mams i april Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Noen som ha gode råd ??! ganske desperat her. Hun er 7 uker, og skriker veldig høyt og mye på kvelden og store deler av natta. Har hørt at minifom( el. noe sånt) kan være skadelig, så noen som kan anbefale noe annet ?
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 Har du prøvd sukkervann? Virker som smertestillende for de små. Gi litt med en sprøyte inn i munnen når anfallene er som verst. Det hjalp for vår gutt. Men det virker bare kort tid av gangen og skal ikke gis oftere en hver halvtime.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 begynn å drikk fenikkel te selv, og gi også litt til minsten før hvert måltid. Har vært redningen her i gården :-) Jeg drikker minst 4-5 kopper fenikkel-te hver dag. Jeg lager også en kopp te til snuppa på morgenen som jeg avkjøler og har på flaske. Lar henne drikke ca 5 ml før hvert måltid. Eller du kan gi henne 2-3 ts før måltidet.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 skriver under på det med sukkervann også, når hun først har vondt så er det supert. Her så har det ofte hjulpet snuppa med å klare å sovne godt nok slik at hun ikke våkner for hvert knip i magen. Men bruk teen forebyggende og sukkervannet når uhellet likevel er ute :-) Ellers så vet jeg mange har gode erfaringer med kiropraktor også. Masse lykke til!
snartmammapåny Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har prøvd det meste, og bare minifom hjelper hos oss. Er på 3 kvelden uten hyyyl skriking nå. Har blitt det beste av to vonde her i huset. Hva er verst, at småen gråter sammenhengende dag etter dag pga store smerter, eller at det finnes en mikroskopisk og ikke ennda påvist sjanse for hormonforstyrringer hos mennesker? (har faktisk bare lest om det her inne, og preperatet er jo fortsatt i salg eller 30 år så hvor ille kan det være...? var vel mus som fikk hormonforstyrringer etter langvarigbruk..) Så jeg gir Minifom. Småen har iallefall ikke godt av smertene, så vil tro at minifom uansett er det beste av to vonde om man kan se på det på den måten... OG så er det vel langvarig bruk som kunne være skadelig, og da er det snakk om bruk i månedsvis.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Skriver under på Minifom, kolikken ble ikke borte, men ble kortere og kortere perioder med det- fadet ut til slutt (31/2 mnd).
6Ymamma Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Det som fungerer på de fleste etter min erfaring er kiropraktor. Dra til han/hun med en gang så er du kvitt det for godt uten noe dill dall...Det er mitt beste råd. Ellers så har jeg noen råd her. - Fenikkel te - Sukkervann - Kjøre bil - Så å byss han ved siden av vaskemaskin og/eller tørketrommel - Sett på rolig musikk f.eks. De nye gitar kameratene.. - Sett han i bilstolen å diss med den ...Eller kjøpe deg en leander vugge - Trill med barnevogn (helst grusvei) - Fotsoneterapaut - Temperatur måler / Q-tips i rompa...Vri litt på den for å terge endetarmen, da kommer det masse luft ut!! Hmmm.....tror dette var nesten alt---
Veslejenta-klar*for*nr*2 Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 detn finnes minifom på apoteket som visstnok skal hjelpe, og så kan du koke opp noe vann og blande litt suker oppi, eller så hjelper også bare rent oppkokt vann. Prøv også å massere i sirkler på magen.. det kan hjelpe tarmsystemet...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Det eneste som fungerte her i gården var kiropraktor. Det er en fysisk grunn til at de har vondt, og veldig ofte kan kiropraktor hjelpe til å løsne dette. Alt annet kan hjelpe en stund, men det blir bare som å sette plaster på et sår uten å fikse såret. Du kan jo også prøve å holde deg unna melkeprodukter i din kost i en ukes tid, noen barn reagerer på det (dersom du gir mm). Vesla vår ble akkurat friskmeldt hos kiropraktoren og er nå 4 mnd, så jeg anbefaler deg å vurdere det nå som jenta deres er såpass liten og før dere blir helt utslitte. Be noen anbefale en i nærheten av dere, det hjelper å finne en som har gode resultater med andre barn. Lykke til, det er utrolig slitsomt å være mamma til en liten sak som hyler av smerte hver kveld :-/
Mamsen til Silje Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Vi prøvde sukkervann(virka ganske bra) Fenikkelte(ble nok noe bedre) Minifom(ingen forandring) Kiropraktor 3 ganger(veldig bedring) Anbefaler kiropraktor på det sterkeste,merka bedring etter første gang. Han fant en skjevhet i bekkenet til snuppe som han fiksa på,samt noe i nakken,behøver ikke alltid være magen. Og så ut som om hun nøyt å være der. Fikk også ut luft.Ikke vent for lenge,jeg venta for å se om det gikk over og angra på at jeg ikke gikk før,var verdt hver eneste krone. Lykke til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå