ennaH Skrevet 11. juni 2007 #2 Skrevet 11. juni 2007 Nei, det har jeg ikke. Men jeg kjenner ei jente som jobba på en helsestasjon på vestkanten i Oslo. Hun nevnte en gang at mesteparten av arbeidsdagen gikk med til å hjelpe nybakte mødre med plastikkpupper til å amme.
Gjest Skrevet 11. juni 2007 #4 Skrevet 11. juni 2007 Og vil bare legge til at for en god del av oss med "plastikkpupper", har det hatt stor verdi å få disse. Jeg selv fylte nesten ikke opp en A-cup før jeg fikk dem, og har nå en normal B-cup. For alle med "normale" pupper i utgangspunktet er det lett å se Barbie og Pamela Anderson i alle oss som har fått lagt inn silikon. Men sånn er det faktisk ikke. Så vær så snille å ikke vær nedlatende. Det sårer.
Fløffy Skrevet 12. juni 2007 #5 Skrevet 12. juni 2007 Støtter dere fullt og helt Bringebæret - bra at det gikk bra å amme. Har ikke plastikk selv, men skjønner godt at man vil ha litt der oppe!
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Bringebæret : Måtte du amme oftere ? Hvis man har råmelk under graviditeten, er dette et tegn på at melkekanaler virker ? JM visste ikke så mye om dette så ville ikke svare meg..
JoeyLover Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har ammet med silicon!! Å det gikk kjempe bra!!' Var veldig nervøs fordi jeg hadde hørt så mye rykter før jeg fikk mini. Denne gang gleder jeg meg masse til amming. 12 timer etter mini ble født ammet jeg ham 80 ml. Pumpet meg en halv time etterpå å fikk da ud 40ml i hver bryst. Etter det gikk det bare opp over Det som kan vøre lurt er å få en nese spray som hjelper på at melken kommer fortere ut gjennom kanalene. Det har ingen tin å si på hvor fort du får melke produksjonen i gang! Når du har silicon kan det gå noe treger (10 sug +-) før melken strømmer ud, med hjelp av nesesprayen tar det 2 ca. Da slipper babyen å bli lei av å suge før melken kommer. Noen nyfødte syns det er veldig tung å suge å gir derfor opp før melken har kommet ud. Vist du sier ifra på sykehuset eller fast legen før fødselen att du har silicon og ønnsker sprayen så får du den med en gang. De fleste leger å jordmor vet at den har god effekt på mødre me silicon Lykke til!
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Nei, jeg ammet helt normalt. Det som kan være et problem, er dersom man har flyttet på brystvorten når man fikk endret brystene. Da kan det være melkekanaler som er kuttet, og da kommer det jo ikke noe ut. Men dersom man kun har lagt inn silikon, går det helt som normalt.
Prinsesse 22.07.07 Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har også ammet med silikon. Tok silikon etter mine to første barn pga alt var borte... Ikke for å ligne noe puppe modell!!!! Fikk mitt tredje barn og amming gikk like fint som med de to første. Venter nå nr fire og vet at jeg skal klare å amme. Tror det at du har råmelk nå kan være tegn på at du kan amme. Det viser jo at melkekanalene ikke er tette. Lykke til med amming. Det viktigeste av alt er at du slapper av og stoler på at dette skal du klare..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Okei. Takk for svar ! Har bare hørt så mye forskjellig, og JM var veldig bastant på at det ikke var sikkert jeg kunne amme, så ble litt sjokkert over hvor "bestemt" hun sa det.. Men det står på helsekortet mitt, så vil jeg automatisk få sånn spray noen snakket på, eller må jeg be om d selv ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå