatt mensen noen ganger, men det har vært lange sykluser. Opptil 46 dager. Derfor har jeg heller ikke vært bekymret for defekt lutealfase før jeg nå brukte el-tester. Hadde el forrige fredag/lørdag. Jo, det kan jo være festeblødning. Men har ikke inntykk av at det er SÅ vanlig. Det er tredje dagen utfloden er litt rosa eller brun. Ikke mye, bare litt. men i økende grad. (sorry for detaljene)

Skrevet

Når du sier at du har hatt lange sykluser så høres det veldig rart ut at du plutselig spotter nå (er det forresten vanlig at du spotter når mensen er på besøk?), men jeg vil jo ikke gi deg falske forhåpninger. Jeg ville ventet til ikm og så testet med en grav.test! Håper du får en pos.test :o)

Festeblødning er ikke vanlig nei, men du kan være unntaket!

Skrevet

Ja, jeg spotter vanligvis en til to dager før. Bortsett fra sist gang da jeg spottet fem dager før TR viste seg. Ja, ja. Det er vel ikke noe annet å gjøre enn å smøre seg med tålmodighet. Det er bare så himla vanskelig! De sier jo at det kan ta opptil ett år etter pilleslutt før hormonbalansen er på plass. Håper dette også gjelder lutealfasen og ikke bare eggløsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...