Mamman til AM&JS Skrevet 9. juni 2007 #1 Skrevet 9. juni 2007 Jeg skal ta det til onsdag, og lurer litt på hvordan det blir.. Med påfølgende prøve på fredag... Noen som kan fortelle meg litt rundt dette..??
karisjima Skrevet 9. juni 2007 #2 Skrevet 9. juni 2007 Tror nok at innhold og opplegg er ganske forskjellig fra kommune til kommune. Vi fikk utdelt et hefte som tok for seg det grunnleggende av medikamenttyper og som tok for seg de 7 R'ene. Heftet var laget av helse og sosialdepartementet, og mulig en gjennganger på de fleste kursene. Dette er opplegget i vår kommune: Det som ble tatt opp på selve kurset var bare lovverket og annet seg rett og slett ikke har noe med verken medikament utdeling eller de forskjellige/vanlige medikament typene/merkene. Vi ble derfor veldig skuffet over hele greiene. Prøven vi fikk tok for seg bivirkninger og virkninger av forskjellige medikamentmerker, og disse merkene hadde ikke stått i heftet vi fikk utdelt. Skulle helst med andre ord ha lest hele felleskatalogen til prøven. Veldig mange som ikke sto for å si det sånn. Heldigvis gikk jeg sykepleien mens jeg tok prøven og hadde hatt medikamentregning og eksamen der i forkant. Vi leverte klage på hele opplegget, og heldigvis er alt rettet opp til å bli relevant i forhold til det kurset skal omhandle. Lykke til
Nickey Mouse Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Skal ha prøven på onsdag... Kurset har vært veldig bra med ei fra lørenskog sykehusapotek. Lærte no om lovverket, mye generelt om legemidler, og mye spesifikt om de aktuelle legemidlene for oss som var på kurset. Innholdet varierer mye fra kommune til kommune.
Mamman til AM&JS Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2007 Akkurat ja..dette blir virkelig spennende.. Har hørt noen på jobben som har fått ei bok de har titta i..mens jeg ikke har fått noen bok/hefte.. Så jeg skal høre med henne på mandag..om hun har bok til meg evt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå