Gå til innhold

Noen spørsmål - amming 10 mnd gammelt barn

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål i forbindelse med amming av eldre barn - håper noen kan svare! Ammer barnet mitt på 10 mnd 3-4 ganger om dagen.

1. Jeg er innmari lei av å gå med ammebh nå, skulle ønske jeg kunne få kjøpt meg noe "ordentlig undertøy" snart. Hvilke bher kan jeg bruke? Regner med at spilebh og push-up ikke er så bra, eller spiller det noen rolle nå når jeg har så lite melk?

2. Hender det at man ikke kjenner utdrivningsrefleksen når man har ammet en stun`d? det har vært et par ganger der hvor jeg ikke har kjent udrivningsrefleksen, redd barnet mitt ikke har fått i seg noe melk!

3. Nå har jeg ammet 3-4 ganger om dagen ganske lenge, et par mnd. Tenker på å kutte ned til kveldspupp og morgenpupp. Kan jeg klare å amme i et halvt år til da? Har lyst til å amme barnet mitt gjennom den første forkjølelsessesongen i barnehagen...

Fortsetter under...

De to siste spm vet jeg ingenting om, men nr1: Jeg har hatt 3 brystbetennelser + uttallige starter på dette som jeg ar klart å unngå....og etter 8mnd med pupper som hang ned på naveln omtrent bestemte jg meg for at amme BHn hadde gjort sitt for denne gang. Bruker nå push up, og det har gått kjempebra. Ammer 5-6 gang i døgnet +/-. Prøv deg fram, føles SÅ godt når man skal ta fram sommerklærne at puppene er litt fine selvom man ennå ammer:)

Lykke til

Brukte kun ammebh i begynnelsen jeg da..enkelt å vippe opp og slenge puppen over vanlig bh.Men jeg har aldri hatt antydning til bbetennelse heller, så det vet jeg ingen ting om..

Kjenner mindre til ut.dr.refl.etterhvert som det går tid, opplevde jeg og..Ammer ennå, 13 mnd og merker at melken kommer ved at hun svelger..!

jeg har nå ammet imorgen å kveld i 3 mnd..merker det er mindre melk, men hun er heller lite interessert, så det kan ha noe med det å gjøre..Hun vil kun ha litt når hun skal sove, ellers blir det bare tull..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...