Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 Hva synes dere om å dra på byen og drikke, og skaffe barnevakt til en baby som ikke har fylt 2 mnd. Ville dere gjort det?
Edel Gran Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Nei, for jeg synes ikke lenger det er gøy og fly på byen (er gammel dame), men jeg har ingen motforestillinger mot de som gjør det.
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Bestemora til gutten vår satt barnevakt da han var 2,5 mnd. Så ikke noe galt i det, akkurat.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #5 Skrevet 8. juni 2007 Tenker på ei her inne som skulle ut å drikke i kveld. Ikke lenge siden hun fikk barn, og så vidt meg bekjent ammer hun. Ikke for å være snerpete- men en del av sine tidligere sysler bør man legge bort ei stund når man nettopp har fått barn mener jeg. Handler om å ta ansvar for sitt nye liv. Synd at enkelte ikke klarer å vente mer enn noen uker etter at de har fått før de flyr på byen. Tar meg en fest selv jeg, men flyr ikke på byen med et lite barn på 2 mnd hjemme.....
Edel Gran Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Så fint for deg da. Hvilke andre sysler bør man legge bort når man får barn? Selvinnsikt? Ironi? Humor? Det er vel flere enn mor som klarer og ta seg av et lite barn et par timer...
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #7 Skrevet 8. juni 2007 Ja men er man nødt til å dra på byen for å ha ironi og humor da? Hallo..blii voksen. Virker som det er ganske mange umodne mødre her inne. Hva med å vente med å få barn til dere har roet dere og forhåpentligvis blitt tørr bak øra!
Edel Gran Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 Ja, man må jo være en liten umoden drittunge for å være uenig med deg.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Javisst! Flott vi er enige om en ting da:-)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Haaaaaalo! Jeg er faktisk 19 år, og jeg er voksen nok til å vite hva jeg snakker om. Jeg ville aldri gått på byn nå som jeg er blitt voksen og fått mann og barn og alt.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #11 Skrevet 8. juni 2007 Jeg synes du skal dra ut jeg, og kose deg:) Jeg dro ut når min gutt var i den alderen, ikke noe problem, min mor hadde han de få timene jeg var borte, og han sov jo bare uansett.. Jeg synes ikke det er noe galt i å være borte noen timer en kveld iblandt, greit nok, man skal ta snsvar for barnet sitt, men tror du virkelig barnet merker at man er ute en sjelden kveld i blandt og drikker? Man har jo behov for å dra ut å kose seg i blandt også, kan bare være positivt for barnet da, å få tilbake en positiv og glad mor, som har fått litt avveksling:) Synes det blir dumt å si noe annet, man skal ikke trenge å legge fra seg noe som absolutt ikke påvirker barnet negativt, men som bare er godt for moren.. Er også sikerkt like greit at barnet venner seg til å være borte fra moren en gang iblandt..
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #12 Skrevet 8. juni 2007 "Vente med å få barn til dere har roet dere osv....??" Man er da absolutt ingen dårlig mor, eller få beskyldninger om at man burde vente med å ha fått barn, fordi man vil ta seg en tur ut? tenk på hvor godt dette vil være for henne da.. Babyen har det bra hjemme i sengen sin uansett, med noen de stoler på.. barnet merker jo ikke det uansett... Dra ut og kos deg=)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #13 Skrevet 8. juni 2007 Aldri dratt på byen nå som jeg har blitt voksen og fått mann og barn og alt?? Voksne folk drar da på byen de også.. Er det slik at når man har fått barn, skal man legge bort alt annet? Jeg er ekstremt lite ute selv jeg altså, men man er da en like god mor, om man tar seg en fest en gng nå og da, det er bare sunt å komemseg litt ut:)
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #14 Skrevet 8. juni 2007 Sier ikke at alle unge er umodne. Synes det er flott at jenter/damer på din alder tar ansvar for barnet sitt og er mødre i ung alder. Når kanskje venninner fortsatt er ute og "lever livet" enda. Men det er faktisk en god del som ikke takler forandringen med å få et barn og hva det innebærer. Kjenner faktisk ei som er 20 år og alenemor. Klager over hvor dyrt det er å ha barn, og at hun har det så trasig økonomisk. Men å fly på byen og bruke penger flere ganger på en mnd gjør hun. Sitter å venter til barnetrygda kommer så hun kan ta seg en tur ut.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #15 Skrevet 8. juni 2007 Ei mamma kjente i sine yngre dager, reiste på byen etter en uke etter fødselen. Hvis man ikke klarer å vente lengre enn det, så er man desperat ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #16 Skrevet 8. juni 2007 Enig med deg! Mener ikke at man skal sitte hjemme å sture fordi man har fått barn, men er man sååååå desperat etter å ta seg en fest etter så kort tid så synes jeg faktisk man er umoden. Finnes jo 1000 ting og finne på etter man har fått barn enn å feste da. Venne barna til flaske, eller pumpe seg og kaste melka fordi man har drukket kvelden før når man har et så lite barn synes jeg er umodent ja. Skyt meg om dere vil- jeg står for det jeg skriver her.
2005&2010 Skrevet 8. juni 2007 #17 Skrevet 8. juni 2007 Jeg hadde ikke gjort, men det er fordi jeg rett og slett ikke interesserer meg for festing. Tok meg en by tur ifjor sommer, da var jenta vår 6 mnd, ble sååå fyllesyk, og bestemte meg aldri å dra ut igjen. Nå for 2 uker siden, så tok jeg meg en tur ut på byen igjen. ALDRI igjen, finnes jo ikke morsomt. Men skjønner såklart at andre synes om det, hadde jeg ikke blitt så syk så hadde jeg nok tatt meg en bytur i ny og ne, men ikke etter 2mnd.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. juni 2007 #18 Skrevet 8. juni 2007 det hadde ikke jeg gjort. fordi jeg vet jeg ikke hadde greid og kose meg alikevel. men foreldre kan dra ut samme dagen som ungen er født for min del.
lykkeligmor:) Skrevet 8. juni 2007 #19 Skrevet 8. juni 2007 111208 Hei! Jeg ville ikke være anonym likevel jeg:) Var jegsom skrev inn over her, tre stykker faktisk, tror det var klokken 22.08, 11, og 12... Jeg skjønte dere som skrev inn under, mye bedre når dere skrev det på den måten, og jeg er samtidig veldig enig med dere.. Jeg er 21 år selv, og livet mitt ble snudd på hodet da jeg fikk barn, men jeg savner ikke å feste og å være på byen og slik, for det betyr liksom ingenting lenger.. Var det det dere mente, at det var rart man tenkte på festing så tidlig? JEg har vært ute noen få ganger, og sønnen min er 9 måneder, men det ender som regel med at jeg drar hjem, da jeg merker at jeg ikke har noe til felles med venninnene mine lenger, de er liksom fortsatt opptatt av å feste hver helg, og det er jeg bare ikke interessert i lenger.. Men jeg mener at det er ingenting galt i å dra ut nå og da:) Oj, det du anonym skrev over her, er hun virkelig slik? Huff, ikke så villig til å legge fra seg ungdommen? Haha, det hørtes rart ut, legge fra seg ungdommen, så er jeg bare ungdommen selv.. Herergud, kjenner ikke igjen meg selv etter gutten ble født, også så kjedelig jeg har blitt!!!
Marge Simpsons Skrevet 9. juni 2007 #20 Skrevet 9. juni 2007 Alle har vel godt av å kose seg litt?!! Så lenge barnet er i trygge hender og barnet synes det er ok!! Tok en tur på byen når lillegutt var 3 måneder selv! han hadde storkoset seg han, og det hadde mor og ). Hadde ikke giddet å reagere på mødre som tok seg en tur på byen så lenge det ikke SKAL skje hver eneste helg, da kan man begynne å diskutere moral!
Mamsen86 Skrevet 9. juni 2007 #21 Skrevet 9. juni 2007 Du står for det du skriver..? Hehe, hvorfor er du anonym da? =P Nei altså, hvis man vil kose seg litt innimellom - vær så god! Folk er forskjellige, har forskjellige behov. Ikke noe man kan gjøre med det! Men å rakke ned på dem som mener og gjør noe annet enn deg - DET syntes jeg at vitner til umodenhet!
KaMa Skrevet 9. juni 2007 #22 Skrevet 9. juni 2007 Jeg syns det må være opp til moren å bestemme. Jepp, om man kan kalle faren for barnevakt, så var jeg ute 5 uker etter fødselen. Vet ikke helt hva du legger i "gå ut på byen", men jeg var ute og drakk noen øl sammen med en venninne. For enkelte er det kansje gull verdt å få være bare den man er, uten noen forstyrrende elementer, noen få timer. Og jeg klarer ikke helt å se hva dette har med alder å gjøre..
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #23 Skrevet 9. juni 2007 herregud er det regler for når man skal få lov til å gå ut å nå æ! første festen jeg tok var knøttet faktisk 4 uker. Og hva er problemet med det lissom?? pappan var hjemme og passa, mens jeg dro samme venninne på fest til mamman min. var kjempe digg og kommet seg ut. blir så intenst av å sitte inne. Jeg ser ingen problemer med å gå ut og ta en fest i blant! De fleste "normale" mennesker klarer og passe en baby for en natt. ungen var 5 uker første natta hos bestemor og bestefar. var ikke noe problem. Men du mener kanskje at man er en dårlig mor viss man ikke dropper hele det gamle livet sitt bare pga man får barn? er man ikke to om å få barn æ?? Jeg er jo ikke umoden fordet! Jeg har hus, skal snart gifte meg, har hund og katt og familiebil....ser ikke problemet jeg ass..
Tibra Skrevet 9. juni 2007 #24 Skrevet 9. juni 2007 Hmm, jeg må være superrar... er over 30 og med et barn på 1 år og synes fremdeles det er kjempegøy å være ute med venninner å drikke øl....Har fortsatt behov for å ha et rikt sosialt liv selv om jeg har blitt mamma (blitt godt vant siden jeg ventet såpass lenge med å bli mamma)...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #25 Skrevet 12. juni 2007 Hmmm hvem er denne tråden myntet på da tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå