Gå til innhold

¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤


melkekua™

Anbefalte innlegg

Hei Emblamamma :o)

 

Hvordan er formen idag?? Håper du er litt bedre, antibiotikaen har vel begynt å virke håper jeg, om du har fått riktig type da...

Når du er fitt for fight igjen tar vi en tur til Nordby senteret :o) Tar m tullene våre og prater :o) Må se etter en ny bilstol nå, kjøpte bil nr 2 igår.

En liten japse blikkboks, fikk den for en billig penge ift hva den var verdt, så det er vi veldig fornøyd med. Trenger to biler nå som vi skal flytte på landet.

Og trenger en bilstol som er enkel å skifte over i andre biler. Det er så mye farting på oss. En helg i måneden er Andrea hos mormor, og andre dager er det farmor og farfar som passer. Tenker vel litt på en maxicosi, men må sjekke sikkerhetstester først....

 

Du er god du Emblamamma....du forklarte hvordan det oppleves veldig godt. Selv om jeg ikke prøver å tenke på det, svirrer tankene bortom bevisstheten nærmest hele tiden. Uff jeg håper ikke du har opplevd det noe lignede.... vel du har vel desverre det, siden du sier det sånn :o(

 

Det er meningen at det skal gå en uke fra første kontroll til andre, for da ser man helt klart om det er noe vekst, siden det er fortidlig for å se hjerteslag enda.... får helt sug i magen av å tenke på det..... Så føler jo at jeg har kommet raskt til undersøkelse, bare at behandligen på gynpol ikke var så bra som man kan ønske. Jeg må ringe til gynpol idag og høre hva jeg kan forvente meg, i tilfelle jeg må ha utskrapning....så slipper jeg å fantasere så mye ang det.... Gruer meg.... :o(

 

Forteller du mannen din om opplevelser på nettet? Mannen min svarer veldig kort når jeg forteller om ting, men herregud...det er da mennesker jeg kommuniserer med. Svigermor skjønner ingenting, og synes det er fryktlig dårlig bruk av tid... ja ja. Det er min tid, og mye gøyere og avhengighetsskapende enn husstell!

 

Du... tusen takk for meldig igår :o) Var på farten igår. Til Lillestrøm med toget for å besøke bestevenninnen min, og deres lille tulle på 6 uker. Vi byttet barn igår. Jeg stelte lille Eline, og tante gav Andrea lunsj, ny bleie... skikkelig koselig. Lille Eline var helt utslått av søndagens begivenheter og sov og sov, men bare på armen. ÅÅÅÅåååhhh så deilig, og lette de små er :o)

 

Det jeg prøvde å si, var at jeg så vidt rakk innom en tur her, før snuppa skulle legge seg. Fikk meg med mandagens store høydepunkt med Kirsty sin graviditet :o) Fantastisk..... Mirakler skjer hele tiden.

 

Du.... en ting til....kan du lage en ny tråd for oss, så slipper jeg å se nicket mitt. Litt sensitiv jeg....

 

Stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooorgooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood klem fra...

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

 

Hei snuppa!

 

Nå har jeg gjort som du ville ;o) LIke greit å begynne en ny tråd, den andre begynte jo å bli litt lang den også...hihii....sånn går det når man har 2 prekækjerringer på samme sted :o)

 

Formen min er mye bedre ja, idag har jeg tatt meg en egenmeldingsdag, trodde nemlig at sykemeldingen varte tom idag, men neida.....legen sa feil til meg. Uansett så gjør det ingenting å bruke en dag, jeg pleier ikke å være syk så. Så jeg har mange dager å ta av. Penicilinen virker veldig bra, nå har jeg ikke så løs mage lenger heller, tror de vitaminene og mineralene jeg tar hjelper på også. Nå skal jeg bli frisk ;o) Imorgen skal jeg i alle fall prøve meg på jobb igjen. Det skal bli godt, for nå har jeg gått på veggen her hjemme ganske så lenge.....det er vel da man er så og si frisk når man føler det sånn.

 

Grattis med ny japsebil! Jeg har selv en toyota - superfornøyd!

 

Ja, jeg forteller gubben litt om folka inne på forumet ja. Han har hørt litt om deg også. Min gubbe er vel litt mer åpen for forum, han er nemlig hekta selv på et, nemlig et forum som heter sluttstykket (han er jeger). Så det hender han vandrer litt bort i sine tanker på nettet....fnis fnis...så jeg vet hva jeg kan ta han på dersom han prøver seg....

 

Man må bruke et forum for å forstå hva det dreier seg om, dette er jo sånn verden har blitt, jeg mener med masse data, media osv..så det er ikke merkelig at utviklingen ekspanderer slik den gjør. Synes det blir mer akseptert det med nettvenner, nettkjærester osv osv.... tidene forandrer seg. Men det er nå min mening om saken :o)

 

Jeg følte bare for å sende deg en melding, visste at du var på farten! Kanksje like greit å ha noe å gjøre på så går tiden litt fortere :o) Det fungerer for meg i alle fall når jeg har nedtelling til noe.

 

Nå er det snart middag her, så vi får snakke mer seinere vennen!

 

Stor stor megastor klem fra meg.

 

PS: ja det var litt av noen nyheter kirsty kom med igår, da gråt jeg noen tårer for henne ja!

 

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

18:10 27.02.2007

dytter opp til minni'n :o)

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:13 27.02.2007

Hei vennen min :o)

 

Du...bare noen korte meldinger her før jeg kryper til køys :o)

 

Drikker du Biola eller tar Idoform kapsler - det er kjempebra med probiotika ifm antibiotikakur. Hjelper på magen!

 

For min del må du bare starte med telefonterror på telefonen min. Er så glad for at jeg har fått meg en ny venn - som jeg må få gitt en klem til snart :o)

 

Husker ikke om det var noe mer? Skal du på jobb imorgen - tipper det siden du tok egenmelding idag. Ikke spesielt raus med sykemelding han legen.... Du...lykke til iallefall.

 

Synes den kommentaren du hadde om mannen din som er på jaktforum var så bra! Snakk om at menn og kvinner er forskjellige! Mannen min surfer på biler, og leser vg. Har fortalt han om pappaforum....no intrest! Foreldre og barn...no intrest....hva skulle han gjort uten en så smart og opplyst kone - hææ?!

 

Only one day left! I morgen skal Andrea og jeg til en venninne og sønnen på 6 mnd i oslo, og så på barnesang i Lilleborg kirke. Der spises det pølser først, og er veldig popis. Pappa gleder seg til å være med også etter jobb. Det er koselig da.... :o)

 

Dette skulle bare være noen få linjer...

Natta :o)

 

Stor klem og takk skal du ha :o)

Stooooooooooooooooooooor klem....

*¤* Minni venter...

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

20:51 28.02.2007

Hei snupsidupsi!

 

Ja, jeg drikker av og til biola :o) Det er jo så godt da, samtidig som det er så bra for magen.

 

En klem tar jeg med glede imot snart, og da skal du få en stooor tilbake vennen!

 

Idag har jeg vært på jobb da, hosta mye, men det var veldig deilig å komme seg ut. Begynte som sagt å gå på veggen hjemme. Embla har storkost seg i barnehagen idag også, lenge siden hun har vært der. Hun var så trøtt at jeg måtte begynne å ordne henne halv 7. Hun sovna på et blunk gitt, søte jenta mi.

 

Imorgen er dagen da, då får du vite hvordan det ståa er i magen din, krysser alt jeg har for det klamrer seg fast en minnispire der.

 

Håper dere har hatt det kost i byen med venninne og barnesang :o) Det hørtes kjempekoselig ut, pluss at du får konsentrert tiden på noe annet enn å tenke så mye.

 

Klem på klem fra meg.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:49 28.02.2007

Hei.... :o)

 

Ja så klarte jeg å få dagen til å gå! Har hatt en super dag egentlig. Med en deilig kaffelatte og fantastisk omelettsmørbrød på en kafe på Bjølsen. Så tuslet vi litt med barnevognene (Andrea nektet å sove). Litt sjokoladekake, før hele familien gikk på barnesang. Det var journalister der fra Vårt Land, håper de har reportasjoen på nettavsien. Skal etter den, og si fra om det er noe å lese om "kjendisene ;o)"

 

Fikk så koselig hjerteblomst av venninnen min, forsinket bursdagpresang...og lykke til. Det var koselig det!

 

Ja nå krysser jeg fingrene for at den lille spiren har klart seg på tross av fossefall i helgen. Hmmmm.... Sukk.... Litt øm i den ene puppen, litt blødning fortsatt.

Ha ha, og jeg tok digital grav test igår. Lurte bare på om det var noe hcg igjen imeg. Ja, da slo selvfølgelig ut med en gang. Men ble jeg noe klokere av det...nei!

Er innstilt på at det blir revisio som det visstnok heter på fagspråket - hørtes ikke så fært ut som det norske....

Har kjøpt meg en koselig bok, for å kvele evt venting. Burde nesten ta meg en røykpakke også for nervene sin del, men de skal jeg ikke :o( (Røykfri i 2 år+). Funnet fram en lang topp som jeg kan dra langt ned, der jeg skal gå med rompa bar!

 

Da er det bare å legge seg....

Huff...gruer meg assa....ble litt kvalm isted....åååhhh tenkte jeg...svangerskapskvalme....tenk om det hadde vært det. Det hadde vært helt fantastisk. Vel imorgen vet jeg litt mer om hvor jeg står ift gravid ikke gravid, og hvilken side jeg hører hjemme på.

 

Er det lenge til du har el igjen forresten???

 

Så bra at det var okay å komme tilbake på jobb. Tipper Embla var glad for at det åpenbarte seg flere barn i verden hennes igjen :o) Hvis du fortsatt er litt ulage i magen, kan det være lurt å drikke litt over en dl pr dag. Kan gjøre underverker for magen. Andrea har blitt kjempebra av Biola, endelig...for der har det vært mye saueprutter! Tipper du ikke er så sensitiv på bæsjeprat - hi hi ;o)

 

 

Huff det suger i magen, skal ut på sidene igjen og skrive noen gratulasjonsmeldinger før jeg logger av :o)

 

Stor klem fra meg til deg ;o)

*¤* Minni venter...

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:51 28.02.2007

Ha ha ha - dette var bare noe jeg skulle skrive, så ble det såååå langt. Legg også merke til at jeg forrige kvelden bare skulle skrive noen linjer.... ha ha.

 

Tror du jeg har sliti med ordbegrensing på eksamensoppgaver på spl høgskolen eller???? Skikkelig skrivediare.... det jeg tenker det skrives ned. huff a meg, jeg er ubotelig ;o)

 

Natta vennen ;o)

*¤* Minni venter...

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:57 1.03.2007

Hei kjære Emblamamma :o)

 

Da er vi i samme klubb igjen ;o) Men jeg er allerede i nyorienteringsfasen som det heter i psykologien. Ser framover.... til å ha sex ;o), til å spise pergo, og til å lage barn!!!!!!!

 

Var forferdelig nervøs idag. Huff, også var det et par som kom inn på venterommet, og det var lett å se hva som skjedde med dem. Håper for dems del at de ikke var langt på vei...eller at det bare var falsk alarm!

 

Gråt inne hos legen, av lettelse for at vi endelig skulle få vite, av frykt, og fordi det ikke gikk slik med spiren som vi inderlig ønsket. Det var en fin lege. Hun var ikke stresset, og var omsorgsfull.

 

Jeg fortalte at jeg hadde vært på Volvat, og hadde resept på pergo. Hun sa at jeg sikkert kom til å bli gravid uten pergo, men antagelig raskere med. Måtte finne ut om jeg ville bruke pergo selv, med tanke på sorgprosessen. Hun sa at tanken på pco hadde streifet henne når hun så på eggstokkene mine, men ikke sikkert. Må tilbake til UL på tirsdag, for å dobbelsjekke at alle restene har kommet ut. Tenkte jeg skulle spørre legen om å se hva hun mener. Da har jeg ett litt annet fokus enn vi hadde idag. Kjennes ut som jeg har el-smerter av alle ting... verker på begge sidene. Tror ikke det er det.... men det startet i går egentlig, hmmm.....

 

Sorgprosessen er jeg vel nesten ferdig med. Hvert ganske tom denne uken, ikke helt den spontane, spudlende, blide, positive som jeg kjenner meg selv. Det har vært så travelt oppi hodet mitt at jeg ikke har orket å fokusere på uinteressante ting. Etter vi var ferdig, dro jeg og mannen på en kjempekoselig kafe, der startet jeg dagen med kaffe mocca og stort stykke gulrotkake. Videre bar det til maccern for neste måltid, og nå innhalerer jeg Daim sjokolade. Åhhhh, men nå er det slutt på denne trøstespisingen.

I morgen skal jeg levere Andrea til mormor. Lørdag skal jeg sove lenge, se på sport noen timer, dra på prøvetime på vannaerobic, gå på kino med mannen. Også er jeg mamma igjen på søndag :o)

 

Jobber du hele uken?? Bare tenkte å finne en dag vi kunne møtes, neste søndag kanskje?

 

Håper jeg ikke har holdt deg for lenge på pinebenken idag...beklager det! Nå har jeg vært inne på 1 trimen og oktoberklubben og ryddet etter meg. Slettet fra terminliste og sagt forsiktig lykke til.... (ikke skrevet eget innlegg, men skrevet litt på andres "miste" tråder). Ryddet opp i profilen min... klar for ny dyst :o) 8pp..... Det er defenentli håp! Håp i hengede snøre, som jeg skrev så masse for en stund siden - hi hi :o)

 

Det er HÅP for oss Emblamamma, de små lykkestjernene våre skal bli storesøstre. Tipper vi kan feire i løpet av våren, hva tror du?

 

Stoooooor klem til deg, for den fantastiske støtten du har blitt for meg. Jeg er så takknemmlig for deg, og alle andre venninner som har stilt opp for meg denne uken. Har noen telefoner til jeg må ta....gjør det i løpet av noen dager...

 

Snart helg for deg. Er du sliten etter å ha jobbet igjen? Har dere noen planer....du på Bligraivd og mannen på jaktforum ;o) Neida....bare tuller, synes det var helt fantastisk at det finnes forum for ting som menn interesserer seg for....skulle bare mangle!

 

Nok en masse fra meg til deg!

 

Stor klem fra meg til deg :o)

*¤* Minni --> 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

18:53 2.03.2007

Sååååååå trist vennen min :o( Jeg som var så sikker på at en skulle klore seg fast!!! Vet ikke hva jeg skal si bortsett fra at jeg er her dersom du trenger meg! Skal sende deg noen oppmuntrende sms jeg :o)

 

Det hørtes i alle fall lurt ut med gulrotkake, maccern og daim sjokoladekake...det må ha vært den beste trøstespisingen. Du har lov til å ha noen sånne dager!!!

 

Koselig at du kommer tilbake til bligravid, men jeg skulle aller helst ha sett deg på 1.tri. Da får vi følge hverandre en pp til da. Du blir sikkert fort gravid igjen dersom du velger å bruke pergo'n! Skal få meg legetime når denne pp'n er over, hvis tr kommer da. Så skal jeg grine til meg pergo.

 

Vi har en fordel med våren ja....da kommer vårkåtheten, så da burde det være større muligheter for en spire...det synes i alle fall jeg. Jeg har blitt spådd en vårspire, håper at det er sannhet i det.

 

Ja, jeg jobber hele uka. Søndag hørtes ut som en god dag ;o)

 

Det skulle bare mangle at jeg gav deg støtte, du er jo minni'n min :o)

 

Idag er jeg ganske sliten etter jobb ja, hoster jo fortsatt (bronkitten er ikke helt borte). Så det har vært ekstra tungt når hostekulene kommer. Det blir deilig med helg nå, da får jeg slappet mere av og så blir vel bronkitten borte. Jeg har hatt en bedre dag på jobben idag enn de andre dagene.

 

 

Stooooor biiiiiiiiiiiiiiiiiig huuuuuuge vaaaaaaaaarm og gooooooooood klem fra meg til deg.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

15:09 3.03.2007

*** opp igjen til min venn ***

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

10:01 4.03.2007

Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuba juba aaaaaaaaaaaaaha ahaaaaaaaaaaaaaa!

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:32 4.03.2007

Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuba juba aaaaaaaaaaaaaha ahaaaaaaaaaaaaaa!

 

Bra du er i godt humør nå :o)

Idag har jeg hørt på en barnesang CD og måtte spille en sang fire ganger for å forsøke å lære teksten, skal vi se;

 

Hva sier den kua som går i enga?

MØØØØØØØØØØØØØØØØØØ

Og hanen som galer i sky?

KYKELIKY

Hva sier den grisen som går i bingen?

NØFF NØFF

Og sauen som beiter i ly?

BÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

 

....ok jeg måtte gå å sniklytte litt til på cden (Ha ha)

Dette er nok et desperat tiltak jeg har for å lære andrea hva dyrene sier. Hun vil bare si mjau.... I dag så hun på bilde av en ku, og sa mjau! Er det mulig....har selv lært henne flere ganger og hun har selv sagt både mø og bæ. Men når jeg spør nå sier hun bare nei! Jeg utsetter henne for bøker med dyr, og hun har div lekedyr fra lego. Men alt er bare mjau, mjau, mjau....pus på hjernen med andre ord! Noen forslag....

 

Nok et spm til en barnehagepedagog....hvordan går dere fram med potte/do trening? Jeg har slett ikke anelse om hvordan jeg skal gå videre. Får så mange diffuse svar på dette spørsmålet. "Tolke signaler fra barnet når det er klart", "la de bæsje der de vil", i bleie eller andre steder. En kollega av meg lot sin 20 mnd gamle datter bæsje på gulvet, fordi hun nektet å ta på bleie da trangen kom.... I påsyn av sin 1 og halvt år eldre bror. Ikke helt min stil, riktignok ønsker jeg å respektere mitt barn, men.... sier ikke mer jeg.

Andrea har en potte som hun bærer rundt på, og bruker som stol. Også klarer hun å dra opp dosnora. Men ellers er vi veldig strenge på at dolokket skal være nede (Orker ikke at hun skal rote nedi toalettet eller ta på do ringen for den saks skyld). Du, med din rike erfaring på masse barn....ka du sier??

 

I følge kalendern min har er dere i el tider, hvordan går det??

Om du hadde vært meg, hadde du brukt en formue på el tester denne perioden? Får klarsignal på tirsdag om livmoren er klar tror jeg, og jeg er klar! HALLO JEG ER KLAR!! ...og det er mannen også...stakkar har ikke hatt så lang hvilepause på langt over et halvt år - fnis ;o) Vet du hva jeg kan forvente meg sånn syklusmessig? Ser Livover er i full gang igjen etter nok en sa (:o( )

 

Håper du får en super uke, frisk som en fisk, og med masse energi!

I morgen skal jeg på Ullevål og ta blodprøve (hcg nivå), og på kafe med en barne løs/vennlig venninne. Så skal jeg prøve å få trent på kvelden kanskje, om jeg finner treningstøyet og skoene mine....på loftet et sted.

 

Stor god klem fra Minni :o)

*¤* Minni --> 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

20:52 5.03.2007

Opp til emblamamma!

*¤* Minni --> 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:34 5.03.2007

Sånn da er jeg her....måtte se et program på tv først.....hihihi....

 

Hellllllllllllllllllllllllu snuppisnuppi snupp!

 

Den sangen er morro da :o) Embla er ganske flink til dyrelyder, men hender hun blander litt. Hun blir så glad når vi går forbi dorullene i butikken, da sier hun bæ....hehe...så søt da!

 

Jeg driver ikke med do/pottetrening ennå jeg. Tenkte å få kjøpt en potte til snuppa snart. Jeg må jo si at du gjør det helt på den korrekte måten med potta til Andrea. At hun får lov til å bære den rundt og bruke den som stol gjør at hun blir mer sikker. Det er sånn jeg vil gå frem i alle fall. Da blir potte noe trygt og noe som er frivillig, og ikke masete og tvang. Om du skjønner? Da vil tissing på potte/do skje helt naturlig. Det kommer til sin tid! Ikke stress, det gjør bare Andrea usikker og redd. Kan jeg si herrrrrrrrrrrrrrrrrrrreguuuuuuuuuuuuuuuuud til den kollega'n din....fnis fnis...det hadde jeg aldri gjort med Embla. Men vi er alle forskjellige!!!

 

Jeg tror jeg har el i disse tider ja, kjenner eggstokkene jobbe. Tok en test igår, men den var negativ. Skal ta en etterpå, tror den kanskje vil bli positiv. Fikk hekka litt igår, kanskje blir det noe på meg ikveld dersom testen er positiv. Så ikm uka mi blir i uke 12 og ikke 11.

 

Tror du kan forvente tr om 4-6 uker....det er det jeg har hørt i alle fall. Vi satser på at ikke tr kommer og at det vil sitte en spire :o) Har hørt at

man er ekstra fruktbar etter SA. Så da er det store sjanser for dere ;o)

 

Ha flott uke du også snuppa! Kos deg masse med venninnen din :o)

 

Gleder meg til å bli kvitt restene av hosten min, nå trenger jeg å trene litt. Det er altfor lenge siden sist.

 

Stooooor klem fra meg.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:23 5.03.2007

Der var du jooooooooooooo :o)

 

Hva var det du så på? Litt nyskjerrig da....fnis....jeg har akuratt sett på TopModel, var visst finalen idag, kom litt overraskende på meg. Men beste modelospire vant sikkert.

 

Takk for at du deler din visdom med meg, da skal hun få fortsette å bære potta rundt. Hva synes du om the Royal Potty fra Fisher Price?

Det er enten alt eller ingenting....å velge mellom. Kan ha en potte som spiller fanfare, eller lokke med den vanlige, kjedelige...hmmmm :o)

 

Det er så morsomt når du forteller om hopping i høyet - vulgær assa - fnisefnis.... Lykke til....

Føler meg litt ekstra straffet jeg nå, må vente så lenge på tr, og nettopp hatt nesten trippel så lang tante rød periode enn vanlig...11 dager....snøft! Når kroppen skal bli gravid, får den mene det. Har ikke tid til dette tullet assa.... Så er klar for at kroppen er ekstra fruktbar.... Helt alvorlig....hvis kroppen er klar for å bli gravid igjen, blir den det....hvis ikke....tar det lenger tid. Jeg ble spådd gravid i januar, og mars....vi får se i slutten av måneden. Håper på seiersdans for oss begge. Får vi desemberspire da??? Ja ja, må jo fødes barn hele året. Lar ikke en pp gå fra meg av den grunn!

 

I morgen skal jeg på gynpol igjen, dobbelsjekk at alt har kommet trygt ut. Håper på klarsignal for å hoppe i høyet, er klar nå kjenner jeg. Ehhh....blir bare litt ør av å tenke på det faktisk (det var supervulgært - er det mulig!!!!)

Har listet opp noen spørsmål til doktoren, må benytte sjansen når jeg er i nærheten av en som kan noe om damekroppen ;o) Koster jo 1000 kr for 20 min på Volvat.

 

Temper du, og bruker el tester denne mnd? Kanskje vi må dra til sverige på søndag, så jeg får kjøpt meg billige el-tester. (Du, hvis du ikke tør møte oss, så tar vi det senere). Har ikke lyst å legge noe press på deg. Bare moro, siden vi har fått så god kjemi her på nettet, nettvenninnen min. Idag fortalte jeg om deg til en god studievenninne og kollega....ganske morsomt :o)

 

Bra du fortsatt er på bedringens vei....og du hva tror du om å fylle på med litt helmelksprodukter??

 

Idag, sa Andrea MØ - når jeg spurte hva kua sier. Kom helt kontant, akkurat som om hun glemte seg litt....ha ha...dette er vel et forsøk på hjernevasking. Er Embla god til å snakke? Andrea er ganske flink til å forstå masse, babler i vei på sitt eget finurlige språk. Men jeg er glad hun har sier ja og nei...blir så mye lettere å forstå om hun skjønner hva hun blir spurt om...

 

Ja ja....nok en lang meld fra meg til deg!!! Kos deg med den, el testen og mannen!

 

Stor klem fra Minnimor :o)

*¤* Minni --> 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:28 5.03.2007

Swedentur..................yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees :o) Selvfølgelig vil jeg møte deg!! Trodde du hadde glemt swedenavtalen ser du...så må innrømme at jeg ble litt overrasket når du nevnte cafe i Oslo...hihi...hadde gledet meg til harrytur ;o)

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:34 5.03.2007

Å sorry assa.... nei jeg bare var litt usikker på om det var litt heftig å dra en "fullstendig fremmed" person til utlandet.... tenkte kanskje det var litt mer skånsomt med kafe i oslo el lignede. Finnes det åpne kafeer i nærheten av oss tror du..

 

Å ja....vi drar på harrytur på søndag, er klar jeg!!! Den Dineren på Nordby senteret er ganske fin. Der kan vi sitte å skravle "litt" ;o)

Når passer det for dere? Du hadde tenkt å ha med Embla?

 

Superkult....nå ble jeg glad :o)

*¤* Minni --> 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:47 5.03.2007

Ja, tar med snuppa! Må det :o) Vise henne fram. Det passer egentlig veldig bra på søndag, for gubben skal på noe skytestevne. Hmm....klokke.... liker å være der tidlig jeg da, hva synes du om det. klokka 10 eller noe??

 

Nordby er bra vettu :o) Må innom Svinesund en av veiene, vet ikke om de har sånne gode sjokoladedråper på Nordby. Skal bake masse chocolate chip cookies ser du. Og da duger ikke de minidråpene til Freia...De er et skuffende syn.

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:42 5.03.2007

Jeg så på trinny & Susanna, disse motejentene som forteller hva man kan gå med og ikke gå med :o) Hehe...synes det er interessant, men jeg har ikke blitt flinkere til å kle meg selv da.

 

Royal Potty??? Det har jeg aldri hørt om....hehe...men nå er jeg ingen pottefantast heller! Tror jeg kommer til å kjøpe en helt vanlig jeg. Så hvis hun har lyst å sitte på den skal hun få lese favorittboken sin :o) Belønning vet du!

 

Jeg vulgæææææææææææær.....nei, nå har jeg aldri hørt ;o) Det har jeg ikke sett!!!

 

Er du heldig så går du rett inn i syklusen din, skal krysse fingrene mine for det. Håper det går greit på gynpol i morgen, skal tenke på deg. Spør alt du kan komme på, FÅ valuta for penga!!!

 

Ikke sant, noen må jo føde barn i desember også :o) Og det blir oss!

 

Jeg temper og bruker el.tester denne måneden. Tempen har vært høy i det siste, men tror den er gått ned litt nå, blir spennende å se imorgen. Skal sjekke med el.test etterpå. Skal skrive inn her etter testing så du får info med en gang :o) Er nemlig tissatrengt!

 

God kjemi ja, er helt enig med deg. Håper det klaffer når vi møtes også. Man skulle tro vi hadde den heftige date'n :o) hihihihi! Litt nervøs er jeg også :o) men du er så snill så det glemmer jeg nok med en gang.

 

Gi meg softis......I love it!!!! Helmelk har jeg heller større problemer med, den blir for fettete....liker lettmelk jeg. Softis er noe det beste jeg vet. Har en kiosk ikke så langt unna Tusenfryd hvor vi kjøper softis, men de har ikke softiskrana si åpen ennå. De åpner den i april. Kan tro jeg er sugen....den er yummi. ! mnd igjen.....hehe...har ventet helt siden de stengte krana og det var vel i sept eller oktober (noe sånt).

 

Embla snakker masse, nye ord hver dag. De siste ordene som har kommet er buss, titi (tiger - kosebamsen hennes). Så søt da! Og så sier hun baby, alle andre er baby'r bortsett fra henne. Embla hadde en lang nei-periode, men i det siste har hun heldigvis begynt å si mye ja. Begynte å føle at jeg sviktet som mor, siden hun bare sa nei. Hehe!

 

Ha en flott kveld videre vennen ;o) Kooooooooos kleeeeeeem. Stoooor klem fra meg.

 

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:02 5.03.2007

El.testen ble negativ :o( Kanskje like greit fordi gubben har tatt seg en dose Cosylan, han ligger på sofa'n og snorker.

 

Regner med at el.testen blir positiv imorgen :o) Håpe håpe håpe!

 

Nei, nå skal jeg ta meg en kjapp dusj og så skal jeg finne bingen.

 

Ha en riktig god natt ;o) Sove godt!

 

Klemkleeeeeeeeeeeeeeeeeeeemklemkleeeeeeeeeeeem fra meg.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:31 5.03.2007

Natta da vennen! Kanskje like greit å la gubben være ikveld, samle på kvalitetssoldater til imorgen... ;o) Ikke stole superblindt på testene da, men kjenne på kroppen også... (masa!)

 

Hvilken kanal går Trinny&Susanna på? Synes de kommer med mange gode poenger. Det mest komiske er jo at hun ene er jo tynn som en strek etter hun har fått barn....feiljustert metabolisme eller tyktmorsmelkbarn??? Hmmm...

 

Royal Potty er en potte som kommer med premielyder iforhold til resulatat. Du kan lese mer om den på Nytt&Nyttig, se kollonen på venstre side. Er det mulig å lære henne å gå rett på do? Det hadde vært deilig!! Er litt usikker på hva jeg skal lokke med, mobiltelefonen min? Ellers så har hun en bok som synger julesanger, har ikke tid til å lese noe særlig Andrea... På sangen kalles hun for Dansedronning :o)

 

Hi hi du er morsom ;o) Vi er jo enig om at her inne er det lov å snakke om alt, og siden vi er modne, og erfarne mammaer, så er alt naturlig. Kall det hva du vil, jeg bruker litt tid på å venne meg til slike kraftutrykk....fnis....bor hos svigers....og de vet jo at vi ligger å lager barn i etasjen over dem, også er jeg fra Bærum. Bestevenninnen min mener jeg er meget fin på det....prøver å motbevise hun, men har sliti hittil ;o)

 

...ok, så du kjøpte helmelksteorien. Jeg hadde tenkt å bruke helmelk i havregrynsgrøt jeg, da kjenner jeg jo ikke smaken. Så endel mer helmelksprodukter, og to til tre treningsøkter i uka... hva annet skal vi forsøke. Wild jam? Tenkte jeg skulle forsøke solvipect nå også, få litt fart på slimproduksjonen (æsj). Hvilke andre kjerringråd tror du på?

I sommer må du komme til moss, nede ved kaja er det en kro som serverer de største softisen du kan tenke deg.

 

Høres ut som Embla er kjempeflink til å snakke. Blir morsomt om vi får treffe henne ;o) Andrea sa et nytt ord idag "bil". Første gang jeg har hørt det. Også har jeg sunget "Hva sier den kua som går i enga..." for henne mange ganger....jeg lykkes snart! Hun sier også baby til alle som er mindre enn henne, og til bilder av seg selv. Er babygæærn, og det er koselig.

 

Jeg måtte bare klippe ut/redigere dette; "God kjemi ja! Man skulle tro vi hadde den heftige date'n :o)"

Ha ha ha ha ha - så morsomt!!! Vi avtaler når og hvor på sms i løpet av uka. Litt om meg selv, så du ikke skal være nervøs ;o)

Jeg er ikke nervøs enda, men vet aldri - ha ha, men ganske spent på om vi har like munndiare, som vi har nå (som jeg har da....). Jeg er utadvendt og blid. Ganske åpen, og liker rosa ;o) Noe Andrea får svi for.

 

Nå må jeg også finne bingen. Forteller iløpet av morgenkvelden hvordan det har gått. Må opp tidlig. Skal være i Oslo kl 9, og har med henger, fordi vi skal ha med oss to kjøleskap hjemover igjen, også på Ikea. Som du skjønner satser jeg på at alt er ok med meg. Hvis ikke blir det helt absurd med de kjøleskapene. Uansett er det ikke jeg som skal bære!

 

Natta da vennen, håper du får sove godt,og ruge på fine flotte modne egg :o) ...og at mannen din blir bedre, og stakkar Embla med ørebetennelsen sin....

 

Stor klem...

*¤* Minni --> 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:19 6.03.2007

Dytter opp til Emblamamma :o)

 

Da var det kveld igjen :o)

Jeg har fått ett nytt surfeliv ;o)))))))))))))

Før satt jeg jo inne på rommet hvor Andrea sover, i 15 grader og klimpret så stille jeg kunne, Det var ikke sjelden hun våknet.

Men nå skulle du sett meg :o))))))))))))

Sitter i den digge amerikanse reclineren, med føttene opp og ryggen passe tilbake. Skuldrene slapper av og den bærbare pcen varmer lårne mine.... Dette er surfeliv ....mmm..... :o)

 

Hvordan går det med el testen i kveld da?

 

Stor klem "nyskjerrig" ;o)

*¤* Minni --> 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:56 6.03.2007

Ser du ikke er her i kveld...lykke til da.... med el test osv...

 

Du, jeg var på ikea idag. Jøye meg, jeg vet jo at det er slik der, men det var jo bolle i ovnen over alt jo.... Ble så misunnlig at jeg måtte fortelle det til mannen.

 

Har hviledag imorgen, så da er det noen timer med DiB på meg på dagen. Forteller mer om hvordan det gikk på USS i dag. Gikk bra assa, men sparer de heftige detaljene til imorgen....(bare tuller)!

 

Sov godt, lag baby, og pass på deg selv :o)

 

Nå skal jeg legge meg inntil mannen og prate litt, om han ikke allerede er i koma....zzzz

 

Klem...

*¤* Minni --> 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

20:52 7.03.2007

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay'ooooooooo!

 

Trinny & Susanna går på tvNorge hvis jeg husker rett :o) Jeg synes det er kjempbra! Lærer mange små triks.

 

Fanken tror du ikke el.testen ble neg nå idag også!!!!! Nå tok jeg den flere timer før jeg pleier da. Jeg pleier som regel å teste seint på kvelden, for det er da jeg pleier å få pos.test.....så jeg vet jammen ikke om jeg skal ofre en test seinere ikveld også......hmmmmmmmmmm....ikke lett det der når det er 3 tester igjen i pakka. What to do???? Uansett så blir det nok sengekos ikveld, håper gubben er klar for det. Tar ingen sjanser når jeg kjenner at det jobber så mye i eggstokkene som det gjør. Så jeg skal høre på deg (masa) og hekke ikveld (stoler på kroppen min jeg ja).

 

Her forrige dagen fortalte jeg gubben mer om deg :o) Gleder meg til å treffe deg til søndag! Skal ordne handleliste seinere, er en del jeg må shoppe. Er evigheter siden jeg har vært der, derfor jeg var så keen på å dra dit...hehe. Hva synes du om å treffes der ca kl 10?? Det er ikke for tidlig for dere vel? Da er det litt rolig der før stormen setter inn.

 

Har en sånn anti BliGravidforum dag idag.....skjønner ikke hvorfor.....er vel fordi jeg er ganske så utålmodig nå angående spire. Nå skal det bli vår tur!!!!

 

Stooor klem til deg fra meg.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:21 7.03.2007

Sånn da har jeg bestilt flere el.tester ....hehe...jeg klarte ikke la være gitt! Så da ofrer jeg kanskje en test seint ikveld. Klem klem.

 

PS: Lurer på hvordan det går med Lone jeg, har ikke hørt noe den siste tiden! Blir bekymret!

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:26 7.03.2007

Hei vennen :o)

 

Synes jeg leste at du ikke var i DiB humør ikveld ;o).... erter deg.... ;o)

Oss i mellom, så synes jeg det er kjempekoselig med så masse nye aktive nick, men de blir jo bare gravide.... håper ikke flere leser dette.... Ingenting som er bedre enn det, hvofor i all verden skal de henge rundt her like lenge som oss, eller enda lenger for den saks skyld... Konklusjon... håper jeg ikke har fornæret noen. Synes det er veldig koselig stemmning her inne for tiden :o)

 

Det gikk egentlig fint hos legen igår. Var heldigvis ikke noe nærvøs. De vil ikke gi helt slipp på meg enda, fordi Hcg nivået mitt har ikke sunket noe særli på fire dager. 488-465 - er jo egentlig det samme. Legen sa at prøven kan antyde exu. Men ul viser ingenting. Bortsett fra noe de tror er en muskelknute rett bak livmoren. Så skal ta nye blodprøver neste uke, og ny ul, og sikkert ny lege. Legen ymta frempå om noe lapraskopi, men det regner jeg som meget usannsynlig. Jeg tar det ganske med ro, men nå har det med exu begynt å surre i hodet mitt. For jeg har litt stikkinger i ve side. Men synes den sitter litt for høyt oppe til at det kan være noe exu. Nå har jeg sikkert begynt psykisk å forsterke den stikkingen også.

Er helt sikker på at jeg så to runde oppklaringer (svarte felter) på den første ulen, og de var inni livmoren. Fortsatt en liten rest i livmoren, men ikke noe som krever utskrapning. Spotter litt i ny og ne, så jeg regner med at det ordner seg selv.

 

Nei, må prøve å ikke tenke så mye på det. Ordner seg...

 

Hvor kjøper du el tester? Tenkte å kjøpe en pakke med CB digital el tester på apoteket i Sverige jeg. Tror de er litt billigere der. Spurte ikke om det var greit å hoppe i høyet, men så lenge jeg ikke blør, tipper jeg det er helt greit. Ka du trur?

 

Har du sett etter Lone på 2 trim? Uff jeg lette opp henne, og la inn innlegg, så skjedde sa. Og da hadde jeg ikke overskudd til å følge opp den kontaken. Kan ikke forestille meg hvilke bekymringer de strir med nå Lillebror som er så alt for liten for den store verden enda, og to barn hjemme. Håper hun fortsatt ruger trygt oppe i Trondheim.

 

Fikk du melden min?

 

Jeg har regnet ut at jeg tidligst kan forvente ikm uke 13, lenge til.... blir glad om jeg finner tr igjen, så kan jeg ringe gyn på volvat, og forhåpentligvis starte på pergo som planlagt. Få litt fart på sakene. Akkurat nå føles det som om jeg ikke kommer til å bli gravid på kjempelenge, og kjenner meg så tom inne magen. Ikke gravid følelse, kjip følelse. Men det minste av mine bekymringer akkurat nå...

 

Lykke til i dag ;o) Må lytte til kroppen din, du erfarne mor :o) Satt Embla på første forsøk?

 

Å du, jeg håper planter og stjerner er litt snillere mot meg denne uken enn forrige. For idag har jeg meldt meg inn i Bokklubben og i morgen melder jeg meg inn i ny treningsklubb, med et års binding. Må bare få fulgt opp begge deler. Eller så må jeg betale for en haug med bøker jeg ikke er interessert i, og bli støttemedlem enda en gang.... Føler det kommer litt rød fare skilt opp nå.... Har ikke fortalt om bokklubben til mannen enda.... venter til velkomstpakken dukker opp tror jeg :o)

 

 

Og du...fortalte mannen igår at jeg skal treffe deg. Han synes det var kjempehyggelig. Måtte bare forklare litt først - hi hi :o) Gleder meg assa :o) Skal du ha med lillemor?

 

Nei nå skal du få lese alt sammen, sitter å venter tenker jeg... kos deg!

 

Stor klem...

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:04 8.03.2007

Fikk du lest denne korte meldingen i går eller...eller holdt jeg deg på pinebenken for lenge?

 

I dag har jeg vært på kvinnedagsgudstjenste. Det er sånne ting en får med seg når en bor hos svigers ;o) Men det var veldig hyggelig. Full kirke, bare damer. Sang fra kor, diktopplesing, et lite innblikk i hvordan det kan være å være barn med voldelig far :o(, hvorfor vi har kvinnedag, bønn og salmesang, og selvfølgelig mat mat mat!

 

Jeg tente ett lys, og sendte nok en bønn opp om at h¤n må velsigne oss med en spire for vi har så mye kjærlighet på lager....venter enda....(synes det er litt egoistisk å be om noe sånt egentlig). La inn en liten apell ang kvinnesaken, og at det må gå godt med mor, far og barn i framtiden.

 

Det var jo selvfølgelig lotteri der, denne gangen skal det loddes ut et nydelig patchwork teppe, med engler på... kunne godt tenkt meg å ha det på Andrea sitt rom....vi krysser fingrene. Men jeg har aldri vunnet noe slikt ;o) Men det inspirerer meg til å begynne å sy. Når jeg får god tid....mange år til....

 

I morgen skal Andrea og jeg inn til oslo å være sosiale, på åpen barnehage, og kafe. Tør ikke gå inn på barnehagen, alt for mye basselusker for tiden - fysj! ;o)

 

Tusen takk for den skikklige morsomme sms ;o) ...hjernen Eva, hjernen!

 

Håper du har hatt en kjempefin kvinnedag i ditt kvinneyrke, og at alle mannfolk som har passert deg har kysset dine ben ;o)

 

Jeg har blitt gratulert av sivgerfar, snekkern vår.....mannen har ikke sagt noe høyt, men men mener det sikkert! ;o)

 

God klem...

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:54 9.03.2007

Har du lest om Liovers hårproblem?

 

Håper det muntrer deg opp vennen :o)

 

Bare en dag igjen nå.... :o)))))))))))))))

 

Dytter jeg, så slipper du å lete så langt nede :o)

 

Håper dere får en fin lørdag!

Vi skal på navnefest. Dette er høytidlige saker. Bunaden er klar, kjolen til snuppa og mannes slips matcher mors bunad. Så det er i boks.

Nå har jeg laget to waldorfsalater, med og uten nøtter. En pastasalat med ost og sopp saus. Har aldri laget noe lignende. Men tror det har gått bra. (Må si jeg har fått avansert og god hjelp da, svigermor tro til :o))

 

Så kommer nok el skal du se kjære søster! Jeg må vente 19 til 24 dager på hver el, som jeg slett ikke er sikker på kommer da. For ikke har jeg forsøkt el test el tempe...men føler at jeg er på vei i den retningen. Nå føler jeg at kroppen er fullstendig i ventemodus, at jeg aldri kommer til å bli gravid, og tenker på det nesten hele tiden! Arg for meg og arg for deg! Snøft!!!

 

Go klem i hvertfall, og håper humøret er bittelitt bedre, du som er så glad jente ;o)

 

Håper du sover godt!

 

:o))))))))))))))))))))

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

15:13 10.03.2007

Hei vennen ;o)

 

Så flink du har vært til å dytte opp til meg ;o)

 

Imorgen er dagen da, sommerfugler i magen eller?? hihi, jeg har litt! Selvfølgelig skal jeg ta med meg Embla, hun må jo få hilse på Andrea. Nordbysenteret kl 10 høres bra ut.

 

El.tester i Sverige billigere sier du....hmmm...det var noe å tenke på. Go for it! Har nettopp bestilt meg en pakke fra billigetester.no siden de er billigere enn de på apoteket.

 

Sendte en pm til Lone, det går etter forholdene bra med henne. I meldingen stod det at hun skulle hjem på perm. Det var godt å høre!

 

Kanskje vi får ikm i samme uke nå....hehe....ser jo ingen antydning til el jeg, selv om jeg kjenner svake el.smerter. Er nok all sykdommen den siste tiden som har klussa med syklusen ja. Vet ikke om jeg fortalte deg det, men jeg leste en plass at det kan utsette el. Så det er den forklaringen jeg holder meg til.

 

Embla satt på første forsøk (vi var veldig heldig med den, skjedde det så skjedde det), så derfor er det ekstra deprimerende at vi nå er i 11pp. Nå er det litt annerledes siden nå forventer jeg at det skal skje, og da skjer det jo ikke!!

 

Ja, jeg leste om hårproblemet til Lioever eller hvordan man staver det.... ganske vittig det da....det må gå heftig for seg der ja :o)

 

Ha en riktig god lørdag på navnefest! Så snakkes vi imorgen ;o) Så spennende da! Skal lage en handleliste etterpå, dessuten huske å få litt ekstra kontanter fra gubben. Får ikke lønning før til mandag jeg, så jeg er litt skrapa.....hihihi!

 

Stooooor lørdagsklem fra meg.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:33 11.03.2007

Hei Emblamamma :o))))))))))

 

Så var det gjort!!!! Nå sitter jeg med et nydelig bilde av våre to skjønne døtre, som slatt så nydelig sammen i vognen! Det var skikkelig koselig!!

 

Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla - hi hi hi ;o)

 

Jeg lette etter innlegg fra Lone på 2 trim, og leste at det stod greit til! Huff for en påkjenning for dem.

 

Som vanlig surret jeg med navn, og det var Duracellgirl som hadde sliti litt lenger enn de flese har psyke til...se her:

 

"Hei allesammen.

Nå er det lenge siden jeg har vært innom dere og hilst på.

Jeg håper at alle dere som sliter snart får det til, og at de som trenger hjelp får den hjelpen snarest.

For de som ikke kjenner igjen meg så hette jeg "duracellgirl 21 pp" sist jeg var her inne. Jeg tilhørte da dennesiden i 21 pp før lille peanøtt kloret seg fast. Vi brukte ogsp 36 pp før prinsen satt. han er nå 2 år og skal bli storebror.

Jeg har det for det meste super bra, men bekkenløsningen er drepen.. men selvfølgelig er det en smal pris når vi endelig fikk det til allikevel.

Håper dere alle sammen kommer dere over til 1,2 og 3 tri snart. Jeg vil ønske dere masse lykke til videre, og husk: vi fikk det til 2 ganger, tross at legene mente jeg ikke kunne bli gravid!!!! Det er håp!

stor klem til dere allesammen. Tenker masse på dere.

****************sender-masse-bli-gravid-støv*******************

 

Så vi får bare stå på, holde humøret oppe og sørge for å få knullehår i ny og ne - ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha - tenk at jeg kan være såååååååååååååååå vulær - ha ha ha ;o)))))))))))

 

Tenkte jeg skulle forsøke en el test i morgen tidlig. Sjekket kalenderen og jeg er midt i el periode. Liover gav meg råd om å tenke saen som en forsinket mens, og telle fra første blødningsdag. Så da gjør jeg det. Har ikm 31 mars, d et er lenge til det!

 

Nå må jeg forte meg i seng! Tusen takk for idag, og sees om ikke så lenge da vennen :o)

 

Storgodklemfradin...

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:47 13.03.2007

Hei minni'n min :o) hehe!

 

Vi hadde en kjempekoselig "first date" tihi....måtte det bli mange fler!

 

Nå hadde jeg tenkt å spørre deg alt det jeg ikke fikk gjort om søndagen, men nå ble det stilt gitt.....er ikke det typisk...det jeg husker jeg skulle si var det om Lone, jeg fikk en pm av henne her om dagen. Jeg sendte en pm til henne for å spørre hvordan det gikk.

 

Knullehår sier du??????? Dette hadde jeg ikke trodd om deg .... ;o) Kanskje blir det knullehår på meg ikveld.

 

Jeg fikk spurt kirsty om tempskjemaet mitt, om hun kunne se når jeg evt hadde el.... hun trodde på dag 20, det kan være riktig det, men fikk jo ikke noe utslag på noen tester. Hmmmmm....så vi får se hva tiden bringer. Greit å spørre kirsty når man lurer på noe, hun har som regel alltid et svar!

 

Ja, jeg husker duracellgirl! Tenk 21pp....det får mine 11pp til å blekne litt. Når vi er inne på tidligere nick som har blitt gravide, husker du Tommage? Har du sett nicket hennes nå? Jeg ble litt sint og irritert, men jeg skjønner at hun er lei nå som det begynner å nærme seg slutten av svangerskapet. Jeg hadde gledelig tatt hennes plass med plager og alt som hørte til.

 

Bildene jeg tok av snuppene våre skal jeg få sendt til deg på mail tenkte jeg, er litt hyggelig å ha de.

 

Det med å tenke på saen som en forsinket mens har jeg faktisk hørt før, det er en grei regel å følge det synes jeg :o)

 

Stoooooooooooor klem fra meg til deg!

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:03 13.03.2007

Du hadde forresten rett :o) Det er 3 timer sammenhengende søvn man bør ha når man temper. Jeg som mente 6 timer....hihihi....så påståelig vettu!

 

Ser du er her inne ;o) Stoooooooor klem.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:48 13.03.2007

Klart jeg er her, og legger inn innlegg til deg...tar bare litt tid. Så du får nok ikke sett det før i morgen. Håper du har det bra vennen!

Vel det er fornuftig å ha seks timer sammenhengende søvn, da blir dagen mye lettere etterpå. Men kanskje jeg skal forsøke det etterhvert... Håper du har hatt en fin dag. Deilig vårfølelse på jobben vel :o)

 

Det var det jeg rakk ikveld. Nå skal jeg binge, og sove til sju!. Stod opp kl 0506 imorges, men har fått en lur på toget tur/retur, og sovnet litt på sofaen isted under debatten ang valla saken på nrk...

 

Nattaklem :o)

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:55 14.03.2007

Dytte opp til Emblamamma :o)

 

Har du det bra idag???

 

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:42 13.03.2007

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEI :o)))))))))))))))))))))))))))))))

 

Der er du :o) Savner deg! Nå sitter jeg med en godfølelse som blir bare bedre og bedre! Nemlig at det var såååååååååååå super koselig å treffe dere!!! Sååå innmari tillit du viste meg som tok med den nydelig jenta deres!!! Hun virket så skjør til sammeligning med mini Minni som freste rundt - hi hi :o) Men når hun blir varm i trøya.... henger hun nok med hun også ;o)

 

I dag har jeg vært på siste kontroll på uus. Møtte en mannlig gyn overlege, som noen har skremt ned på poliklinikken for å hjelpe assistentlegene sine. Godt jeg kjenner systemet, så jeg ikke lar meg avspise med en gang. Klarte å holde hodet kaldt. Det første han sa til meg var: Er du gravid??? Litt av en åpningsreplikk. Han satt med journalen min på pcen??? Svarte nei jeg.... Hcg var nede i 229 nå (tar lang tid synes jeg før den går ned). Jeg måtte fortelle han hva hans kolleger har lagt til grunn for oppfølgingen. Et myom (muskelknute) som ligger ved siden av livmoren, som de yngre legene ikke har turt å utelukke som en exu. Det måtte jeg fortelle han, mens han gjorde ulen. Hallo!! Men før han fikk sett på myomedt som jeg måtte fortelle han om da, så gransket han livmoren min, også sa han....det er stadig en liten oppklaring her. (Det er ser er noe bittelite som ligger midt i livmoren, og som jeg ikke har sett før). Legen sier det er sånn det ser ut i begynnelsen av en graviditet. Hjernen min har hengt seg opp i dette! Kan jeg være gravid??? Ærlig talt, vi hadde hoppig i høyet aktivitet på fredag el lørdag (husker aldri når vi har sex jeg), kan det ligge noe i livmoren min i dag da???? Nå trenger jeg din kloke ekspertise....hva mener du??? Om jeg skulle hatt eggløsning, rekker da egget og sædcellen ned til livmoren iløpet 3 dager.... Puster dypt ned i magen....og kjenner på mine stadige ømme pupper....only time will show!

 

Jeg er hvertfall friskmeldt fra saen. og blitt overbevist om at kobberspiral ikke øker risikoen for sa. "Da kunne vi ikke brukt kobberspiral som prevansjonsmiddel" Bra svart! Og han synes eggestokkene mine så ok ut...fikk mye ut av denne gamle støvete overlegen jeg ;o)

 

Du skjønner jeg har blitt så øm i puppene de siste dagene igjen, så jeg tenkte jeg skulle ta en el test, for å sjekke ut dette. Men så klarte jeg å krølle til den første testen og dro ut testpinnen mens det blinket i displayet. Det var to superklare streker på testpinnen. Som det forøvrig står med klare ord at ikke skal tolkes, men jøje meg, jeg er da ikke dummere enn at jeg skjønner hva det betyr... Men hcg slår vel også ut på eggløsningstest. Blodprøven viste jo 229 hcg. Tok en test til da, og den viste også postiv el... bør jeg se helt bort ifra disse testene?

 

Blir spennende å se når tante dukker opp hos begge to denne mnd.... Håper Kirsty gav deg litt sjelefred denne mnd, så du ikke spekulerer så masse... Uansett er du nok nå i den berømte tiden ml el og ikm....den perioden vi bør sette ett navn på. Sletthår??? ;o) nei.... tullerusk... nei...der var det stopp gitt...

 

Har ikke sett Tommage, meg skjønner vel hva det går i....hvordan var ditt første svangerskap? Jeg var kvalm fra uke 8 el 9 tror jeg til uke 16 tror jeg. Så var jeg i saktegåaksjon i hele 3 trimester. Hvis jeg tok for lange skritt eller gikk for raskt fikk jeg kynnere el stikkinger under i bekkenet. Så da var det bare å lytte til kroppen da...men jeg storkoste meg, og kan ikke vente med å starte på nytt... Snart...

 

Tror det er bra du får deg litt knullehår, så mannen får holdt ryggen i bevegelse - :o)))))))))))))))))))) Håper du drar på smilebåndet nå....

 

Duuuuuuuu..., jeg har ingen planer til helgen...mannen skal jobbe lørdag, og jobbe på huset søndag. Har dere fullt opp? Må bare spørre, trenger noen planer kjenner jeg.... Håper det er meldt bra vær da også...

Koselig om du sender bildene, tror nok du fikk en bedre vinkel enn meg.

 

Storventemodusogsentpåtirsdagskveldenklemfra

 

 

 

 

ps...nå har jeg lånt meg lydbok...takk for tipset :o)

 

 

 

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:55 14.03.2007

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey ;o)

 

Du viste jo tillit du også, siden dere ville møte oss! Kunne jo hende jeg ble sittende på Nordby uten at noen kom.....hehe... ikke at jeg trodde at du ville gjøre det mot meg altså! Godt at vi gjorde det! Embla er ikke så til vanlig slik du så henne, jeg tror det var fordi dere var ukjente for henne. Hun er som regel høyt og lavt hun også. Hun trenger bare å bli varm i trøya så skal du se hvem som er i hundre!

 

Er du gravid igjen???? Det hadde jo vært en skikkelig go'nyhet da! Alt kan vel skje egentlig, men trodde egget ikke festet seg før 6-8 dager etter el....hmmm...kanskje du hadde el tidligere enn du trodde??? Dette var spennende, skal du til noen form for sjekk igjen eller?? For de bør vel følge opp den lille oppklaringen? Guri så mange spm da.....hihi....kan skjønne at du tenker maaaaange tanker nå ja!

 

Hcg slår ut på eggløsningstest ja, men det bør være de stripsene. For de strekene i den digitale skal man som du sier ikke tolke uansett hva de måtte vise. Kom det opp i displayet at du har el?

 

Jeg har selv sterke tr.smerter og svakt ømme pupper.....men vil ikke legge noe i det.....tror det er bare tr som jobber seg opp. Er på dag 25 i syklusen idag.....tolke tolke tolke....aaaaaaaaaaaarg....noen ganger skulle jeg ønske at jeg ikke kunne skape meg så mange tanker.

 

Jeg var morgenkvalm de 3 første månedene tror jeg...husker ikke så mye. Svangerskapet var veldig lett, men ble tungt på slutten. Hadde ingen plager bortsett fra at det ble veldig tungt å jobbe i barnehagen på slutten. Ble sykemeldt 1 måned før jeg gikk ut i perrmisjon. Hva med deg?

 

Har du lagt planer for helgen ennå???? Håper jeg ikke er seint ute med å svare deg....skal sende deg en sms også. Jeg er klar for et treff vettu :o) Always 4 u!

 

Skal sende de bildene etterpå ;o)

 

Hvilken lydbok har du lånt da? Så morro at jeg har påvirket deg litt.

 

Har vært på kurs idag jeg da, fra kl 18-21....matematikk i barnehagen. Jobbet fra 10-17 så det ble en laaaang dag gitt! Godt jeg kom meg hjem tidsnok til LOST! Kan ikke gå glipp av det nei!

 

Stoooooooorklempåklempåklemframegtildeg.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:57 14.03.2007

Har jo nettopp svart deg snuppa ;o)

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:05 14.03.2007

Da svarte du samtidig som jeg savnet deg :o)

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:14 14.03.2007

Nei jeg har INGEN planer for helgen, og det plager meg!!! Mannen jobber ekstra på lørdag, og søndag skal han på huset. Har tenkt for meg selv at jeg kanskje skal være med på å rive ned noe tapet jeg ikke er fornøyd med. Men da må svigermor være i form til å passe mini minni, så det vet jeg ikke før søndag. Ingen som forventer at jeg skal ut å holde på i huset, så jeg er klar for det meste.

 

Så fortsatt ingen planer, er klar for å finne på noe billig... Kan begge dagene.

 

Er såååå øm i puppene at nå tenker jeg på om jeg kan være gravid hele tiden. Men er sikkert ikke det. Driver å spotter litt, men er fortsatt i el perioden ifølge kalenderen, men hvem vet....

Det kan jo være el som gjør puppene så ømme, mannen ba meg komme inn å legge meg på armen hans, så jeg må forte meg...

 

Skriver litt mer i morgen på dagen.... langt svar...

så sees vi kanskje til helgen :o)

Det hadde vært superkos :o)))))

 

Nattaklem...

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:04 15.03.2007

Spennede sms du sendte meg idag, blir vel ikke å finne sent på BliGravid i dag du???

 

Nå peller miniMinni ut alle tissusene mine.... ja ja....sånn er det når hun ikke får nok oppmerksomhet fra en mamma som sitter på pcen midt i leggetiden....nå skulle du sett meg...synd vi ikke har webkamera...sitter med miniMinni sin puseluse på hodet, og et par solbriller på toppen der....ser skikkelig smart ut ;o)))

 

Men det jeg skulle si, var at jeg prøver å komme meg på så raskt jeg har fått tulla i seng, og svart på meldingen din fra i går :o)

 

Spennende dager du har framover, har du tatt el test idag? Hmmm...¨

 

Snakkes snuppa :o)))))))))

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:06 15.03.2007

Hellu!

 

Har laget eget innlegg om min positive el.test....hihihi!! Skikkelige el.smerter ja!!! Det begynte skikkelig igår. Kjente det litt tirsdagskvelden når gubben og jeg kosa oss litt. Er på dag 26 så det var jaggu på tide med el syntes jeg! Det blir en lang syklus, 40 dager eller så....fy f***...så lang har jeg aldri hatt. Nå skjønner jeg hvordan du har hatt det.

 

Stoooooor klem fra en superblid emblamamma.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:04 15.03.2007

Heeeeeeeeeeeia Emblamamma :o))))))))))))))))))

 

Gleder meg til å se Embla litt mer varm i trøya :o) Da får vi det moro, løpe i alle retninger- hi hi :o)

Men du og mannen løper vel samme retning denne kvelden håper jeg ;o) Synes det er så moro at du gleder deg sååå masse over at du har funnet el!!! Da krysser vi fingrene for at det skjer en eksplosjon av celledeling inne deg :o)))

 

Ang mine graviditetsmistanker, så lurer jeg og grubler og funderer...har tidvis ømme pupper, lurer på om jeg har el slim, men slett ikke sikker, tidvis litt stikninger i u livet, men ikke lokalsiert til noen bestemt side... Det er bare tiden vi trenger til hjelp...åååå så vanskelig å vente. Men som du sier så tar det 6-8 dager før egget fester seg, og det er vel måte på hvor fort det skal vokse. Fra fredag (første runde med sex etter sa), til å se noe på ul på tirsdag... nei det høres ikke sannsynlig ut. Så den oppklaringen, som var 1 mm stor får nok bare være der. Den nedstøvete, uinteresserte legen synes slett ikke det var nødvendig med noe som helst mere kontroll. Ikke det at jeg spurte... kanskje jeg kan komme tilbake etter jeg har vært gravid noen uker neste gang, for å få bekreftet liv etter en ganske dårlig start. Mange spørsmål nå ja, som du sier :o) Only time will show...

 

Du...nå sitter jeg her og surfer, og opplever innimellom at stikninger og ømme pupper blir forsterket. Har du opplevd noe lignende?

 

På el testene jeg tok, kom det helt klart postivt i displayet. Hva tror du?? El eksperten ;o)))

 

 

 

Jeg ble sykemeldt med en gang fordi jeg ble kvalm, og ikke orket å gå på jobb, så jeg satt med kvalmen oppi halsen og surfet på Bim ganske mye. Jeg var på vei tilbake i full jobb, i 4 mnd tror jeg, da hadde jeg et uhell med en pasient, fikk et skikkelig hekseskudd i ryggen og ble helt sideskjev en god stund. Vi har så mange arbeidssituasjoner hvor vi står lett foroverbøyd ved sengen, og det sliter skikkelig på ryggen idag også. Så etter å ha forsøkt å jobbe i en eller annen brøk, halve dager, hele dager, annehver dag, så gadd jeg ikke mer til slutt. Ble fullt sykemeldt 3 mnd før termin, en mnd etter sykemeld ble jeg ganske bra i ryggen. I dag, er det løftingen på miniminni som sliter kjenner jeg... det er skikkelig kjipt å tenke på. Men nå har jeg begynt å trene, så håper det kan hjelpe...

 

Vi har fortsatt ingen planer, så koselig at du har lyst da :o))))))))))))

Noen lyse ideer om hvor?

 

Fått bildene, har ikke fått sett skikkelig på de enda, men det ene jeg så var veldig fint!! Så skjønne :o)

 

Håper jeg ikke har lagt inn meldingen forsent ;o)

 

I morgen skal jeg på kveldsvakt, så det blir nok dårlig med surfing på meg dag, men er på jo på sms om du har noe på hjertet :o)

 

Lykke til idag ;o)

 

Stor klem fra...

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:18 15.03.2007

Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhuuuuuuuuuu!

 

Du hadde/har du nok el vil jeg tro :o) Da får vi vel ikm i samme uke da ;o) Tenk hvis det skulle klaffe for oss begge samtidig, kunne vi gått gravide sammen.....*drømme drømme*.

 

Jeg har også stikkninger i puppene og eggstokkene mine nå. Og det varierer i styrke ja.

 

Hva med å møtes søndag?? I Moss eller noe eller? Har du vært på det lekelandet? Eller skulle vi sjekket noe i sentrum?

 

Syntes det ene bildet av jentene også var flott, det andre i rekken tror jeg det var. Har det på msn hvis du synes det er greit....det var så nydelig!

 

Kveldsklem fra meg.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:30 15.03.2007

Juuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuuuuuuuu :o) Er du her enda???? ;o)

 

Ja tror nok det er el, så en runde på fredag, en igår, også en i kveld kanskje eller vente??? Men tappen er ikke i el modus...

Vi fortjener å bli gravide samtidig nå, det er sjebnen vår. Det er derfor vi liker å være sammen, for vi skal få lov til å dele en annen fantastisk del av livet med hverandre :o) Ja, ment to be :o)

 

Det er vel det at det varierer i styrke, er vel ganske tydelig tegn på el. Ikke lett å huske, selv for meg som akkuratt har vært gravid. Husker bare at jeg hadde en kjempeøm pupp, men ikke om det var varierende i styrke eller hele tiden.

 

Vi møtes søndag, tror ikke det er noe i moss, kanskje vi skal ta toget inn til oslo? Der har vi litt fler valgmuligheter, hva synes du? Kan jo være vi er heldig å få bra vær også. Tror det lekelandet er for litt større barn, men jeg har ikke hørt noe, bare en antagelse. Vet du noe mer?

 

Pleier du å være på msn? Kan du legge inn bilde der? Det var det andre bildet jeg så på, det var veldig bra! :o)))))))))))

 

Nå skal jeg tvinge mannen til å se på tapeter...juhuuu...

 

Lykketilklemtilossbeggeto :o)

 

 

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

16:18 16.03.2007

Sjaaaaaaaaaaaaaaaaaalabaaaaaaaaaaaaaaaaais!

 

Nu er jag her!

 

Gjett hvem som hoppa i høyet igår da??? hehe....jepp ;o) *smil*

Så sterke el.smerter er det lenge siden jeg har hatt, det er helt pyton.

 

Driver du med tappsjekking du? Hvordan gjør man det egentlig?

 

Hva med å dra til Ski da? Vet ikke om det er så mye mer der, men det er ikke så langt for deg og heller ikke så langt for meg. Sånn midt i mellom oss begge.

 

Jeg pleier å være på msn som regel hver dag jeg...hehe...og da kikker jeg jo etter deg, men ser at du ikke bruker msn :o) Har lag tinn bildet der ja ;o)

 

Sånn da var endelig helga her, fagdagen idag var interessant. Mange gode ideer, men det var jammen deilig å komme hjem også.

 

Stooor fredagsklem fra meg.

 

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

11:59 17.03.2007

opp igjen til min minnivenn

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

12:01 17.03.2007

Hallaisen :o)

 

Er bare en kjapp tur innom :o)

 

Vettu hva eller....jeg tror jammen tante har kommet jeg???!!!! WHAT!!!!!

 

Det er en mnd og 2 dager siden jeg testet positivt. Så kanskje jeg er inne på min gamle syklus, er helt forvirret nå. Forsøkte å få tak i gyn på Volvat igår, men uten hell.

 

Jeg tenkte jeg kunne sjekke litt ut om det lekeland, vet du noe om det? Snakket med mannen om det igår. Kan jo være de har tilbud til de minste også.

 

Men for å gjøre forvirringen komplett så er jeg nødt til å dra på volvat for å ta en blodprøve, er uskikker på om jeg får gjort det i dag el imorgen. Men vi holder kontakten :o)

 

Jeg må prøve å finne ut av det msn greiene - en annen dag! Er jo moro det da. Gjorde det mye det året jeg studerte i Aussiland, begynner å bli noen år siden. Så må friske opp kunnskapene ;o)

 

See you later allagator ;o)

 

Håper dere får en super duper lørdag....også så spennende "ventehårmodus" dette kommer til å bli for deg !!!

 

God gammaldags klemzzzzzz fra....

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

12:05 17.03.2007

Oj, to sjeler en tanke ;o)

 

Du er her inne du også....men jeg må løpe nå, vaske håret før miniMinni våkner, også må jeg kjøpe lunsj til byggfolka mine, som i dag er mamma, hennes kjæreste, svigers og en onkel! Flinke de :o) Må pleie de pent :o)

 

Har så lyst å snakke med deg, men må springe nå...sjekker innom om ikke så lenge igjen. Må gjøre noe mer arbeid på pcen, så da kan jeg snik DiBe :o)

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

12:12 17.03.2007

http://www.childplanet.no/index2.htm

 

Har du hørt noe om dette??? Det er i Oslo da...

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

18:06 17.03.2007

Hei Emblamamma :o)

 

Kan jeg få lurt dere med til oslo imorgen???

 

Må innom Volvat å ta en blodprøve, ikke tvil om at det er tante som har kommet....er det mulig :o((( Vel kan vel regne det som bonus, at det kom to uker før forventet da....utrolig rart...må ha hatt eggløsning mens jeg blødde eller noe sånt??? Men får jeg tatt blodprøven, kan jeg være i gang med pergo fra tirsdag eller onsdag....er vel litt jippi det :o)

 

Men jeg sjekket ut Child Planet, det er vel mye likt lekeland...tror jeg. Men det koster 50 kr per hode, og ser ganske morsomt ut. Vi kan være med barna inn på lekeområdet. Mener også at det er soveplass ute i gata, så vi kan holde oppsyn med dem gjennom vinduet fra cafeen. Det ligger på Majorstuen. I mitt gamle nabolag.

 

Hva sier du, er du bittelitt klar for en liten ekspedisjon???

 

Klem fra tantedama ;o)

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:41 17.03.2007

Hei minni!

 

Har vært litt hektisk her idag også hehe...hatt besøk, så har vært innom her sånn innimellom slagene.

 

Hmm.....Oslo sier du, hørtes jo interessant ut (kikket på siden og video'n de hadde lagt ut), men det blir tuklete med offentlig transport for meg siden det er søndag, da går ferja ikke så ofte. Du skjønner jeg har litt angst for å kjøre bil inne i byen. Skal sjekke ut litt så kan jeg gi deg tilbakemelding så fort jeg kan :o)

 

Skal du til Volvat imorgen sier du? Må du ta blodprøve for å få begynt med pergo? Så rart at tr kom så fort da. Det betyr at systemet er i orden igjen. Tenk på de som må vente 6 uker eller så, så det må jo være deilig, samtidig er det jo trist at det ikke satt en spire nå.

 

Stoooorlørdagsklem fra meg.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:02 17.03.2007

Jasåååå....du har ett liv ved siden av BliGravid jaaa.... ;o)

Synes du er flink til være innom, siden dere har besøk. I dag har jeg vært masse å tittet, veldig sjelden jeg får mulighet til det.

 

Ja det er litt rart at det kom så fort tilbake, har jo hcg i kroppen enda også antar jeg. Jeg har en rekvisisjon liggende på Volvat, som skal taes i dag to i sykusen. Så det er vel i morgen det. De har åpent fra 10.30 til 15.30. Så vil så gjerne få i pose og sekk da vettu... ;o)

Treffe dere og ta blodprøve :o)))))))))))

 

Alternativene er sett fra midt navlebeskudende utkikkspunkt:

 

¤ At dere tar båt, en sjelden gang når den går, også kan vi møtes på t-banen

 

¤Ta tog sammen med oss, det blir vel ski eller kolbotn som er de stasjonene moss tog stopper ved

 

¤ Eller kjører bare store veier til majorstuen, og parkerer der vi bodde før (lett med parkplass på søndager), leeenge før majorstua krysset

(Men jeg vet jo ikke hvor angst du har får å kjøre til oslo, ikke ukjent for meg. Mange jeg kjenner som bor i oslo, som nekter å kjøre der. Så der er du ikke alene :o))

 

Så at du fant den andre tråden min, jeg har ikke googlet enda, går rett til kilden, over hva andre tror, før jeg begynner å gå dypere neddi det. Var ikke helt fornøyd han mannen min. Vi må nok snakke om dette litt, og sørge for å holde testilklene kjølig ;o) Må ikke bli for komplisert for h

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:02 17.03.2007

Jasåååå....du har ett liv ved siden av BliGravid jaaa.... ;o)

Synes du er flink til være innom, siden dere har besøk. I dag har jeg vært masse å tittet, veldig sjelden jeg får mulighet til det.

 

Ja det er litt rart at det kom så fort tilbake, har jo hcg i kroppen enda også antar jeg. Jeg har en rekvisisjon liggende på Volvat, som skal taes i dag to i sykusen. Så det er vel i morgen det. De har åpent fra 10.30 til 15.30. Så vil så gjerne få i pose og sekk da vettu... ;o)

Treffe dere og ta blodprøve :o)))))))))))

 

Alternativene er sett fra midt navlebeskudende utkikkspunkt:

 

¤ At dere tar båt, en sjelden gang når den går, også kan vi møtes på t-banen

 

¤Ta tog sammen med oss, det blir vel ski eller kolbotn som er de stasjonene moss tog stopper ved

 

¤ Eller kjører bare store veier til majorstuen, og parkerer der vi bodde før (lett med parkplass på søndager), leeenge før majorstua krysset

(Men jeg vet jo ikke hvor angst du har får å kjøre til oslo, ikke ukjent for meg. Mange jeg kjenner som bor i oslo, som nekter å kjøre der. Så der er du ikke alene :o))

 

Så at du fant den andre tråden min, jeg har ikke googlet enda, går rett til kilden, over hva andre tror, før jeg begynner å gå dypere neddi det. Var ikke helt fornøyd han mannen min. Vi må nok snakke om dette litt, og sørge for å holde testilklene kjølig ;o) Må ikke bli for komplisert for han heller. Så vil gjerne ha en pille med alt i. Skal sjekke ut et svar jeg fikk på tråden.

 

Snakkes...nå skal vi spise litt taco, og se på nrk underholding, som one big happy family - aaargggg!!!!

 

:o))))

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:21 17.03.2007

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

AID=/20070127/FEATURE/101270067/1007/AKTUELT

 

H er er en artikkel om lekeland fra fredrikstad blad. De skriver i siste setning at Kråkeslottet passer best for barn mellom 0-12. Så sånn sett er barna gamle nok. Det er bare jeg som ikke vet nok. Var ikke lange søke som skulle til før jeg sitter inne med masse mer kunnskap :o)

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

18:39 18.03.2007

Takk for en suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuper dag Minni og mini Minni :o) Vi storkoste oss på lekelandet. Godt å se dere igjen! Håper det ikke blir så lenge til neste gang. Skal sende bildene på mail så fort jeg får tid!

 

Synd at tiden skulle gå så fort, kunne vært der så mye lenger!

 

Neste gang skal jeg være med dere inn til byen vettu, trenger noen som kan hjelpe meg å komme over den angsten :o) Det er en avtale! Høres det bra ut?

 

Stooooooooorsøndagsklemfraossjentene.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:44 18.03.2007

Ja jeg er helt enig, det var virkelig vellykket :o) miniMinni var helt i hundre når hun skulle spise middag. Lå leeeenge før hun sovnet, sang og orna, virker som hun er fornøyd med dagen. Hvordan gikk det med lille Embla, sovna hun i bilen?? Sååå moro å se litt mer av personligheten hennes :o) Med tunga ut på skeive ;o)

Har sett gjennom bildene mine, masse fine, men må ordne med røde øyne før jeg sender de over. Har to videosnutter jeg kan sende deg på mail.

 

Vi må sjekke ut flere lekelander, så child planet høres jo morsomt ut da. Veldig lett å øve seg på å kjøre dit! Lover!!!!!! Kors på halsen, og ti kniver i hjertet :o) Jeg tror nok vi kunne startet tidlig på dagen, i ti tiden, latt de sove en stund midt på dagen, også holdt på noen timer til på ett lekeland.

Det er det som er såå deilig med den kafeen jeg har snakket om i Oslo. Der er det så fint for barna å sove ute. Så er det veldig godt innsyn i vogna fra innsiden, og vi kan sitte å skravle og kose oss med god og sunn mat.

 

Skal dere ut å reise i påsken?? Kan ikke treffe dere før det :o( Neste helg jobber jeg, og helgen etter det skal jeg på hyttetur (uten barn), bare 4 jenter :o)

 

Stooooooooorklemtilbaketiljentenefrajentene...

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:30 19.03.2007

Oj oj oj denne hadde kommet langt ned...håper du fant den min venn :o)

 

Har du hatt en fin mandag?

Vi var på jobb tidlig, full fart på jobben idag også, dagen gikk fort da.

Ellers har jeg vært på Volvat å tatt blodprøver, inkl hcg. Rakk ikke 5 toget hjem, etter en heftig løpetur fra tbanen til toget, med masse blodsmak. Så kom ikke hjem før rett før sju, det var litt sent.

Inntok ett forferdelig søplemåltid på BurgerKing, pleier å like sånt, men ushhh...

 

I morgen er det miniMinni som er i fokus hele dagen, og det er gøy :o)

 

Godnattklem...

 

...logger på etter dansefeber!

 

:o))))))

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:41 21.03.2007

Jøss....denne meldingen din som kom nå var ikke der for noen min siden....jøss.....hehe.....kan vi kalle det tankeoverføring ;o)

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:40 21.03.2007

Halla snuppa!!

 

Nå er jeg endelig her da! Fy flate det har vært mye surr med dib!

 

Embla sovna i bilen vettu, lille prinsessa :o) Var i hundre helt til hun skulle legge seg. Hun storkoste seg utrolig!

 

Vi skal ikke reise i påsken, det blir å være hjemme, være litt økonomiske. Kunne tenkt meg en tur, men det får vente! Skal dere reise noe? Hvis dere ikke skal noe kan vi evt treffes? :o) Vi vil gjerne det!

 

Igår var det som sagt barnehagedagen, vi feiret det masse. Vi besøkte en annen barnehage. Det kom til og med en fra den lokale avisa. Lovte at det skulle komme idag, men det var bare fra en annen barnehage. Så jeg ble sååååå skuffa! Vi hadde jo den supre dagen! På kvelden hadde vi foreldremøtte, gjett om det var deilig å komme hjem. Da var beina slitne og kroppen trøtt.

 

Imorgen blir det påskeverksted i barnehagen, hele denne uka og neste. Blir kjempemorro, men litt stress blir det alltid! En del av sjarmen det :o) Ungene koser seg kjememasse.

 

Jasså, tr har satt i støtet.....blæææææææææææææææææ.... det var noe dritt, jeg som tenkte det kunne være noe siden du bare spottet litt. Da skal denne nye pp'n med pergo gjøre susen! Nå sitter'n!

 

Stoooor onsdags(lillelørdags)klem fra oss jentuttene.

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:35 21.03.2007

Heeeei :o)

 

Du er jo overalt du :o)

Vi benytter oss jammen av multimedia...sms, mns og forum. High tech!!!

 

Nei, skal ikke reise noe sted i påske. Mannen har mye fri, så på han er det hus som står på programmet. Så jeg er klar for det meste antar jeg. Skal jobbe skjærtorsdag, og langfredag tror jeg. Men resten fri :o)

Da finner vi på noe. Det var koselig, så blir det ikke så lenge til neste gang vi treffes. Da kan vi dra på oslotur vettu. Da er det ikke så masse biler på veien. Sååå da kan du jo bare kruse rundt!!!! ;o)

 

Jeg missa at det var åpen barnehage. Det var jo dumt da. Kunne dratt i barnehagen vi håper å få plass i. Spekulerer i å ha redusert plass likevel. Men må snakke med besteforeldrene først. Tenkte at det ville være en veldig stor overgang for dem å ikke ha miniMinni rundt seg i det hele tatt, når vi har bodd sammen så lenge. Svigerfar som er opptatt av hus nå, vil jo da ikke ha noe særlig å henge fingrene i. Og han og miniMinni har kjempekontakt. Så vi får se. Er litt av økonomiske grunner også. Siste året med kontantstøtte, barnehagen kan betale seg selv, vi har nok lån å betjene for å si det sånn!!

Desuten jobber jo ikke vi hver dag, og det er jo morsomt å ha snuppa hjemme også. Planen er å ha bolle i ovnen, og ta det litt med ro, så vi kan kose oss :o) Vet du er for full plass, men synes du ikke det kan vente, når vi har mulighet til mer familiære løsninger også. Tenker 50 eller 60%.

 

Tusen takk for en morsom innføring i msn. Om jeg maser for mye, bare si ifra, for jeg har bare deg på listen vettu ;o) Lov å si at du er opptatt!

 

Nå må jeg legge meg, kjenner OleLukkøye er på vei :o)

 

Snakkes imorgen før/etter PrisonBreak!!!

 

Stornattaklem....og håper du får det morsomt med påskepyntingen :o)

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:57 22.03.2007

oppsann

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

00:17 24.03.2007

Hei du vennen min - minni min ;o)

 

Ja, vi er med på utviklingen vettu! Det må til om vi skal klare å følge med :o) hehe.....

 

Så morro at vi kan finne på noe i påsken, gleder meg allerede. Nå er det kun 1 uke til påske, jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiippi! Det skal bli så godt å slappe av litt! Har vært mye å gjøre helt siden jeg kom tilbake på jobb etter sykdom.

 

Velg redusert plass du til mini minni :o) Godt for besteforeldre å ha henne litt. Skal kose seg med familien! Hvis du føler det er rett for dere så gjør du det! Det hadde vi også sikkert gjort dersom mine foreldre & svigermor hadde bodd litt nærmere. Svigerfar er over 80 så jeg tror ikke han hadde klart å passe så godt på snuppa, men ville ikke vært foruten de øyeblikkene de er sammen. Embla forguder sine besteforeldre og visa versa - og hun vet å utnytte situasjonen til sin fordel! De lærer fort disse jentene!

 

Nei...nå er klokka masse....som vanlig når jeg sitter ved tastaturet :o)

 

Vi får snakke mer sammen seinere ;o) Stoooooooor nattaklem fra meg.

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

03:05 24.03.2007

Heeeei :o)

 

Vi har fått barnehageplass i dag :o))))) Full plass, på førstevalget vårt-super gliiiiis :o))))

 

Så nå må jeg undersøke om vi får lov til å gå ned i prosent da, siden vi bestemte oss for 60% bare for noen dager siden. Tror du det er en vanskelig affære?

 

Åså duuuu, vet du hva eller....nå tar jeg jo jeg disse berømte pillene...og gynekologen min sa at jeg har ovulasjon på dag 14 fordi jeg går på hormoner. Men vet du hva eller...den dagen jeg tror er dag 14 er jeg på hyttetur, uten mannfolk....Gåååår det an det a??? Jeg synes jeg lest at eggløsning kommer senere enn vanlig når en gåt på pergo jeg... huffa meg assa.

Men hva tror du, jeg spottet litt på fredagen, så litte grann mer på lørdag og søndag. Det var først på mandagen at jeg var helt sikker på at jeg hadde tr på besøk, og den forsvant igår (fredag). Hadde ikke tr i 7 dager da...pleier å ha 5 dager.

 

Har gått inn på lillejentes side å sett på syklusocversikten, og der viser den potensiell el fra 29mars (28 dagers syklus) til 14 april (40 dagers syklus). Tror jeg er nødt til å begynne å tempe, men vet du hvor jeg kan få kjøpt tempmål med to desimaler???

 

Så hva nå... kan jo ikke droppe hytteturen, men det er jammen fristende!!!! I forhold til den helgen har jeg tenkt, xxx på torsdagkveld, og så xxx søndagskvelden. Tipper jeg ikke blir gravid med en slik oppskrift, lykkes sjelden har jeg inntrykk avn :o((((

 

Nå er jeg på nattevakt igjen. Stille i avdeligen, og masse erfarne folk :o)

 

Håper dere får en riktig så god helg :o) Hva skal dere gjøre? Jeg skal jobbe mest, så sove masse, kjøre bil og høre på lydbok, og så skal jeg spise...høres ikke så værst ut det???

 

Stor klem fra en ganske forfjamset...

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

20:39 24.03.2007

Dytter opp!

 

Håper du har hatt en kjempefin dag! Jeg har sovet i hele dag. Nå skal jeg dra om 10 minutter og sitter i moregenkåpen!!!

 

:o)

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

04:33 25.03.2007

Hei Emblamamma :o)

 

Har du ikke vært inne på Bli...idag???

Sikkert ett eller annet sted og koser dere håper jeg ;o)

 

Jeg er på nattevakt igjen, stille og det er jo greit. Når det er lite å gjøre, blir jeg så tiltaksløs og får stort sett ikke gjort noe. Skravler, spiser, skla sove litt snart håper jeg. Fikk ikke sovet noe forrige natt, og jeg ble så forferdelig trøtt på vei hjem. Men jeg kjørte av motorveien og kjørte en liten omvei, også stoppet jeg for å vaske bakruta, som jeg ikke så ut av. Så kom meg hjem tilslutt...sov til 19.19!!!!! Da var det bare en og en halv time til jeg skulle kjøre tilbake igjen...

 

Ang det ovenfor, har jeg egentlig ikke blitt noe klokere, fordi den som vet alt her, er jo deg....så du må hjelpe meg å legge en vanntett slagplan. Må jo reise på hytteturen!!

 

Fortsatt kjempefin helg :o)

 

Nattaklemfra...

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

11:06 25.03.2007

Hei Minni'n min!

 

Nå er jeg her ser du! Hadde snuppa i hele går aleine, gubben var på skytestevne. Og så hadde jeg noen ærender så da ble det ingen tur innom min favorittside....hahahaha ;o)

 

Så legen sa at du kom til å ha eggløsning på dag 14, kan ikke det egentlig variere? Kroppen din kan jo gjøre at den kommer før eller seinere. Så hvis jeg var deg ville jeg kose meg så mye jeg kunne før turen, og så mye jeg kunne etter turen. Da har du gjort ditt aller beste ;o) Dessuten har jeg lest her inne at noen har blitt gravide når de kun har hatt sex 2 ganger den syklusen de ble gravide. Så ikke fortvil, det finnes masse håp! Noen er veldig fertile noen dager før el, og noen er fertile etter el! Håper dette roer deg litt! Alt er mulig!

 

Nå skal jeg ta meg en laaaaaaaaaaaaaaaang dusj, gubben har Emblaansvar idag siden jeg hadde det igår, så jeg kan late meg litt idag. Det er så deilig! Kjekt når vi kan dele på det ja!

 

Hvordan er de dine vakter er? Når begynner en nattevakt og når slutter den? Ble litt nysgjerrig nå ja!

 

Har du hørt noen ny og spennende musikk i det siste? Jeg trenge rå høre noe nytt. Utvide mine musikksmak.

 

Hvilken lydbok er det du hører på i bilen? Jeg har nettopp hørt ferdig Berlinerpoplene av Anne B. Ragde, den er knallbra. Måtte selvfølgelig bestille meg etterfølgeren....hihihi...den kommer kanskje i posten imorgen. Etterfølgeren heter forresten Eremittkrepsene. I mellomtiden hører jeg på Radioteateret - sort messe - skikkelig påskekrim. Kan vel si at jeg lader opp til påsken :o) Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....nå er det bare 5 arbeidsdager igjen så er det påskeferie! Den skal nytes til siste sekund, med eller uten tr på besøk!

 

Stoooor klem fra skravlehøne # 1

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

03:02 26.03.2007

Heeeeeei :o)))) Der var du joooooo :o))))

 

Jeg er så dum....nå har jeg lest mase tråder, også sparer jeg denne til slutt..hi hi :o) Ble så glad da jeg så du hadde lagt igjen masse positive ord!!!

 

Begynner baklengs jeg....jeg hører på "Der Gud gråter", historie om en afgansk kvinne om håp, kjærlighet til sine barn, krig, flukt, behov for trygghet. Den er skrevet så spesielt, veldig enkelt språk, ikke lange beskrivelser, men korte ord, at jeg er glad jeg hører på den, og ikke leser. Dessuten kommer ikke boken like nærme sjelen, når man hører på den, enn når man leser den, synes jeg da. Og når det gjelder denne boken, synes jeg det er greit. Til tider er det så mye grusomme beskrivelser om hvordan krigen herjer med sivilbefolkningen at fantasien ikke strekker langt nok til å innbille seg at slike ting skjer andre mennesker. Om du er litt interessert i å høre om andre folks liv, og om en fantastisk sterk kvinne, så er dette en veldig god bok. Jeg tror jeg blir ett litt bedre menneske av å lese den. Når tøffe tider kommer kan jeg huske på Shirin Gold, og da blekner de fleste problemer.

Fortell litt om Berlinerpoplene, er det en bok jeg kan høre på neste runde med nattevakter :o)

Tusen takk for tipset om lydbok, nå koser jeg meg når jeg kjører fram og tilbake :o) ...og gråter for Shirin Gold.

 

Når det kommer til musikk er det helt feil person å spørre. Jeg er absolutt ikke oppdatert på noe som helst. Begynte å le her om dagen, leste en reportasje om de nye idol dommerne, og så stod det listet opp hvilken musikk de høer på...hadde ikke hørt om noe av det. Så jeg er helt ut!!! Men jeg liker, Keane, Josh Groban (skal på konsert i mai), Pink Floyd, liker også masse annet, bare husker det ikke nå. Jeg er så dårlig til å sette på cd, blir til at jeg får med meg det som er på radio, og det er mye kjedelig.

 

Nattevakten begynner 22, og varer til 08. Denne helgen har det vært veldig stille, og det er jo kjempedeilig. Jeg har plutselig hatt ansvar for avdelingen, det har jeg aldri hatt før. Men gikk med på det fordi det var to andre godt erfarne her på samme vakter. Så jeg lærer masse, fordi nå må jeg finne ut av ting selv, til en forandring. Vi har 6 pasienter, 2 som ligger på respirator, og 4 selvpustende. De er det litt varialbelt med. En er ganske urolig, så vikaren får kjørt seg litt på henne. En ligger rett ut med sin nyopererte rydd og sier ikke et pip. Nå skal jeg bestille medisiner og det blir spennende hvordan det går, første gang for alle ting. Så kl litt over 8 setter jeg meg i bilen, med en stor pose nypoppet popcorn, slår på cd spilleren, kjenner varmen fra vårsolen, og tråkker inn gassen på blikkboksen, som bråker ganske mye i 115 km/t!!!! Men jeg holder meg våken. Skal prøve å legge meg ned i femtiden, så håper jeg at ejg ikke blir så trøtt når jeg skal kjøre hjem.

A nice day at work :o)

 

Ang pergon min, så har jeg inntrykk av at det kan variere ganske mye når forskjellige damer her inne får el, så jeg tenker at jeg forsøker med el tester, får nå er jeg hcg nede i 22 (forrige uke), og da tipper jeg at el testene viser riktig, håper ejg. Så har sender jeg miniMinni til mormor på torsdag kveld, og da kan jeg og mannen slappe av og se fram mot en rolig natt til fredag. Må bare "turne" litt først, stille, så det vi ikke avslører oss for mye ;o) Også er det pånigjen på søndagen når jeg kommer hjem ;o) Det som er bra med denne planen er jo at mannen ikke får "tømt" seg så ofte, og da er det forhåpentligvis høy nok kvalitet på svømmerne. Forrige syklus vi ble gravide, hadde vi en sånn typisk lite sex, 4 ganger i hele syklusen eller noe sånt. Så vi får sjå....

 

Har tenkt å kose meg med litt vin, og Baileys neste helg :o) Mmmnnn gleder meg!

 

Skravlehøne #2 må bare ta en kort pause, og jobbe litt....avslutter resten snart :o)

 

 

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

03:37 27.03.2007

Jøye meg, det ble jo rene novellen forrige natten ;o)

 

Nå har det skjedd en av våre BliGravidvenninner igjen, det er så urettferdig. Det er så uflaks!!!! Jeg tenker selvfølgelig på Kirsty :o(((

 

Nå er det siste nattevakt :o)!!!! Egentlig hadde jeg de planene om å legge opp ett kurs jeg skal holde på torsdag. Har ikke fått gjort noe med det!!! Så da blir det jobbing hjemme. Min egen feil, har hatt nok av tid til å gjøre det nå.

 

Så nå er det snart helg for meg, om fire timer.

 

Du jeg tenkte på en ting....er jeg i 1 pp nå, 8 hvis jeg tenker fra den siste tr eller 9 hvis jeg tar med perioden fra jeg mistet til jeg fikk tr. Klarer ikke å bestemme meg. Vil jo ikke jukse meg til noen pp vet du...

 

Nå nærmer det seg ikm for deg, og det er så spennende, hva sier kroppen, tempen, puppene, utfloden????????????????

ÅÅÅÅÅåååååghhhhhh jeg håper og håper :o))))

 

Stoooor klem fra og ønsker av hele mitt hjerte at alle må få levedyktige spirer så de ikke knuser de nye mammahjertene når de faller fra oss :o)

 

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:08 27.03.2007

Nå skal jeg ikke skrive så mye...hi hi! Du blir jo helt skrivi ned stakkar!

 

Kort spørsmål, hvor får jeg kjøpt tempmål med to desimaler? Må slå til nå som jeg har fått lønn!!

 

Apropo....fant den fantastisk kule vesken på salg isted. Brun, ser nesten ut som en sadel veske. Falt for den med en gang, også var det 70% salg på den!!! Jippi!! Endlig, nå som moten av brune skinnvesker er på vei til å gå over, har jeg funnet en jeg liker!! Ganske typisk meg. Brant av litt flere penger idag, fant en skjønn rosa og hvit stripete kjole til miniMinni på POP. Også fant jeg ny sminkepung, rosa med Minni Mus avbildet - helt perfekt!!!

 

Jeg har sovet 3 og halv time idag. Men jeg er den som ikke har lagt meg enda. Mannen la seg for en time siden. Men han skal opp kl 05.30 og jobbe dobbelt, så jeg lot han krype til køys.

 

Nå fikk jeg hetetokt...har fått det de siste tre dagene. Enten er det fordi jeg sitter med varm pc på fanget eller så er det pergo. Ja, men kunne vært verre!

 

Hørte rykter om at du mistenker tante er ¨på vei, hvordan er det idag da? ....hmmmm.

 

Jeg er tidligst på dag 11, ingen tegn på noen ting her igården. Men tenkte jeg skulle begynne å el teste, siden jeg ikke har fått tempet. Det gjør jeg neste gang....men...det skal ikke bli noe nestegang!!! Tror ikke at jeg er i nærheten av el, men blir jo helt forvirret av legen som påstår jeg skal få el på dag 14. Det tviler jeg på...

 

Okay, da ble det litt å lese på deg ikveld også....

Skravlekjerringa slo til igjen!!

 

Håper du sover godt og drømmer om rosa og blått så langt øye kan se...

 

Godklem fra...

 

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:48 27.03.2007

Vi tenker da likt....hehe...svarte nettopp på ditt innlegg :o)

 

Jeg kjøpte temp.måler med 2 desimaltall på www.babyornot.no

 

Jeg vil også shoppe.....men jeg har dessverre ikke så mye med kontanter for tiden.....blææææææææææææææææ...må nok vente til lønning den 12. Så kjedelig at det er etter påsken! Det hjelper meg lite! Jeg får gå på en liten tiggerunde hos gubben :o)

 

Ja, jeg kjenner tr på vei....har fått den vanlige kvisa som dukker opp rett før tr, og så er jeg så godtesjuk! Dårlige tegn :o(

 

Hetetoktene er en bivirkning av pergo'n! Mener å ha hørt at det kan være derfor. Sjekk inne på felleskatalogen, eller så kan du bare lese vedlegget som fulgte med pillene.

 

Nå er jeg på dpo 11...så hvis tr skal komme så får hun komme på dag 15 slik at jeg i alle fall vet at jeg har lutealfase på 14 dager. Det vil berolige meg litt i alle fall!

 

stooor klem igjen fra meg :o)

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:42 27.03.2007

Halla snuppsi!

 

Du lurte litt på hva berlinerpoplene handler om? Jeg limer litt inn fra bokklubben min jeg...hehe...latskapen lenge leve. Den boken er uansett kjempeflott! Har fått etterfølgeren i posten, så nå må jeg bare bli ferdig med den jeg holder på med nå.

 

 

BERLINERPOPLENE

******************************

Gripende familiedrama

 

En sær mor, en pusling av en far og tre vidt forskjellige brødre. Ingen vil ha noe med hverandre å gjøre.

 

Tor vier sitt liv til grisene på slektsgården. Han trives langt bedre med sine gryntende venner enn inne i huset der faren lider sitt stille forfall og moren styrer med hard, knugende hånd. Broren Margido lever et stille liv som begravelsesagent på trygg avstand fra familie. I København utfolder den tredje broren seg som dekoratør, og lever i et lykkelig homofilt samboerskap.

 

Grumset fra fortiden

Så ringer Tor og kan fortelle at moren ligger for døden. Mot sin vilje må hele familien samles på gården. Forfallet blir åpenbart for dem alle, og de går sammen om å rengjøre huset. Samtidig som skitten vasks bort, blir grumset fra fortiden synlig. En datter dukker opp. Men enda mer sjokkerende er den egentlige sannheten om moren og faren.

 

Skjulte bånd

At familierelasjoner har sprengkraft har Anne B. Ragde vist i tidligere romaner. Denne gangen skriver hun om mennesker som vil rive over røttene sine, bare for å oppdage at de stikker dypere enn de trodde. Og som plutselig avdekker bånd de ikke ante antes.

 

*************************************************************

 

Jeg leste innlegget til kirsty, huff, jeg ble så trist! Hadde mange tårer i øynene mine når jeg leste det! Dette skulle være hennes tur! Håper virkelig at spiren klamrer seg fast, men det skal vel mye til nå som hun har blødd litt. Jeg fatter det ikke! Som du skrev til henne, livet er urettferdig!! Tenke seg 24pp!!! Blir så trist!

 

Ja, tenk nå har jeg bare 3 arbeidsdager igjen så er det ferie!!! Gleder meg vilt! Blir kjempemorro å se dere igjen en dag i påsken. Du har vel nedtelling til jenteturen du? ;o) Blir sikkert kjempegøy!

 

Er gubben med på planenom å hekke før du drar og rett etter du kommer hjem? hehe.

 

Ha en flott klved/natt videre minni'n min!

 

Stoooor klem fra skravlehøne #1 :o)

 

 

 

 

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:28 28.03.2007

dytter denne opp til deg snuppa! ser ut som du trenger en skikkelig klem så jeg sender deg en kjempestor KLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEM!

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:12 28.03.2007

Takk for at du var nettvennen min ikveld :o)

 

Snakkes mere i morgen, og gleder meg til å treffe dere igjen :o))))

*¤* Minni 8pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

13:25 31.03.2007

Hello minni min!

 

Som jeg skrev i en sms til deg så kom den velkjente tante rød da, som jeg tenkte! Hun kom på kvelden igår, det var da ferien min begynte, er det ikke typisk ;o) Kjenner kroppen min godt nok nå! Mandag blir det å ringe til legen min. Har skrevet ned hva jeg skal spørre om etter tips fra kirsty. Nå skal jeg vite hvorfor jeg ikke blir gravid. Kanskje jeg kan mase på meg pergo dersom det er det som trengs! Nå må jeg hoppe i det - utredningskarusellen! Ingen vei utenom nå.

 

Ha en flott jentetur snuppa, det er deg vel fortjent! Kos deg med god drikke og god mat ;o)

 

Stor klem fra menstrollet #1

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:16 2.04.2007

Hei snuppa!

 

Jeg kan trøste meg med at det ser ut som tr reiser tidligere enn hun pleier.....yeaaaaaaaaaaaaaaaah :o)

 

Dessuten ringte jeg legekontoret idag, fikk legetime den 23/4 - hele 3 uker til......blææææææææææææææææ....men nå er jeg igang i alle fall. Var litt skjelven når jeg ringte ja, men sa bare at jeg trengte legetime. Har jeg klart meg nesten 12 fulle pp så skal jeg nok klare 3 uker til.

 

Jeg kan jo håpe at det blir januarbarn på meg :o) Håpet er der!

 

Ha en flott mandag videre!

 

Stooooor klem fra menshormontrollet....hehe!

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:49 2.04.2007

Kjære Barnehagepedagog!

 

Vers: Åhhååå reven lusker på bondens gård, og aften var så stille, så stjal den kjapt den beste gås, og alt ting var så ille!

 

Refeng: Hoppe sa gåsa og danse sa reven, så hopper vi så danser vi så setter vi oss på huk!

 

Hva betyr dette egentlig.... Hva skjer med den stjålne gåsa a?

 

Vet du har påskeferie, men jeg har sittet i bilen og hørt på barnesangplate. Hi hi...

 

Er det ikke litt rart at tante kom på fredag, og er på vei bort igjen idag?? Bare spør jeg? Hmmm, hele denne syklusen din har jo ikke vært sånn som den skal denne mnd.

 

Håper at første legetime kan hjelpe deg til endel svar. Følte det ble så mye bedre for min egen del ved å gå til Volvat, ble roligere i hodet. Men guri du har vært tålmodig altså.

 

Jeg har jo gått rundt de siste dagene og trodd at jeg har kreft i tarmen, men det må være el smerter, for i dag ringer det i eggstokkene. Det stikker hele tiden, en på hver side, akkurat som de er kjempehovne!

Ellers har jeg ikke noe el slim, har ikke noe overbevisende slim sykus, og har gitt opp tappetafsing, men har dobbelt sjekket litt de siste dagene da, for moro skyld, og den var åpen i morges - så det er jo el tegn. Nå skal jeg ta en el test, så får jeg se... har ikke holdt meg i 4 timer, men nærmer meg to, det får holde.

 

Om det blir januar spirer på oss på vi jo ha gravidevintertøy denne gangen vi... har gått opp for meg at jeg ikke bare kan strutte rundt i sommerskjørt fra H¤M som jeg gjorde sist. Det er litt dumt assa... men hvis det er det som skal til...så ordner nok det seg :o)

 

I dag har jeg handlet mitt første strikketøy. Har kjøpt en oppskrift på Nøstebarn, en skjønn kjole. I grønt garn. Så får vi se om noen strikkekyndige nattevakter kan lære meg å strikke. Jeg skjønner ikke oppskriften,også har jeg glemt å kjøpe strikkepinner... Har ikke noe tro på dette prosjektet, men vi får se..... ser facinerende ut å orne med fingrene, også kommer det masse fint tøy ut.... ser sånn ut med barnetøy for det går så raskt å strikke for de som kan det.

 

Nå må jeg legge meg, er stupings... miniMinni sov så dårlig forrige natten, håper det blir bedre denne....hun har ikke bra hoste, mistenker er vårforkjølelse på gang...hos oss begge....

Husker ikke om det var mer jeg skulle spørre deg om, men du skal få beskjed :o)

 

Nå er påskeferien over for min del, i morgen kaller de syke og svake igjen. Og lydbok i bilen :o) Men passer det å treffes 1 el 2 påskedag ? DA skal vi kjøre til oslo....vææææææ....bare tuller med deg... ;o) Vi kan finne på masse :o)

 

Sove godt, og drømme babysøte drømmer :o)

 

Stor klem fra...

 

 

 

 

*¤* Minni 8pp

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

13:23 4.04.2007

Barnehagepedagog ja...hehe...så lenge du ikke kaller meg for tante!!! Det ordet hater jeg, spesielt når besteforeldre eller tanter eller onkler sier at nå må du si hade til tanten.....grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......jeg heter faktisk ****** og er tanta til 2 jenter og 3 gutter. Hehe.....sorry utblåsningen...siste rest av menshormonene som må ut.

 

Hva som skjer med gåsa...hmmm....tror den klarer å lure reven jeg :o)

 

Det er veldig deilig at tanta er på reisefot, er bare litt spotting nå. Godt at hu ikke ble så lenge denne gangen, emn det var mensen jeg hadde, for det var kraftig lørdag og søndag. Ikke noe på gang i kroppen min nei!

 

Har tanker om Volvat i bakhodet hele tiden....må tenke litt mer. Hvis jeg skulle finne på å bestille meg time der, hvor lang kosultasjon bør jeg velge? Det vet vel du som er litt inne i systemet??

 

Har du fått positiv el.test ennå da? Er sikker på at spiren klaffer for dere denne pp'n ;o) Kanskje tvillinger igjen ;o) Har hørt at el merkes veldig godt med pergo.

 

Hvordan går det med det nyoppstartede strikkeprosjektet ditt da? Jeg vurderer å ta opp heklingen igjen, håpe bare ikke senebetennelsen blusser opp igjen. Hadde skikkelig verk for 1 år siden.

 

Embla sover også dårlig om nettene nå, ser ut som hjørnetennene hennes endelig kommer.... gubben kaller henne bare for lille dracula fnis fnis.

 

2.påskedag burde passe det tror jeg...vet at mamma og pappa har lyst til å ha henne noen dager fra langfredag, men har ikke blitt enige om hvor lenge. Skal finne ut av det :o)

 

Stoooooooooooooooooooooor klem fra meg til deg.

 

 

 

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

09:24 5.04.2007

Dytter opp til min venn, ser du har vært en kjapp tur innom ;o)

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

03:48 6.04.2007

Skrev først tante....men så rettet jeg det opp...itilfelle det ville treffe gæærnt, hi hi. Det er nok en holdning som ligger dypt i mange av oss, tar nok tid å forandre den, men gi ikke opp. JEG STØTTER DERE, PEDAGOGER FOR VÅRE FREMTIDSLYS, bedre ???? ;o))))

 

Ang Volvat, så vet jeg ikke om det er forskjell på lengden på konsultasjonene. Det er sikkert en standar førstegangs kontroll, 20 -30 min tipper jeg. Det som er deilig der, er at det ikke er noe ventetid... ikke noe særlig på venterommet eller på time. Helena Enger het hun jeg gikk til, og hun er veldig behagelig. Tror hun har truffet veldig mange som lurer på hvorfor de ikke blir gravide. Også kan jeg ringe henne på telefon, hun har telefon tid flere ganger i uken, og hun svarte meg kjempebra på alle spm jeg hadde ift det som skjedde med oss. Føler jeg fortsatt får valuta for pengene. Selv om det er mye penger...

 

Skal prøve å skrive litt mer senere snuppa :o)

 

Stooooooooor klem fra skravlegåsa ;o)

*¤* Minni

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:44 7.04.2007

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeia minni snuppa mi!

 

Fremtidslys ja....fnis.....myyyyyyyyyyyyyyye bedre gitt! ;o)

 

Nå har tr reist skikkelig, har fått hatt putekrig igår og idag....hehe...må benytte oss av tiden snuppa er hos sine besteforeldre, selv om det ikke er tid for el ennå. Denne våryrheten vet du ;o)

 

Nå har jeg vent meg til tanken at jeg skal til lege 23.april så da tror jeg at jeg venter. Nå er jeg jo igang med å få svar og hjelp! Håper bare legen min er litt åpen på å gi litt hjelpemidler som f.eks pergo!

 

Ser ut som vi kan treffes på mandag, så sant du ikke har lagt planer? Snuppa er hos sine besteforeldre til imorgen, henter henne vel sånn i 14-15 tiden. Skal bli godt å hente henne, våkna flere ganger i natt jeg....sov dårlig når hun ikke er her. Jeg som blir irritert når hun skal våkne på nettene hele tiden, og så har jeg endelig sjansen til å sove masse, og så klarer jeg det ikke.... hvorfor må jeg gjøre det komplisert....hehe!

 

Håper alt står bra til med dere snupper? Gleder oss masse til å se dere igjen. Håper pergo'n gav en fulltreffer for dere denne gangen!

 

Stoooor klem fra skravlehøna #1.

 

 

 

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:15 12.04.2007

*** opp igjen til min venn ***

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:46 16.04.2007

Hallo! Er det noen der ute????????? Nå savner jeg deg fælt altså!!!!

~~ emblamamma ~~

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

14:48 17.04.2007

Heia :o)

 

Jeg er her jeg vettu :o)

 

Er bare det at jeg er en sååååååååååå travel dame.... bare tuller!

 

Nå er jeg ferdig med nattevaktene for denne uken, så nå er det en uke fri, så er det en ukes jobbing, deretter har jeg fri i 13 dager - JIPPI!!! Skal på tur til vestlandet med bobil - det gleder vi oss til! Vi har det så bra sammen når vi er på ferie :o)

 

Du fikk med deg at jeg var så dum å ta en el test, og nå tror jeg hvertfall at jeg er gravid. Men det kan bare være at jeg har litt mer LH i urinen, og den var ganske konsentrert. Hvorfor gjorde jeg det, og hvorfor lot jeg ikke prøven stå litt, så kunne jeg tatt en gravi test med en gang!!! Vrææææææl!

 

Jeg har ikm lørdag eller søndag tror jeg, klarte å glemme å skrive opp når jeg fikk positiv el test, også husker jeg ikke om det var onsdag eller torsdag, spiller egentlig ikke så stor rolle tror jeg :o)

Nå må jeg bare smøre meg med tålmodighet, burde helst vente til i morgen tidlig, men spørs om jeg klarer det....tenke....

 

Hvordan går det med el din? Har du funnet den????

 

Nå må jeg løpe og ordne småting. Hadde avtale om å ta med Andrea til barnehagen idag, den hun skal begynne i. Men hun sover så lenge at jeg tror ikke vi rekker det, før middag og svømming. Ja ja, vi kan sikkert komme tilbake en annen dag. Ser veldig fint ut der hvertfall :o) Gleder meg på snuppas vegne til hun kan begynne i barnehage :o)

 

Håper du har hatt en strålende dag :o)

 

Stooooor klem

*¤* Minni

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:42 17.04.2007

HEEEEEI :o)

 

Har du ikke vært her inne i dag eller????

 

Ikke har du dytta eller noen ting....litt lei kanskje?? Nå er det 5 dager til du skal til doktoren, håper du får ut masse negative tanker og energi der!!!

 

Endelig fikk jeg lastet ned alle bildene, måtte bare trykke ørti fjørti ganger ;o) Kjempefine bilder. Du er flink til å ta bilder synes jeg. Mange fine av lillemor. Det sekretærbildet av miniMinni var kjempebra, såååå naturlig - hun er så morsom - lurer på hvor hun plukke opp sånt æssa???!!!!

 

Ang å treffe hun venninnen din som bor der du vet....så leste jeg mailen litt mer nøye, og som du sikkert har skjønt så passer det bra å treffes etter 19 mai!

Må skvise inn dere før det assa. Har egentlig skikkelig lyst på tacosalat i oslo, på den kafeen som jeg har mast om vettu. Passer det på søndag??? Kan møte deg utenfor Oslo et sted, så kjører vi sammen inn. Er såååå lite biler på veien da, lett å parkere, og store veier. Ikke sånn svingete som det er ut til dere ;o))))

 

Så du tror 100% at jeg er gravid.... det er bra du har trua, for det tør ikke jeg....

 

Vet ikke helt hvor håpefullt dette her er, synes jeg har fått litt verking innenfor lyskene, som kommer og går i dag. Det er vel tanterød tegn, men moro er det likevel og innbille seg graviditet!

 

Nå må jeg binge, skal tidlig opp på kurs i morgen.

 

Funnet el???

 

Stor klem fra MEG :o)

*¤* Minni

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

18:59 18.04.2007

Hei vennen!

 

El er ikke funnet :o( Skal ta en test ikveld, tror den er på vei....på dag 20 nå...snufs....syklusene blir jo bare lengre og lengre. Kanskje det tar litt tid før den normaliserer seg igjen...... I don't know anything anymore :o(

 

Nei, jeg er ikke så mye inne på BliGravid lenger! Som du kanskje ser så har jeg nå lagt til alle mine pp'r i nicket igjen. Det funket ikke med de krøllene jeg laget....hehe....de lignet litt på soldater, derfor jeg trodde kanskje de hadde en positiv innvirkning....hehe....ja, jeg er helt gææææren som innbiller meg at noe sånt kan hjelpe, men vi klamrer oss til alt gjør vi ikke?

 

Der ser du....jeg hadde 100% rett angående graviditiet på deg! Derfor er jeg 100% at jeg ikke er gravid! Det kommer aldri til å skje meg :o(((( Jeg vet at jeg er pessismist, men ikke like lett å være positiv hele tiden.

 

Hørte fra en at det kan være vanskelig å få pergo fra fastlegen........blæææ..... da vet jeg hva jeg kan forvente meg. Da blir det Volvat neste.

 

Ja, skal vi ikke prøve Oslo til søndag, vi 4! Nå må jeg sparke meg i rææææææva! Må prøve meg ut. Nå skal det skje!!!! Hehe...kan jeg ikke bli gravid så skal jeg jammen bli tøffere! Noe må jeg jo bli bedre til.

 

Stoooooor klem på klem fra meg.

emblamamma 12pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:20 18.04.2007

Du er jammen en pessimistisk tøffing ;o) Hi hi!!!!

 

Vi må nok ha et lite motivasjonsmøte på søndag tror jeg!!!!!

Du har blitt gravid en gang, så hvorfor skal du ikke bli gravid en gang til.... jeg har blitt det for 3 gang nå!!! Det tar bare sååååååååååååå lang tid!!!!

 

Veldig rart at syklusen din har forskjøvet seg, har ikke du vært ganske stabil? Håper du får postiv test ikveld, og kanskje dere skal starte med 3 dagers intervaller, i tilfelle soldatene ikke er helt tipp topp, som hos en annen jeg kjenner... Det virket for oss, pergo, for å kickstarte eggene, og 3 dagers i sengehalmen.

 

En venninne av meg som har en sønn på 8 mnd, ble helt sliten av å høre om 3 dagers, det er jo ingen ting. Det er jo rene hvilehjemmet ift annenhverdag eller hver dag! hi hi, får jo motivasjon når en vet at det kan vli skikkelige resultater da.... :o)

 

Du, måååå love at du fortsetter denne tråden med meg!!!! Vi bytter ikke chatte sted før du også har spire ;o) ....om ikke så lenge!

Nå er det bare 4 dager igjen til du skal til doktoren. Ikke gruble deg ihjel nå, og kanskje du blir positivt overrasket!!!!

 

Så sees vi på søndag :o)

Nå er ikke jeg tilgjenglig på nettet før søndag kveld. Så vi avtaler på sms, hvor vi skal møtes :o) ...og trenger du bevis på at det funker til slutt, tenk på meg og mange av de andre "sliterne" vennen min. Jeg lover at dere skal få flere barn :o)

 

God klem fra...

*¤* Minni

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

16:29 21.04.2007

Hei vennen!

 

Vi må jobbe masse med motivasjonen min imorgen ja!!! Vet jeg trenger det!

 

Tror du ikke den el.testen min har paia.....dvs blitt helt rar....den har nok fått for mange dråper med urin...hihihi.....så jeg vet rett og slett ikke om el har vært. Dessuten har jeg ikke kjent el.smertene som jeg har pleid å ha. Denn pp veit jeg ingenting....enten så blir syklusen kort eller så blir den laaaang som den forrige.

 

Skal svare deg på sms nå!

 

Stooor lørdagsklem til deg fra meg.

emblamamma 12pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

20:45 22.04.2007

Hei vennen min!

 

Så koselig det var idag, skikkelig godt å se deg/dere igjen :o) Vi koste oss masse begge to. Embla sovna i bilen på vei hjem igjen. Den cafè'n var midt i blinken, jeg trivdes så godt der. Neste gang vi skal dit (for det MÅ vi) skal jeg smake smoothies og noen annet spennende på menyen. Jeg er så stolt over meg selv for kjøring ( litt selvskryt har jeg vel lov til? hihi), at jeg klarte å gjennomføre det selv om jeg hadde klump i magen med i kjøre inne i byen.

 

Stoooor klem fra skravlehøne #1 - nå er det vel bekreftet....hahaha!

emblamamma 12pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

16:48 23.04.2007

****

emblamamma 12pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:11 23.04.2007

Hei vennen :o) Se for deg et stort rødt hjerte her, som på msn :o)

 

Det var ganske vellykket igår, overrasket over hvor godt Embla likte seg :o) Men neste gang må vi treffes, slik at Embla kan sove i vognen, og vi få oss en skikkelig avslappende stund, før det er jentenes tid igjen! Når pleier hun å sove lur?

 

Jeg er helt avhengig av den tacosalaten, så det er bra noen andre vil være med meg, for nå er det like før Grete får nr 2 og det blir lenge til det blir oslo tur på oss. Hun har akkurat flyttet til Kolbotn.

 

Jeg synes du var skikkelig flink til å kjøre jeg, og vi var grise heldige med de parkeringsplassene.

 

I dag har jeg snakket med sjefen, han var veldig nøytral og løsningsorientert. Så nå er jeg ferdig med nattevakter for en lang stund. Skal ned til legen imorgen, har ikke fått snakket med henne fordi det var så travelt, så jeg måtte legge igjen budskapet mitt hos sekretæren og stole på at hun overbringer budskapet mitt, noe jeg er veldig spent på. Så får jeg se hvilke papirer jeg får utlevert i morgen???

 

Må si at jeg synes det virket som du fikk en god start hos legen idag, hva er magefølelsen din?? Hva er planen videre etter at du har tatt blodprøvene??? Det var vel litt deilig å komme til legen? Det skjer hvertfall noe, selv om du ikke blir gravid av selve legebesøket....hi hi ;o)

 

Nå må jeg luske i seng, så jeg får snakket med mannen før han sovner.... må bare si at jeg fant den mest fantastiske sengen til miniMinni idag....litt dyr kan man si....bare å begynne å spare sa mannen....ja vi trenger en ny seng på¨sikt. Det er en sånn seng hvor sprinkelene kan taes av, også kan den trekkes ut. Den var hvit og i nostalgisk stil, og fryktelig dyr....6000!!!! Regner med at jeg kan få 10% avslag, fordi jeg har handlet så masse tapet o.l der, men likevel veldig dyrt!!!!

 

Det var min lille ps...fra skravlehøne #2, som ikke er ute av trening :o)

 

Stooooooooooooooooor klem....

*¤* Minni

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:46 24.04.2007

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei :o)

 

Har det blitt noen positiv el test på deg???? HHHHhhhhhmmmmmm???

 

Du, må fortelle deg hva jeg driver med fortiden. Jeg tviler litt på innimellom at jeg er gravid da, til tross for store varme ømme pupper, hyppige toalettbesøk, og ikke så hygglige men mye stikkinger. I går kjente jeg lite, men i dag har jeg kjent ganske mye stikkinger....håper det bare er voksesmerter! Men poenget mitt er at jeg har brukt el test stripene og puttet dem inn i den digitale Gravidtest holderen, og den slår ut som bare det. ...gravid...med søte små bokstaver. Så nå har jeg brukt 3 el tester og 2 gravitester. Har bare en el test igjen nå, så den får jeg spare til en dag jeg er skikkelig i tvil... Nå har det gått en uke siden jeg fant det ut, og det går fortsatt bra, så det er jeg lykkelig for....måtte jeg få 35 gode uker :o)

 

Var på legekontoret idag for å hente papirer. Har ikke fått snakke med legen, men hun ville ikke gi meg 50% sykemeld med det første. Hun mener svangerskapspenger er mer riktig å gå over på. Så vidt mannen har funnet ut er det 65% av lønnen, SÅ DET ER IKKE AKTUELT!!! Så hun gikk med på å skrive ut en sykemeld på bakgrunn av ryggsmerter. Noe jeg vil få MYE av om jeg ikke er forsiktig på jobben nå: Ryggmessig er det mye bedre å jobbe natt, slipper mange stillinger, som medfører at jeg bruker ryggen som vektstang. Så vi får se hvordan det utvikler seg. Forrige gang ble jeg sykemeldt 100% fire mnd før miniMinni ble født pga ryggen. Men jeg er veldig innstilt på å gjøre en hederlig og ærlig innsats, hvertfall nå som jeg trives på jobben og vet at jeg blir satt pris på :o) Men kan til opplysning fortelle at jeg ikke fikk snakket med legen, men alt gikk via sekretæren.

 

Hvordan har du det idag, har gårsdagens legebesøk sunket inn?

Er du fornøyd med det videre opplegget??

 

Håper du har hatt en fin dag på tross av regnværet :o)

 

Stoooooor klem fra ....

 

*¤* Minni

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:32 25.04.2007

Hei snuppisnuppa ;o)

 

Sååååå koselig å se 2 meldinger fra deg her inne, stort msnhjerte til deg også! Savner deg allerede jeg! Merker at jeg ikke får sagt alt jeg skulle skravle om når vi møtes, tiden bare flyr avgårde. Sånn er det når man har det koselig med gode venner. For det har du blitt nå :o)

 

Mandagens legebesøk har sunket inn nå ja, men var litt nedtur at de ikke klarte å finne blodåren min. Så det var med lettet hjerte jeg gikk ut fra laboratoriet til Furst i Ski idag morges. De fant årene mine med en gang. De skal jeg bruke neste gang hvis det blir aktuelt med ny blodprøve. Jeg har brukt de 1 gang før også, og da fant de blodåren min med en gang. Tror jeg var der inne toppen 5 min, og så rett ut igjen. Resultatene blir sendt til min lege om 1 uke. Nå lever jeg i spenningen. Følte jeg slappet mere av når som jeg vet at blodprøvene er sendt, og at de evt kan gi meg et svar på hvorfor det ikke klaffer. Og ja, jeg er fornøyd med videre utredning. Har lest litt om røde kors klinikken og den virket veldig bra, den er visst privat! Så da blir jeg kanskje tatt mer alvorlig, og mer vel imot.

 

Har ikke funnet el ennå heller, gidder ikke teste siden jeg ikke føler noe. Jeg har jo som sagt veldig elsmerter når det først setter igang. Lurer på om el har blitt utsatt pga nervøsiteten angående legebesøk/blodprøvetaking. Kroppen er merkelig sånn. Er på dag 27 og ingen el som jeg vet om ennå....FF registrerte noe på dag 12, men det var nok tilfeldig.

 

Du trenger ikke teste noe mer nå vennen, du er GRAVID! :o) Det er den faktisk sannheten, tenk du skal bli 2barnsmamma i desember/januar. Gjet om jeg er misunnelig....hehe....på en god måte da. Bare vent, det blir nok en kul på meg snart også skal du se..... håper det skjer snarere enn jeg tror. Hadde vært så morsomt å gå gravid sammen.

 

Så ergelig at du ikke fikk snakket med legen....det var nedtur. Og synes det er rart at du ikke fikk vanlig sykemelding. Fikk du forresten lest den artikkelen jeg fant til deg (den fra barnimagen)?

 

Stoooor lille lørdagsklem fra meg.

emblamamma 12pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

14:17 26.04.2007

Haaaaaaaaaaaaloooooooooooooooo :o)

 

Tusen takk for den hyggelige hilsen, det er sååååå koselig å bli kjent med dere, og føler vi har kommet ett godt stykke på vei. Det er ikke ofte man får seg nye gode venner som voksen, men det hjelper å ha noe felles og være skravlete - som oss!!!! Føler jeg kan snakke med deg om alt....bare ikke barnehagetanter da ;o)

 

Her kommer det....skravlehøna er igang, så ta deg god tid og kos deg :o

 

Jeg fikk visst en uforutsett fridag i dag jeg....Jeg var klar til å dra på kveldsvakt. Men først skulle jeg ringe legen ang spm om sykemeldingen jeg hadde fått. Også viser det seg at legen har sykemeldt meg 100% fram til 14 mai. Å da kan ikke jeg gå på jobb, for da er jeg uforsikret. Nå skal jeg ha ferie neste uke da, men jeg har en jobbehelg til før jeg skal til legen, og jeg får litt dårlig samvittighet ovenfor jobbe, for det er ingen ting i veien mot å jobbe den helgen. Blablablablablablablablablablablablabla...;o) Nå skal det sies at den kveldsvakten jeg hadde igår holdt på å ta knekken på meg. Full rulle hele kvelden, også skulle jeg avgårde med pasienten på 120kg på CT, og ryggen min skrek etter oppmerksomhet. Jeg gikk til en kollega og sa som det var....at jeg var skikkelig sliten, ikke fikk jeg pause før fryktelig sent heller, og ryggen verket og jeg er gravid. Det var den gravid delen som hjalp....så vi byttet pasient en stund, og jeg slapp heldigvis å gå på CT. Og ryggen er faktisk ganske god i dag, så jeg tror det var en klok avgjørelse. Ingen andre som passer på meg....

Men uansett, så må jeg få snakkket med legen personlig slik at det kan gjøres om på den sykemeldingen. Sånn skjer når alt går via en tredjepart! Jeg har en haug med vitenskaplig bevis klar til neste legetime, anbefalinger som er gjort av NAV og anbefalinger fra arbeidstilsynet. Nå spørs det bare om jeg tør å levere de til henne. Men synes det er rart at leger uttaler seg om at det ikke er noen risiko. Leste artikkelen fra deg, nå er det endel tyngre arbeid ambulansearbeidere har. Men jeg ble sittenede oppe alt for lenge og lette etter bevis, fant det jeg trengte! Blablabla...

 

Men guri som jeg nyter fridagen da....svigers har tatt med seg miniMinni på tur til en tante i drammen. Klokken er 2 og jeg er akkuratt ferdig på badet - hi hi!

 

Jeg har en lang liste av ting jeg må orden, men d et er så deilig å sitte her på BliGravid og surfe...Blablablablablabla...;o)

 

Så bra at du fikk tatt de blodprøvene. Da drar du dit neste gang også, så slipper du å være nålepute og bli gul og blå. Det blir sikkert flere prøver. Men mannen din burde ta en prøve han også....det og GUer er vel det værste.... Om jeg skjønner deg rett, er de planlagt at dere skal på RødeKors klinikken??? Eller er det du som sjekker ut de private tilbudene?

 

Jeg vet at jeg er gravid, og det er sååååååååååååå herlig :o)))))))))))))))))

Men det er så gøy å teste, og se de små bokstavene som kommer opp i displayet. Har en test igjen.... Det er mulig jeg lurer meg selv, men jeg føler meg mer gravid nå, den andre puppen har begynt å bli øm også, men fortsatt er den ene desidert mer øm - rart! Tisser, og tisser, og sjekker trusa... rar sår følelse på innsiden av munnen, og såååååååååååååå trøtt jeg er i dag!!!! Håper det ikke blir sånn hver gang jeg skal jobbe. Sulten.... det så du på lørdag, hi hi...kom hjem så spiste jeg middag - ha ha! også har jeg hatt noen pulstopper, det er ganske ubehaglig. 120 i puls når jeg pusset tenna, kommer helt plutselig, og får litt letter blodtrykksfall når jeg bøyer meg ned, men det tar seg raskt opp. Håper nesten jeg blir kvalm...er bra tegn, for da er det masser med hormoner i kroppen. Så nå mangler bare en akkuratt passe sjarmerende kul på magen :o) .....også mangler den hos deg også....men snaaaart min venn!! Håper virkelig vi får gå gravide sammen, så blir det ikke så stor aldersforskjell mellom nr 2 barna våre også. Jobba på....kanskje dere skal prøve 3 hver dag i el tiden, må bare finne el.... synes det er så rart at du har blitt så uregelmessig. Da får dere hvertfall passet på at svømmerne ikke blir for uttynnet. Også får dere mer søvn....

 

Blablablabla ukeblad, jeg har ikke noe med hvor ofte du og mannen din skal hoppe i høyet ;o)

 

Nå må jeg kle på meg litt, lots to doooooo. Koser meg!!!! :o) Har kost meg masse med miniMinni idag også, bare så pedagogen vet det. Vi satt lenge å tenget omriss av hendene våre idag, har fått til et aldri så lite fint kunstverk. Også satt hun leeeenge på fanget mitt å så på noe på tv i sted, slappet så godt av og det er helt fantastisk. Til stellet fikk hun fot og ansiktmassaje, det liker hun veldig godt. Ligger helt stille, og rett ut med armer og ben....ååååå det er så deilig å ha en sånn liten snuppe :o)

 

Da surfer jeg på andre trakter......vi snakkes vennen, håper du har likt skravlingen min, nå er jeg spent på hvor langt det er!!!

 

Ha det bra snuppa, og ta deg masse tid til å kose med lillemor og mannen :o)

 

Klem fra...

 

Håper du også har en fin dag

*¤* Minni

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

09:40 27.04.2007

puhhhh.....håper du koste deg med en kopp sjokolade når du leser meldingen ovenfor :o)

I morgen reiser jeg på ferie, og blir uten internett fram til 7 mai!!!!!

 

I dag er jeg 5+1 og såååååååååååååå fornøyd!!!!! Dagene går....heldigvis :o)

 

Stooooooooooooooooooooooor klem fra...

*¤* Minni

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:40 27.04.2007

Hei vennen!

 

Sååå deilig å reise på ferie imorgen da! Det blir sikkert morro. Håper dere får fint være hele tiden ;o) xxxx fingrene for at det skjer.

 

Pytt pytt, kanskje greit med litt internettfri...hehe....vi kan jo sms'e hverandre! Holde hverandre oppdatert. Jeg får nok resultatet av blodprøven når du er på ferie.

 

Kos deg masse med gubben, miniminni og minnispiren!

 

Stoooor klem fra en trøtt A non e tot tot e.

emblamamma 12pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:29 27.04.2007

Sliten idag vennen :o)

 

Vi burde egentlig ha pakket mye mer enn vi har gjort.Blir skikkelig spennende å se når vi kommer oss avgårde imorgen. Men for all del, vi har ikke dårlig tid, til noen ting. Skal være i Innfjorden neste lørdag....det er den eneste avtalen vi har.

 

Blir spennende med blodprøvene, men jeg spør igjen, har du blitt henvist til RødeKors klinikken?? Gi meg en sms når du vet noe :o)

 

Morsomt at juhujenta stakk innom :o) Fortalte henne at disse sidene ikke bare har gitt meg masse god støtte og info, men også gode venner til både store og små ;o) Det er sååå koselig!

 

(Jeg klarer å få mannen min til å hente sjokolade til meg.... herlig denne graviditetsmakten ;o)

 

Du har gitt meg navnet på det nye nicket mitt "Minni & MinniSpiren" det var ett fint nick :o) Tusen takk :o))))))

 

Må bare fortelle deg noe....det gikk kaldt nedover ryggen min idag. Jeg var på vei inn på Kiwi, så kjente jeg noe i buksa, bare litt... kunne ikke løpe bak en hyllerad og titte i trusa, om det var blod der. Tok ti minutter før jeg kom meg på do...alt bra...bare litt vanlig utflod....men guri det er så fryktelig ubehagelig når jeg opplever sånne ting. Minner meg om ting for to måneder siden....

 

Håper de tankene roer seg etterhver....for dette svangerskapet kommer til å gå fint tror jeg....føler meg ganske rolig ellers....selv om jeg ikke føler meg så veldig gravid, venter utålmodig på at lille MinniSpiren skal sparke fra seg....om noen måneder. Mannen og jeg satt og snakket om jentenavn idag....magefølelsen sier gutt....lurer på om vi klarer å vente helt til fødselen med å vite kjønnet gitt... Men det spørsmålet kjenner jeg på når det nærmer seg UL, og tre laaaaange måneder....sukk :o)

 

Nå skal jeg se på Senkveld, og jumse sjokkispudding.

 

....du, vi hadde lønningsdag igår, fy fillern som det har svidd av i lommeboka idag... men har fått vært hos frisøren. Det var deilig :o)

 

Håper dere får en kjempefin helg, kose dere i all solen som er meldt. Så pakker vi regntøyet. Stoler ikke på mye godvær på vestlandet. Kanskje noe i Bergen, men lite tro oppe i Møre.

 

God varm klem fra...

*¤* Minni

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

12:57 1.05.2007

Bare dytter denne slik at den ikke forsvinner helt fra oss :o) Skal prøve å skrive mer seinere, er bare innom nå for å sjekke litt innlegg og dytte opp de viktigste. Håper du koser deg på bobiltur ;o) Savner deg her i alle fall.

 

 

Kooooooooos fra meg.

emblamamma 12pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

16:12 5.05.2007

Da må jeg dytte igjen....denne gangen med å si at tr kom på dag 34....så det ble en syklus på 33 dager. Den nest lengste så langt. Tror ikke jeg har hatt el denne pp'n for jeg har ikke kjent noenting, men ting kan jo ha forandret seg. Alt er bare tull med syklusen for tiden......blææææ!!!!

 

Fått svar på blodprøven, måtte ringe å høre om de hadde kommet for jeg fikk jo ikke noe respons fra de. Sekretæren mente at alt så normalt ut. Ble litt forbanna da....hva vet hun om det...hun vet jo ikke hva hun skal se etter. Grrrrrrrrrrr....videre sa hun at legen ville ringe dersom hun fant noe unormalt. Så på mandag skal jeg ringe Omniaklinikken for time. Nå gjelder det.

 

Håper du koser deg masse med bobilferien! Er litt misunnelig på deg for den.....hehe. Håper dere har masse flott vær!!

 

Nå er det lørdag og jeg får vel gjøre litt andre ting også enn å sitte her, skal dytte opp noen flere innlegg så skal jeg kose meg resten av denne lørdagen. Kanskje med litt softisspising, det som skal være så bra for oss som vil bli gravide.

 

Stooooooooooooooooor klem til deg og minniklanen.

emblamamma 13pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:51 7.05.2007

Halloooooo :o)

 

Nå er jeg tilbake :o)

dytter litt, måtte lete lenge...

 

Skal fortelle deg masse imorgen. Nå må bingen benyttes, mest mulig hvile mens snuppa sover. Er såååååå kvalm.... Sitter å småspiser på en riskjeks. Smaker ikke....

 

Mamma fortalte idag at hun var mye mer kvalm med broren min enn med meg....er nok en guttespire inni der.... Blir spennende å se om mange uker.

 

13 pp :o( Alt jeg har å si om det! Ang at legesekretæren kunne kommentere blodprøvene dine er fordi referanseomerådet til de enkelte prøvene står ved siden av prøvesvaret. Om det er avvik er resultatet ofte uthevet. Men å tolke et blodprøvesvar alene er ofte ikke tilstrekkelig for å avgjøre om noe er galt eller ikke. Derfor er de leger, så de kan se ting i en større sammenheng. Derfor er ikke legesekretæren lege, men .....uttaler seg kanskje for ofte og er kanskje litt bastante...??? Sliter selv med en "overlege" hos fastlegen.

 

:o) Hadde planer om å legge meg kl 22, så det er vel på tide å nære seg tannkosten.

 

Snakkes senere :o)

 

God klem fra...

*¤* Minni ¤ MinniSpire

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

18:10 11.05.2007

Hei snuppenuppa!

 

Det blir noen korte ord idag, har mange innlegg å dytte opp...hihihi...litt avhengig igjen kan man si.....har hat fri herfra en liten stund nå. Deilig er det! Har fått time til Omniaklinikken :o) 29.mai er dagen!!!!!! Først må gubben levere et lite glass.

 

Ha en flott helg uten kvalme, lett å si si!!!!

 

Stooor klem fra meg.

emblamamma 13pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:41 16.05.2007

Dytter denne! Vet du hva....jeg fikk pos. eltest her forrige dagen...på dag 13....jiipppppppppppppi.... det betyr at denne syklusen ikke blir så lang som de forrige :o) Håper det kan klaffe denne gangen.... ikm blir rett etter bryllupsdagen vår, og rett rundt den tiden vi har legetime på klinikken.

 

Men hvordan er det med deg da? Nå har det vært altfor stille fra din kant!

 

Stooooooooooooooooooor klem.

emblamamma 13pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

16:34 20.05.2007

Håper formen din er bedre nå! Savner deg her inne, er ikke mange kjente nickene igjen her nå gitt!

emblamamma 13pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:24 20.05.2007

Heeeei Emblamamma :o)))))))))))))))))))))))

 

Hvorfdan har du det??????????????????

Det nærmer seg dato for Omnia besøk nå???

 

I dag dagdrømte jeg om at vi to går ut en kveld og koser oss med brus ;o) og skravler alt for masse :o) Hi hi! Så jeg spør likegreit om det i det hele tatt er mulig for deg? Det er på kvelden jeg skinner for tiden, da er formen ikke så værst.

 

Formen ja....det er spennende saker det. Idag har jeg laget middag!!! og satt på to maskiner med tøy, gått en tur i gata med miniMinni, og lagt henne - er helt pumpa!!! Satt meg ned i stolen for litt siden, og kjente at kroppe bare gled ned og ble i ett med skumgummien. Imorges tenkte jeg, når den fantastiske mannen min stod opp med miniMinni at han får huske på dette når vi evt snakker om flere barn....vi får se...akkurat nå er det nesten bare ork være gravid, så den spiren for bare klore seg fast - fått navlesnor nå :o) for dette går ikke jeg gjennom uten at det er en premie i andre enden. Det som er bra, er at dagene går....8+3 idag.

Kvalmen er sånn passe. Har hatt masse akupunktur, og med effekt. Men det virker som effekten er avtagenede etter som dagene går. I dag var jeg kvalm fra jeg våknet, og det er ikke grøt man har mest lyst på når en våkner, men det er varm mat som hjelper best. Så det er bare å ta en skje av gangen.... Nå føles det som all energi bare er trukket ut av meg, det er egentlig litt slitsomt å ha leggene liggende på krakken...skjønner du eller.... er det mulig!!!!

 

Det var mye klaging på en gang det ;o)

 

Du fikk med deg at vi var på Josh Groban konsert på fredag....åååååhhhh det var helt fantastisk, nøt hvert sekund! Hadde knall gode billetter, 7 m fra scenekanten, ved den ene midtgangen, så bittelitt sidenlengs. Jeg stod på den dagen billettene ble lagt ut...og det fikk jeg belønning for - jippi :o) Før konserten var vi ute på en av favorittresturantene våre i Oslo. En ganske rimlig japansk på Majorstuen. Men selvfølgelig var menyen endret, og favoritt retten vår var borte fra menyen...det var godt det vi spiste. Men det er en annen asiatisk vi kommer til å prøve neste gang vi drar til oslo for å spise....

 

Ellers så går dagene mine, stille og rolig. Jeg forsøker å hvile masse, det har akupunktøren gitt meg beskjed om, ikke bruke opp energien. Så jeg prøver å gjøre en ting hver dag. Imorgen har jeg lyst til å gå ned i parken med miniMinni, hvis været ikke er for ille. Tirsdag er det svømming. Også må vi på barselbesøk denne uken, god venninnen av meg fikk en datter på 17 mai. Så det gleder vi oss veldig til. Tror lillemor gleder seg til å holde liten baby....spent på hvordan storebroren reagerer på det - han er 22 mnd.

Burde vært en tur på i sverige også, skal kjøpe bilstol for mormor, og barselgaver. Vi har noen venner som fikk en sønn 15 mai også, i england, så han ser vi ikke før han er 3 mnd. Men må sende over noen gjeve gaver :o) Fant noen fine klær på Lindex, også tenkte jeg å sende over favorittbodyen min fra Cubus, og ett lammeskinn.

 

Som du sier er det ikke mange kjente nick her for tiden nei....men du er jo "mor" inne på disse sidene du. fortsett med den gode jobben, det settes veldig pris på :o)

 

Hvordan går det med sengetreningen???? Hos oss kan jeg bare opplyse om at butikken er stengt for forrettninger. Har ikke lyst på samleie nå. Men tenkte kanskje vi skulle finne fram gamle massasje kunster igjen, for det er lenge siden dette gamle ekteparet var gode på ryggmassasjer, og det er jo kjempedeilig da. Stakkar mann, fra full aktivitet til full stopp! Han er enig da....

 

Her om dagen la jeg ut på 1 trim,om hvor drittlei jeg er av å høre at måten å bli gravid på er ved å slappe av. Fikk høre jeg var litt krass ja.... var nok litt bestemt. Men jeg er så lei av å høre at det er løsningen, hva synes du om det????? Slapper dere av eller???? I påske var det tre venninner som slett ikke er i nærheten av barneproduksjon, som var hellig overbevist at det vi gjorde feil var å ikke slappe av....jeg har måtte sette de venninne litt på vent. Har tenkt å møte de når jeg har fått stor mage, og det ikke er tvil om tilstanden min, og fortelle at det ikke spiller noen rolle for oss om vi slappet av eller ikke. For nå satt den!!! Det var helgen før det store smellet ;o) Da har jeg faktiskt tenkt å fortelle dem hvor sårende det var å bli møtt med en slik arroganse, når en forteller om hvor dypt man ønsker flere barn. Hvis de i framtiden skulle lure på noe er det bare å spørre, kan svare på mye nå. Vi sitter med endel kunnskap og erfaringer som vi ikke trengte etter lang prøvetid....

 

Måtte dere få en spire om veldig kort tid....håper dette innlegget kan dekke over noe av savnet du har følt!!!

 

Gleder meg til å møtes og prate :o))))))

 

Stooooooooooooooooooooooooooooooooorklem

*¤* Minni ¤minnispire¤

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

20:54 21.05.2007

Hei :o)

Dytter opp til vennen min....håper du er på bligravid ikveld nå som jeg har skrevet sååååååååååååååååå lang melding til deg :o)

 

Klem :o)

*¤* Minni ¤minnispire¤

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

19:14 22.05.2007

Heeeei :o)

 

Håper du er her ikveld da...nå er det jeg som savner deg masse ;o)

 

Klem :o)

*¤* Minni ¤minnispire¤

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

23:12 22.05.2007

Heihei snuppa mi!

 

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....1 uke til Omnia.....nervøs som fy!

 

Nå er jeg her vettu! Har vært litt å gjøre den siste tiden, og så har jeg hatt litt fri fra BliGravid. Jeg får sånne perioder av og til. Sånn blir det vel når man er vært prøver en god stund.

 

Igår leverte gubben sædprøve til Omnia, de vil ha det før vi skal til timen vår neste tirsdag. Guuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuud jeg er så spent på hva vi får beskjed om. Har gitt beskjed til sjefen at jeg skal til legen og at jeg kanskje ikke kommer tilbake. Får vi dårlige nyheter orker jeg ikke tanken på jobb resten av den dagen. Det skjønte sjefen min veldig godt. Jeg forklarte henne likesågodt alt. Jeg klarer ikke holde info tilbake eller lyve. Hun skal i alle fall gjøre det slik at jeg slipper å bruke avspasering, fordi den legetimen går ikke under velferdspermisjon visst....de er så strenge på det. Helt høl i hue spør du meg!

 

Jeg ble så stolt av gubben, kjøpte kake til han igår. Trodde han skulle være den typen som ville nekte/ eller vise større motstand til å levere en sædprøve. Da kjenner jeg visst ikke den flotte gubben min godt nok. Han er så snill og god, jeg ble så rørt igår. Han fikk masse kløing på ryggen...hehe.

 

Er du 8 uker allerede???? Snart 2 mnd på vei da jo....fy flate som tiden går. Nå må jeg også få en spire snart!!!!! Godt å høre at akupunktur har en god effekt. Håper kvalmen din vil forsvinne snart da.

 

Så kult å være på konsert da!!! Og så nærme scenen! Han har den flotte stemmen, det må selv jeg medgi selv om jeg ikker er hans største fan.

 

Gikk det greit på svømmingen idag, så at dere skulle det. Kan tenke meg miniminni er den fødte bassengnymfen.

 

Jeg hopper litt hit og dit jeg nå.....blir sånn når det er så mye å snakke om.

 

Sengetreningen har hatt noen hvile disse dagene pga prøven som måtte leveres igår. Vi fikk kost oss rundt eltider, pos el på dag 13...kan du begripe det :o) Ble så lykkelig. Så får vi se da når im nærmer seg hvordan det har gått. Håpet er jo der, men forventer å se en neg test eller tante rød. Aldri si aldri, er det ikke det man sier?

 

Helt enig med deg!!! Blir irritert på de som sier at vi bare må slappe av for da sitter'n........grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....de vet ikke hva de snakker om!

 

Nå får jeg vel gjøre min plikt her inne og dytte opp noen innlegg....hehe..

 

Stoooor klem til deg. Godt å høre fra deg.

 

;o)))))))))))))))))))))))))))))))))))

 

 

emblamamma 13pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:25 23.05.2007

Hei :o)))))

 

Nå er vi i gang igjen :o) Jeg skal forandre surfe vanene mine, først gå inn på BliGravid for å se om det er noe nytt på tråden vår og ikke spare til slutt for da er jeg alt for trøtt til å svare!!! Så idag er første dag av den nye vanen min :o)))))

 

I morgen er jeg 9 uker gravid, og det går fortsatt bra!!!! Nesten så jeg begynner å tro på at dette skal gå bra, men tar bare en dag av gangen. Har bestillt tidlig UL på Volvat i Fredrikstad, legen min anbefalte en gyn der. Hun skjønte godt at jeg ville på tidlig UL, spesielt med tanke på pergotimen. Måtte fortelle henne at jeg har vært å beita på andre legetrakter....hun sa ikke noe, men lurte på hvor mye det kostet. Først når jeg kom inn til henne sa hun til meg at jeg var jo super fruktbar, men så måtte jeg legge alle kortene på bordet. Hun fulgte ikke helt med i timen da jeg fortalte henne om de mistenkelige UL funnene da (kunne indikere PCO, men har blitt avkreftet av blodprøver heldigvis). Ja ja, det er min kropp og jeg bestemmer over den!

ULen jeg har besillt time til er i uke 11+6, så om tre uker, så får vi vite masse mer. Jeg er sykemeldt til den 11 juni, kom akkurat på at det kanskje er greit å ta ULen før jeg skal tilbake til fastlegen. Men da kan man visst ikke gjøre nakkefoldscanning, men vil jeg det????? Må tenke litt på det.....

 

Så flott av mannen din og ta den prøven på strak arm :o) Er det ikke rart hvordan vi føler oss ansvarlige for å få gubbene til å ta de prøvene, jeg mener det er nok mye bedre å ta en sånn prøve enn å få en stang langt opp i.... (tenker på innvendig UL). Jeg kommer til å tenke masse på Omnia og dere i løpet av uken jeg også, håper virkelig det kan kickstarte hele babylagingen. Men er det noe man må ha i denne utredningsfasen så er det stålmodighet!!!! (skrivefeilen med vilje - håper du skjønte den).

 

Det er ikke alltid så lett å være liten.... I dag har miniMinni vært hangover siden igår, og da blir hun så sjanglete, trøtt. Var på lekeplass isted sammen med en annen venn i samme alder, hun falt og falt. Først falt hun ned fra en ett trinn på sklia, så klatret hun til toppen av sklien og falt bakover og rett ned på ryggen. Så veltet hun utallige ganger av diverse lekebiler. Senere satt de på en liten trapp, også plutselig velter hun sidlengs og lander med hodet nedi ett blomsterbedd. Stakkar lille jenta mi. Men hun har ikke ett eneste merke på kroppen, etter alle de knallene og fallene. Men blir engstlig, hva med det neste fallet, kan gå gæærnt.

 

MiniMinni var litt overtrøtt i går kveld og etter mange runder i senga, hvor hun også tok av seg pysjen to ganger, sovnet hun til slutt halv ti og våknet til vanlig tid i dag. Vi var på svømming i går, og der er det også ikke så lett å være miniMinni. Fordi hun VIL GJØRE SOM HUN VIL og ikke kursopplegget, som alle de andre barna gjør - leking. Forrige uke var det bare skriking, nærmest raseri fordi hun måtte dele på å skli. I går klamert hun seg bare til halsen min, og vil ikke dykke. Er blitt veldig opptatt av å ikke få vann i ansiktet, og da er det ikke gøy å leke dykkeleker. Vi tok henne med oss for oss selv og bare lekte og tullet en stund, så etterhvert ble hun i litt bedre humør. Svømmetreneren sier hun har sett det samme adferdsmønsteret mange ganger, og at det er viljen som kriger i henne. Vi drar tilbake med nytt mot neste uke :o)

 

MiniMinni er helt sulteforet på barnekontakt, løp etter noen av de andre guttene på svømmingen av glede igår. Vi lever jo veldig mye roligere enn det hun er vant til, og hun kjeeeeeder seg! Men men, det kommer bedre tider....tar en dag av gangen og håper jeg orker litt. Idag har det vært helt topp, bedre enn på lenge. Har vært å shoppet litt gaver, fordi vi skulle på barselbesøk. God venninne som har fått nr 2, en liten nydelig jente med masse mørkt hår. Født på selveste 17 mai :o) Det var nydelig å se en såååå liten en igjen, de er så små og fredlige....sukk :o)

 

Blir vår tur også....igjen :o)

 

Har du tenkt noe mer på muligheten for å treffes på kvelden eller er det kun dagdrømming?

 

Glad for at jeg kan bidra med å holde liv i tråden vår, nå smurfer jeg videre på andre marker og sjekker ut hva som har skjedd i dag. Hvem har vært på tidlig UL, hvem har vært hos legen, hvilke symptomer er folk bekymret for osv slik går dagene på 1 trimen for det meste:o)

 

Stooooooor klem fra....

 

 

 

*¤* Minni ¤minnispire¤

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:04 25.05.2007

Vi er dårlige på å samkjøre aktivitetsnivået vårt...men jeg dytter opp til deg, så slipper du å lete så lenge etter tråden vår når du føler for å logge inn :o)

*¤* Minni ¤minnispire¤

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:53 29.05.2007

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei Emblamamma :o)

 

Hvordan er magefølelsen etter doktorbesøket ditt i dag?????

Det var jo fantastisk da at dere etter første ettersyn er funnet normale :o) Men hadde doktormannen noen tanker om hvorfor dere ikke har klart å få en sædcelle og en eggcelle til å møtes det siste året???? Fikk du inntrykk av at han kan jobben sin??? Er det noen videre plan etter pergotime, skal du begynne på enkel kur først???? Mange spørsmål :o)))))))))) I teorien kan du være gravid om 15-20 dagers tid, om de pillene funker like bra på deg som på meg :o) Er du klar over det?????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Håper du ser meldingen min, tråden vår hadde forsvunnet langt ned i dypet :o) Liker å se navnet ditt på sidene her....håper du har litt godfølelse i magen nå og har masse DIBbe energi :o))))))

 

Stooooooooooooooooooooooooooooor klem......

*¤* Minni ¤minnispire¤

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:55 29.05.2007

Lette etter deg....og nå er du her ;o)

 

Tankeoverføring kaller jeg dette ;o) Har skrevet et langt innlegg til deg.

 

Kleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem.

emblamamma 13pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

22:54 29.05.2007

Hei vennen!

 

Endelig svarer jeg deg ;o) Du er IKKE glemt! Bare jeg som er veldig treig, dessuten har jeg vært litt på tuppa de dagene før idag. Har vært så spent og nervøs at jeg ikke har visst hvor jeg skulle gjøre av meg.

 

Som du sikkert har lest så er alt bare bra med oss begge, det er kjempegode nyheter! Lurer jo på hvorfor det ikke har klaffet før da.... snodige greier gitt! Skal begynne på pergo når mensen kommer, så det lbir jo spennende! Håper det ikke er så vondt. Jeg har jo veldig vonde elsmerter som det er allerede. Nå håper jeg en spire vil sitte! Hvis mensen kommer denne gangen så får hun komme nå for nå vil jeg begynne på pergo...hehe. Venter henne en av dagene nå. Er kjempespent. Kan forresten gyn se en graviditet tidlig? Jeg spurte nemlig gyn om han kunne se om mensen var på vei....fnis...sikkert teit av meg, men måtte jo. Fikk ikke noe til svar....blææææ.

 

Hvilken dag passer for deg da? Og hvor? Kanskje et sted som ikke er så langt unna. Enten på restaurant i Moss eller hjemme hos meg?? De fleste kvelder passer for meg. Kanskje noe i begynnelsen av neste uke?

 

Vet du...de selger ikke den boksen med 6 rom til piller?? Det var derfor jeg fikk den med 4. Så irriterende!!! Møkkafirma. Den med 4 står nå her i alle fall om du skulle vill ha den. Skal kikke andre steder om de har med 6.

 

Har du en god oppskrift på hjemmelaga karbonader forresten? Tenkte jeg skulle lage det til sommerfesten som skal være i barnehagen til Embla den 7.juni. Det skal være koldtbord der. Nam nam ;o) Har lyst til å lage selv, blir litt stusselig hvis jeg kjøper de karbissene til Gilde og varmer de opp...eller høres det ikke så fælt ut alikvel?? Jeg er usikker.

 

Det blir spennende å vite svar fra ul din da??? Tenk om det er 2 der ;o) Jeg MÅ oppdateres, men det vet jeg jo at jeg blir ;o) Gjorde du om timen din? Du snakket noe om at du skulle til fastlegen før ul, og det ble litt feil rekkefølge for deg skjønte jeg.

 

Hvordan er formen din da snuppa? SYnes synd på deg at du skal være så dårlig. Virker akupunktur bedre nå på deg? Klarer du å spise mer. Du har kanskje gått ned litt i vekt du nå pga av hva du ikke klarer å spise. Hvordan går det med godis & slikkerier? Går det ned? :o) Ta deg en sjokolade i ny og ne. Man skal kose seg en gang i blant.

 

Embla koser seg i barnehagen, nå har hun fått en god venninne som hu henger med. Så morro! Det hadde gått litt hardt for seg idag, for når jeg hentet Embla så hadde hun strips i panna. Håper det ikke er noe som burde vært sydd....da blir jeg litt irritert på personalet i barnehagen. Snuppa er i alle fall i god behold og det er det viktigste. Ellers har hun blitt så tøff, hun herjer med gutta nå, hvem skulle trodd det om snuppeline....hihi...hun som var så forsiktig av seg. Nå gauler hu til alle på avdelingen, en liten minisjef. Og gjett om trassen har latt seg til kjenne hjemme. Fy flate så mye vilje det kan være i en liten kropp. De er nå søte da, noen ganger må jeg holde meg slik at jeg ikke ler meg skakk ihjel.

 

Er sikkert mye mer jeg kunne skravlet om, men lovte gubben at jeg skulle komme snart opp. Dessuten har jeg tidligvakt imorgen, så søvn er godt å seg litt av.

 

Stoooooormegastooor klem fra meg.

 

emblamamma 13pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

15:08 30.05.2007

Dytter opp til deg snuppa!

emblamamma 13pp

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

21:36 30.05.2007

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI :o)

 

Takk for flott melding da :o))))))))))))))

 

Huff jeg har kjempeforståelse for at du ikke har vært helt deg selv de siste dagene...også er det så bra at det gikk så fint :o) Omnia virker som de er kjempeflinke, virkelig bra oppfølging du får mens du skal bruke pergotime. Men egentlig satser vi vel egentlig på at du allerede ER gravid....har du følelsen av det eller???? Litt rart at legen ikke sa noe når du spurte om tidlige tegn på graviditet...og ikke gi svar gjør jo at man begynner å spekulere...men kanskje ikke noe mer enn før. De kan se veldig tidlig graviditet.

Nå har jo dere en plan for neste mnd, og da skal det klaffe :o) Håper du er like sensitv på medisiner som meg.... men håper ikke du blir helt knekt av eggløsningen da! Vi hadde ... en gang mens jeg brukte pergotime som gjorde ganske vondt. Ønsker dere masse lykke til :o)

 

Så over til de andre sakene på den koslige meldingen :o)

 

Ang den vitaminbeholderen så tar jeg gjerne den med 4 rom, det er kjempefint at du har bestillt for meg - tusen takk :o) Hvor mye skylder jeg deg?

 

Vi skal på UL allerede på MANDAG - åååååååååååååå guri som jeg gruegleder meg. Ble enig med meg selv at det var best å ha ULen før jeg skal tilbake til legen, i tilfelle rottefelle. Så da endte det opp med 1 og halv uke før først planlagt. Da er jeg 10+4 etter mine beregninger. Blir spennende å høre hva de måler lille fosteret til å være. I morgen går embryoet over til å kalles foster :o))))), og alle organene er ferdig dannet :o))))))))))))) Nå skal H¤n vokse og bli mye større enn nå :o)))))))

 

Hva med å treffes søndag el mandag (da må det bli her i moss)???? Det er litt koselig med kafe, men hvis du synes det er langt å kjøre så er hvertfall søndag en grei dag for meg, for da har jeg hatt hviledag på dagen. På peppez er det ganske koselig, der er det kaffe og deilige kaker/desserter - nam nam :o) Frister det????

Og du...har du ikke fått med deg at jeg ikke klarer å spise sjokolade.....wræææææææææææææl....blir kvalm bare jeg tenker på det......jeg skjønner ikke hvorfor....det er helt sinnsykt at JEG ikke skal klare å spise sjokolade. Men heldigvis klarte jeg litt sjokoladeis isted da...det var deilig :o)

Ellers trenger du ikke være bekymret for meg, går nok ikke noe mer ned i vekt, den tror jeg ganske sikkert har snudd ;o) Får i meg masse varm mat, i dag har jeg spist havregrøt & te, to brødskiver m fanta til og eple, linsesuppe og te, innbakt svin i sursøt saus med ris og brus, lollipopp, en hel loveharts i ett sug (masse raping etterpå ;o)), og litt lakris inneimellom, og nå har jeg spist litt sjokoladeis og topper det hele med litt fanta....ikke noe biafra kost dette her ;o))))

Noen ganger mååå jeg bare stoppe innom McDonalds for å få i meg varm mat for å holde kvalmen unna, stakkar meg ;o((((

Når jeg spiser all denne maten har jeg det ganske fint. I dag har jeg vært på farten i Oslo med venninne. Ikke den samme spruten i meg kjenner jeg, men det er utrolig deilig å orke å reise innover, har ikke gjort det på en mnd! Vanligvis er jeg et par turer i uken.

 

Gleder meg til å se Embla igjen, når vi treffes nestegang så gjør vi en avtale med barna, for neste gang der igjen. Da blir det ikke så lenge mellom hver gang, og da er det kanskje fint vær også, så kan vi være ute :o)

 

Nå har du litt å kose deg med til kakaokoppen :o)

 

Stoooooooooooooooooormegagodklemtilbake, Snuppa :o)

 

*¤* Minni ¤minnispire¤9 uker¤

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

12:23 31.05.2007

I dag skal stolte foreldre på sitt første foreldremøte i barnehagen :o))))))

 

Tipper du ikke synes det er særlig spennende da, men det er jo det for oss ;o) Kniiiis... Var veldig morsomt å få innkallelse, første gang for alt vettu :o)

 

Håper du har en fin dag :o)

Jeg har siesta i hele dag etter mye farting i går, og dagen før. Må lade opp til foreldre møte :o)

 

Hvis du har mulighet til å komme til Moss på mandag så kanskje jeg kan vise deg bilder av lille minnispiren :o) Tenk det du!!!! Det hadde vært moro :o) Håper det går bra....sukk....vente vente :o)

 

Go klem :o)

*¤* Minni ¤minnispire¤10 uker¤

[svar på dette innlegget]

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

NYTT 23:57 7.06.2007

Hei Emblamamma m spire :o)

 

Hvor er du hen fortiden????

 

Skal vi fortsette skravletråden vår her eller flytte den over til 1 trim....imorgen er nurket kommet til 2 tri, men kan godt skravle med deg på 1 tri eller du med meg på 2 tri....

 

Vi kan jo for symblikkkens del flytte over til gravid sidene og begynne her igjen etter at babyene er kommet og vi begynner produksjonen på nr 3;o) Hi hi hi hi hi hi hi :o)

¤Minni¤minninurk¤11 uker¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sv: ¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

NYTT 23:57 7.06.2007

Hei Emblamamma m spire :o)

 

Hvor er du hen fortiden????

 

Skal vi fortsette skravletråden vår her eller flytte den over til 1 trim....imorgen er nurket kommet til 2 tri, men kan godt skravle med deg på 1 tri eller du med meg på 2 tri....

 

Vi kan jo for symblikkkens del flytte over til gravid sidene og begynne her igjen etter at babyene er kommet og vi begynner produksjonen på nr 3;o) Hi hi hi hi hi hi hi :o)

¤Minni¤minninurk¤11 uker¤

 

*************************************************************

 

Jeg som hadde skrevet en kjempelangt innlegg til deg....og så fikk det ikke plass..... :o(

 

Hei forresten snuppa!!

 

Hvordan er det med deg? og med miniminni?

 

Jeg kopierte hele sulamitten fra BliGravid jeg....bare kall meg en galing...fnis...men jeg måtte jo ta det med meg over. Vi må da mimre litt av og til.

 

Fy steike det er varmt om dagen....er glad jeg ikke går høygravid nå! De synes jeg synd på.

 

Begynne på barn nummer 3, ja det hadde vært supert! hihihihi! Nei, først må jeg komme meg gjennom 35 uker til med denne lille spiren. Håper virkelig at den kjemper seg fram helt til termin.

 

Vetlis har forresten drømt om spiren min, hun tror det blir en jente til. Det blir spennende. Først og fremst vil jeg ha en sunn og frisk baby.

 

Imorgen blir det shopping på oss, Embla må ha sandaler, shorts, t-shirts, truser osv osv. Stakkars jenta mi hadde fått varmeutslett idag. Da er det varmt. Sist hun fikk er nesten på dagen 1 år siden. Snodige greier! Kanskje blir det litt shopping på meg også. Jeg har ikke så mye penger, men må ordne meg en litt fin shorts. Det går ikke an å gå i lange olabukser nå!!! Fy katta, man renner jo bort bare man flutter seg 1 mm! Og da overdriver jeg IKKE *fnis*.

 

Ønsker deg og dine en riktig god helg, kos dere masse. Og så snakkes vi snart igjen snuppa.

 

Stoooooor gigamegakjempestoooor klem fra meg til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooooooo :o)

 

Her sitter jeg i varmen, alene, og i morgenkåpe..... er jo litt deilig med denne stillheten, men guri så kjedelig.... Tenker på miniMinni som storkoser seg hos mormor, plasker i basseng, gått tur, spiser masse god mat under parasoll....livet er herlig for lille snuppa :o)

Jeg har en lang handleliste, så jeg burde bare løpe ut av døra, men sitter nå litt fast her. Nå har jeg vært innom de fleste sidene, 2 tri - må se hva som rører seg der, skravle, 1 tri....også her på den fine tråden du klarte å kopiere over faktiskt! Hele tråden da gitt :o)

 

Kjente akkurat at jeg er så hoven i fingrene....også har jeg blitt sår i halsen....men har startet med c vitaminer, så håper halsen er kurert om en dag eller to :o)

 

Nå er jeg på vei til å ta meg sammen....tror jeg må øve meg på å være snill mot meg selv når jeg er alene, og ikke bare være lat...har akkurat skrevet isbiter og sitroner inn på handlelisten, også satt en mugge med vann i kjøleskapet. Det blir nam nam :o)

 

Ellers idag skal vi grille litt og jeg skal få tak i billetter til Ocean's 13 på kino. Blir kjempekoselig. Er såååå deilig å være alene i huset.

 

En liten historie om å være høygravid i sommervarmen, eller 7 mnd gravid da....vi var på ferie i Berlin med venner, og skulle dra med toget til Praha, 8 timers tur. Det var sånn passe vær i Berlin. Men det var meldt varmt i praha.....skjønte det var ugler i mosen, da vi kom til Praha hadde jo ikke folk klær på seg. DET VAR SÅÅÅÅ VARMT, varmerekord på 60 år, nærmere 40 grader. Hjelp!

Uten at jeg merket det, var det jeg som var mest irritert, satt å skulte litt på alle de dårlige uvanene til en av reisekameratene mine, og lot alle frustrasjonene hagle over venninnen min (som er gift med han jeg irriterte meg lysegrønn over... :S ) Men da ble jo alt så mye bedre for meg....vi har ledd litt av dette i ettertid - heldigvis!

Men så var det varmen da, tenke seg å gå rundt i prahas klamme-trykkende gater og være turist. Jeg lot meg ikke stoppe. Men jeg må si det var voldsomt deilig å sitte med bena i dusjen og ise dem ned på kvelden. Det var heller ikke aircondition på hotellet. Vi lå som slakt oppå sengen og peste som hunder. Vi fikk meg oss masse fint fra Praha, men varmen la en kjempe demper, fordi vi orket ikke så mye. Men vi hadde en kjempeflott middag, under ett kloster i katakombene der. Å sååå var det så deilig og kjølig der....kunne ikke valgt et bedre sted å spise. Det var vi alle hvertfall helt enige om.

 

Så morsomt at du har "kontakt" med Vetlis på det øvre plan. Det er helt klart at vi ønsker oss en frisk baby. Får vi en frisk baby til, så er det mer enn jeg tør tro på. Men håper.... Twig spådde meg en mørk desember kveld, jeg var trist og usikker på om vi skulle klare å bli gravide igjen. Hun spådde meg gravid i januar eller mars, det stemte jo faktiskt begge deler - unnfangelsen var begge gangene i måndesskiftet jan/feb og mars/april - utrolig. Hun sa hun hadde følelsen av denne gangen var det gutt, og at vi kommer til å få tre barn. Også sa hun at jeg er jentemamma, hvordan i all verden kan hun vite sånt????

Akkurat med Vetlis, hvordan kan hun vite om den genseren din??? Jeg tror du får jentebaby like sterkt som jeg tror at vi får guttebaby. Jeg fikk en kjempesterk intuisjon samtidig med den positve testen, så det der må jeg bare lytte til....men guri så mye tøy vi kommer til å ende opp med...

Har dere lyst å vite kjønnet på rutineUL? Det har vi, syns det er en fin inspirasjon og overraskelse halvveis i svangerskapet :o) Så vi får se.... Det kinesiske kartet sier både gutt/jente på meg - men med den nye terminen så var jo unnfangelsen i mars, det har jeg ikke sjekket. Spennende :o)

 

Håper du finner alt du trenger til deg selv og snuppa idag.

Jeg har funnet fram esken med sommertøy fra loftet, så jeg har godt med luftige klær. Men lite til å gjemme den litt fleskete magen med, som tyter mer og mer opp og ut ;o) Det er sånn det skal være :o)

 

Kjempegod helg til dere :o)

 

Stooooorvarm klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

 

Hvordan gikk det i går? Fant du klær til lillemor og en fin shorts til deg selv???

 

Fant noe greier på Popin i går, lys fersken rosa kjole til litt over knærne, også fant jeg ut at det ville passe med hvite thights til. DET skal jeg ikke tre på mine ben igjen! Følte meg så utilpass! Store lår, prikker på leggene, magen stod ut som en ballong og fikk en flott strek midt på magen etter thightsene. Skikkelig lekkert assa!!!! Følte meg skikkelig fleskete der jeg satt på kino og proppet i meg popcorn. Nå får det komme skikkelig mage, for jeg er ikke særlig fortrolig med denne magen som bare velter ut fra trusekanten og opp!!!!! NEMLIG!!!!

 

Ellers hadde vi det veldig fint i går....hadde planer om å sette oss på Peppes, men vi orket ikke å vente på bord. Fikk ikke noe bord ved vannkanten uansett. Så vi dro opp til møllebyen, der var det koselig, svalt og lite mennesker. Deretter gikk vi tur ned til bryggen igjen og gikk langs bryggen og bort til peppes igjen, da fikk vi bord - kaffe og dessert - deilig is - den heter Lollipopp nå - den samme sorbet isen som jeg spiste sist. Veldig frisk - nam nam :o)

 

Skal til legen imorgen, blir spennede å se hvor mye jeg har lagt på meg....tror det er litt. Blir mye is om dagen. Men jeg lurer på om kvalmen faktiskt er på retur, fordi jeg tror jeg har lyst på sjokolade.... har ikke forsøkt. Kanskje ikke helt klar, men bedre nå enn tidligere. Muligens at jeg bare blir lurt av masse søvn og avslappning i helgen...vi får se hva hverdagen bringer....lov å håpe :o)

Lurer på om hun gammeldagse legen klarer å finne noe hjertelyd med doppleren sin, det hadde vært noe det :o)

 

Håper dere har en fin søndag :o)

 

Stoooorvarmdeiligsommerklem fra.....en som gleder seg til at miniMinni kommer hjem om to timerr :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal svare deg seinere....hihi....men det er snart personalmøte her, så da får det bli etter det....så sant jeg ikke sovner på sofa'n etter møtet hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emblamamma :o)

Har du kommet over til uke 6 nå????

 

Dessuten tror jeg du har sovnet på sofaen nå :o)

 

Var hos legen på mandag, helt greit. Har klart å legge på meg de tre kiloene jeg mistet for en mnd siden :o) Hi hi er ikke helt overrasket over det, men til mitt forsvar var det veldig varmt og jeg var ganske hoven i armer og ben, så litt vann... Ellers ville hun ikke forsøke å finne hjertelyden med doppler da siden jeg hadde vært på UL uken før :o( Det hadde jo vært gøy å høre likevel da. Men men....får en ny sjanse neste uke da, får da skal jeg på første time på ABC, til jordmor.

 

Appropo hører du til Ahus??? Har du tenkt å søke deg noe sted...og har du bestillt ny legetime????

 

Skal forsøke å jobbe 50% nå, skal på imorgen tidlig....så jeg skal opp fryktelig tidlig. Skal snakke med sjefen om tilrettelegging, håper jeg klarer å få til noen skikkelige avtaler, som involverer litt mer soving om morgenen...vi får se....

 

Så du at noen er litt kritiske til at vi har privat skravletråd??!!!???? VELKOMMEN TIL 1 TRIMESTER her må man tenke seg om hva man utsetter andre for. Har ikke opplevd maken noe sted på BIM jeg....kanskje på skravlesiden, men der ville vi virkelig ikke finne på å ha en skravlis. Håper vi klarer å fortsette skravletråden vår over på DinBaby, gjennom alle trimestrene :o)

 

Sov godt, nå binger jeg snuppa og leser i Europaboka min :o) Litt om gode gammeldagse kriger i middelalderen. Da kunne de slå skikkelig fra seg.....guuuuuuud så glad jeg er for at jeg lever i dette århundre!!!!

 

Stoooooornatteklem fra meg til deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeeeeeeeeeeia snuppa!

 

Tror du ikke jeg sovna når jeg la Embla da :o))))))) Godt med LITT søvn...fnis!

 

Du har vært så flink til å skrive på skravletråden våres, jeg får så dårlig samvittighet, men nå er jeg her og da skal det bli langt og godt ;o)

 

Idag er jeg 5+6, er 6+0 imorgen. Blir helt rar av den regningen jeg.....er så uvant. Mye jeg har glemt siden forrige gang jeg var gravid. Du lurte på om jeg hørte til Ahus og det gjør jeg, men forrige gang kunne jeg velge mellom SiØ eller Ahus. Vi valgte da SiØ siden vi ville bruke kortere tid dit hvis det skulle bli rushtrafikk. Dessuten så har vi masse familie den veien, og da ville vi korte ned reiseveien for de. Veldig fornøyd med SiØ, men jeg merket at det var fellesferien når jeg fødte. Veldig lite folk der! Så da regner jeg med at jeg velger det samme enda en gang, hvis det lar seg gjøre da....jeg har jo skiftet fastlege i mellomtiden så jeg vet ikke hva legen jeg har nå lar meg søke. Har du sendt noen søknad ennå du eller? Og hvor kunne du tenke deg?

 

Jeg har ikke bestilt meg noen legetime ennå, skal gjøre det snart. Da skal jeg prøve å få time en dag den første uka med ferie, for jeg vil ikke gjøre det i arb.tiden før ferien, vil ikke gi de ideer om at jeg er gravid.... det får de tidsnok vite etter ferien.

 

Du skal begynne å jobbe imorgen ja....det kan bli spennende da! Håper du får det skikkelig tilrettelagt, for det er ganske så viktig, men de er vel kanskje flinke til det på din jobb eller?

 

Fy f*** er det måte på hva andre folk skal bry sitt lille hode med......jeg skjønte at den som skrev det innlegget siktet til vår tråd blant annet. Hvorfor henge seg opp i bagateller når det finnes trær sier nå bare jeg!!! Voksne folk!!! Eller?? hihihi. Det er jo bare å scrolle seg nedover....fnis...ja den første kommetaren HI fikk var fra meg, og hvis det er noen andre som leser tråden vår så innrømmer jeg at det var MEG ;o) og jeg skriver det gledelig igjen. De må de klare å hoppe forbi sånne innlegg. Dessuten så er det vel ikke så mange skravletråden at det gjøre noe? Og som du sier, det er kjempekoselig å ha sånne tråder.

 

Jeg reagerte også veldig på den tråden med SA/MA, da kokte det over for meg....varmen nå har hisset meg ekstra opp :o) Jeg gjentar det samme om igjen, de må da være mulig å ikke klikke seg inn på de innleggene??? Tittelen er jo som regel godt synlig i linja, og da burde man vite hva slags innlegg det er .... slik at man klikker seg inn på andre. Herregud man blir vel ikke ille berørt hvis man ser at et innlegg har tittelen : jeg tror jeg har en sa/ma? Det er jo en helt naturlig ting for oss som går igjennom 1.trimester!!!

 

Du hører meg idag....fnis.....jeg føler meg som den irettesetteren! Det var ikke sånn inne på BliGravid, jeg blir sjokkert over hvordan det er her inne på 1.trimester. Skjønner godt de som sa at de trivdes best på BliGravid, de gravide som rømte til oss fra 1.trimester. Nå skjønner jeg hva de mente!!! 1.trimester blir jo en utrivelig plass når alle skal bestemme formen for hva vi skal ha lov til å skrive og hva vi ikke skal skrive. Hva slags innlegg blir det igjen da?? Masse kjedelig lesestoff.

 

Over til noe mer interessant...... ja, jeg fikk shoppet masse til Embla og 1 shorts til meg :o) Deilig å bruke penger, men jeg måtte jo telle kronene om lørdagen fordi jeg var så skrapa.Jeg fikk kjøpt 2 par sandaler til snuppa, 1 shorts, 3 t-shirts, et skjørt og noen truser (de fant jeg på Kappahl, guri malla så søte truser det var, så smååååå). Dessuten ble det en softis på delig, og det falt i smak både hos snuppa og meg:o) Tror du ikke den shortsen jeg kjøpte til meg selv var litt for stor da....trodde jeg fant str min jeg....men nei...og jeg hadde ikke tid til å bytte den, shortsen måtte brukes med en gang fordi jeg har manko på shortser, så det endte med at jeg måtte dra den opp hele tiden.... da har jeg en unnskyldning til å handle flere shortser til meg selv ;o)

 

Idag er endelig lønna kommet inn!!!! Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuhuuuuuuuuuuu ;o)

 

Vi hadde jo nabogrilling her hjemme om søndagen, det ble så vellykket. Tenkte jeg skulle innføre det som tradisjon her jeg. Så koselig når vi som trilla sammen får tid til å møtes. Dessuten kosa ungene seg helt vilt! De boltra seg godt på plenen vår, den store plenen vår. Ingen av de som prøvde å gå ned til veien heller....de var så flinke, men det skal komme et gjerde der uansett, for snuppa er ikke helt til å stole på om dagen. Hun løper fra meg fordi hun vil bli fanget, og da løper hun selvfølgelig ned mot veien...og det går ikke.

 

Kanskje vi også skulle fått til en grilling eller? Litt morro hvis gubbene våre kunne også treffes eller? I hvert fall kjempegøy for snuppene våre. Vel, det var bare en ide jeg fikk nå, du kan jo tenke på det.

 

Fy flate nå har jeg skrevet masse her.... sikkert mye jeg har glemt å kommentere, men det får heller bli til neste runde. Vi har masse plass her på 1.trimester ;o) hihihihihihi!

 

Sove godt vennen min! Det skal jeg, eller det har jeg.... spørs om jeg får sove igjen med det første nå. Jeg får være litt oppe, se litt tv og kikke litt på innlegg. Skal få tatt meg en dusj før jeg finner loppekassa.

 

Forresten jeg var jo på personalmøte idag med jobben, måtte ta med meg Embla fordi gubben jobber. Hun var den sola og så utadvendt at jeg hadde gjeipen min langt nede på haka (hun pleier jo å være så sjenert). Hun følte seg hjemme med en gang hun. Skulle trodd hun hadde vært der mange ganger før. Gjett om hun sjarmerte alle :o) Da var det godt å være mamma! Tror du ikke hun klarte å prestere 2 bæsjebleier på den korte tiden vi var der da. Pluss en før vi dro dit, det blir 3 b.bleier det..... skjønner ikke at det er mulig at så mye kan komme ut fra en så liten kropp, og akkurat under møtet da.

 

Stooooooooooooooooooooooooor klemklem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, ja, jeg vil vite kjønnet om det er mulig. Vi fikk ikke det forrige gang fordi hun lå så krokete til. Gubben fikk vilja si, for han ville jo ikke vite det..... gjett om vi var nysgjerrige under og etter fødselen.

 

Det kinesiske kartet viser jente/jente på meg...så får vi se om det stemmer. Det er hjertelig velkomment uansett kjønn. Skal nok klare å shoppe uansett ja :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi hi hi hi....måtte le litt av de siste kommentarene.... Nå kommer testen da, klarer jeg å huske å svare på alt du har skrevet. Tror du har satt ny rekord jeg assa ;o)

 

Da kan jeg jo starte med:

 

Heeeeei :o)

 

Det hadde vært virkelig koselig å grille hos dere på den flotte plenen deres.....problemet er fortiden at alle fridager til mannen går til huset. Så raskt vi har flyttet inn, vil vi gjerne komme på grillings :o) Skal begynne å vaske neste helg, riktignok er det fortsatt mye småting som gjenstår, men det er en start....på innflytting...håper jeg!

 

Unnskyld meg....men ser du den nyttig info tråden 2??? Som skal være så mye mer relevant enn den andre, vanlige??? Enten har noen ikke lest innholdet grundig nok eller så er det en annen årsak....hmmm...Fordi det står det samme i begge nyttige infoene, men den forbedrede utgaven er litt oppdatert på ord og uttrykk, også er det lagt til den delen med kvalme - men den er kanskje ikke så relevant for de som er gravide??? Skjønte ikke jeg. Også var jeg så dum å spørre om det, og glemme å trykke på anonymknappen...hi hi. Blir vel ikke halshogd ved forsøk på å holde litt orden her???

 

Jeg føler meg litt mellom barken og veden fortiden, inne på 2 tri snakkes det om magestørrelser, vekt, barneutstyr....mange er langt oppi 20ende uke.... det er leeenge til jeg er der. Men gleder meg til du kommer over da, så kan vi skravle på 2 trim, der skal vi være sammen lenge :o)

 

Du kan føde der hvor du vil, vil du føde på SØF så be legen om å søke der. Du har like mange gode argumenter for å føde der, som jeg har for å søke på Ullevål. Jeg kjenner noen av mannens familie som bor i Fr.stad, men det er ikke akkurat de jeg vil ha besøk av rett etter fødsel. Bestevenninne og mamma bor i akershus så det er bra å være i nærheten av dem, de kommer til å være helt på tuppa begge to stakkar. Sist skrudde vi av telefonene og hadde ikke kontakt med omverden på 1 og halvt døgn, stakkars dem.... Vet hvordan det føles å vente på beskjed....nesten verre enn å føde....veeeel :o)

Jeg søkte på Ullevål ABC i uke 5, har fått plass og skal på første kontroll på tirsdag, det blir spennende. Da får vi vite mye mer om Alternative Birth Care, vet ikke helt om det er noe for meg. Men liker tanken på at jeg blir fulgt opp der gjennom svangerkskapet, og er kjent i miljøet. Blir spennende :o)

 

Denne helgen som kommer nå er miniMinni hos mormor igjen, pga jobbehelg. Forrige helg var bonushelg pga min graviditet - snill mamma jeg har :o) Men tenkte å forsøke å møtes neste helg, håper det passer for dere :o)

 

Det er jo utrolig morsomt når jentene viser seg fra sin beste side. Foreløpig har jeg vel tilgode å se henne så eksemplarisk som tanter og besteforeldre forteller at hun er når de er ute på tur sammen. Tante forteller at jenta har stått helt stille i en butikk med en badeball i hendene og ventet på at tante skulle bestemmme seg for en telefon....hææææ er det min unge???? Du har jo selv vitnet hvordan hun er sammen med meg så....

I dag har hun vært sammen med besteforeldrene sine. Skravler og skravler..... hun var helt i hundre når jeg kom hjem. Morsomt å se at hun har det bra. Sovetidene ble litt forskjøvet i dag da, så de hadde latt henne sove til halv fem----gulp tenkte jeg da.....fikk lagt henne greit, men hvordan blir natten??? Pappa får nok gå gjennom noen enkle regler med bestemor og bestefar igjen. Jeg kjenner at jeg må bare få sove. Er faktiskt ikke så allerværst trøtt nå, med tanke på at jeg stod opp 05.20! Slumret litt på toget begge veier, men det var lokaltoget så det er ikke like komfertabelt.

Men jeg må si arbeidsdagen gikk over all forventning, ble tatt godt imot av sjefen. Og masse gode tilbakemeldinger på at det var kos å se meg tilbake. Tror de fleste vet jeg er gravid.... rykteflommen.... men det gjør jo ingenting så lenge jeg har kommet til uke 12 hvertfall. Tar lang tid før det kommer noe mage under den hvite kjortelen. Har fått lagt opp en fin turnus, jobber ca 2 dager i uken. Ingen vakter på hverandre, så det er absolutt overkommelig :o) Det var godt å bli litt orientert igjen, faller raskt ut av systmet. Fant ut idag at det var personalmøte i går, sånn er det når jeg må inn på jobbe for å sjekke jobb mailen. Får ikke med meg noen ting.

 

Glad du var fornøyd med shoppingen, hvor handlet dere??? De trusene til lillemor, står det ukedager på de??? I såfall er de like som miniMinni sine. Hun er veldig stolt av de, og synes det er gøy å ha de på uttapå bleia. Fungerer jo kjempefint under sommerkjoler. Ellers så burde vel ungen være polstret nå, hun har varmeutslett - nupper over hele fronten og baksiden, ikke røde bare nuppete, gnagsår etter nye sommersko, og skrubbsår på hvert kne, rosebuskskraper oppover den ene armen....tror det var alt....gulp :o( Hvordan skal den ungen overleve barnehagen, er så engstelig at hun skal tøffe seg og ja du vet.....

Er så redd for nakken og hodet hennes jeg....

 

Nå skal jeg smurfe litt på de 2 tri og skravle. Se om det er noen som trenger meningen min - hi hi :o)

Håper dere har hatt en kjempefin dag :o)

 

Stooooooor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var noe jeg glemte å si da hi hi :o)

Har fått sommerkatalog fra Tupperware av Queen of the Road. Kjempeflott av henne å sende de til meg. Det var virkelig mye fristende der. Du må se på den :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I figured it out :o)

 

Noen har klippet ut nyttig info fra BliGravid sidene, så har noen andre klippet ut nyttig info, og deretter kalt det mer nyttig for oss gravide. Er enig i det.... Håper vi klarer å passe på 1 trim tråden da, som du nesten er alene om å dytte. Skjemmer du bort dine gravide 1 trim venninner???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

 

Nå er jeg her :o) Er ikke så sikker på om dette innlegget blir så lang som forrige jeg skrev ;o)

 

Først og fremst, hvordan gikk det på ul??? Nå er jeg så spent.

 

Jeg er fortsatt uggen, men klarer å leve med det (innbiller jeg meg selv). Det går vel så greit som det kan, jeg er i alle fall på jobb. Ingen har fattet mistanke ennå, så vidt jeg veit om da. Har heller ingen planer om å fortelle det før etter ferien min. Da er det vel synlig, så da kan jeg vel ikke bortforklare det....hehe. Skal gi beskjed om jeg trenger det nummeret til den akupunktøren, hvor mye koster en time igjen?

 

Angående de trusene til snuppa, så var de blomstrete. Jeg fant ikke med ukedagene jeg....hvilken butikk skal de være i da? Sånne VIL jeg ha til snuppa. Så søtt da!

 

Som du har skjønt så er jeg mindre her inne enn jeg pleier, jeg orker ikke være så mye her inne lenger.....jeg skjønner ikke helt hvorfor. Det kan ha en medvirkende årsak at vi var prøvere så lenge. Uansett så skal jeg blåse litt spindelvev fra tråden vår sånn med jevne mellomrom :o) Du må bare være tolmodig. Jeg har ikke glemt deg ser du minni'n min! Håper at vi kan treffes snart igjen, før noen av oss går ut i ferie. Jeg forstod at dere skal ut på tur snart igjen, eller er det jeg som surrer? For det er fullt mulig at jeg surrer, jeg har blitt slik et surrehue om dagen.

 

Embla var bare syk om fredagen hun, helt fin form lørdag og søndag. Så var i barnehagen på mandag igjen. Hun fikk litt løs mage den dagen, men det ble borte til dagen etter. Formen hennes har vært knall uansett. Godt jeg ikke ble smittet, selv om jeg skulle ønske det. Det er ikke noe godt å gå rundt med den uggis følelsen.

 

Vet jammen ikke om jeg har fått svart deg på det du lurte på....tror jeg skal lagre og så skriver jeg heller på tråden vår etterpå :o) fnis.... skravle skravle skravle..... føler meg som den høna.....fnis.

 

Stoooooormegasupergodoglangklem til deg fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...