lille-snupp Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 dette har vært litt av en dag, så må bare inn hit og dele tankene mine med de som orker å lese:) Idag har vi fjerna hoftegipsen til Synne etter 6 lange måneder. Var på barneavdelinga og fikk beroligendelikegladmiddel til henne før vi gikk på ort.pol. for å fjerne gipsen. Sykepleier sto klar med saga, og Synne ble helt vill... Både jeg og pappan holdt henne fast mens sykepleier sagde for livet, men hun klarte det ikke, siden Synne var så urolig. Så da bar det opp på barneavdelinga igjen for ny dose beroligende, hvor TRE sykepleier pluss jeg holdt henne fast for å få saget av gipsen... Hun er utrolig sterk i kroppen, så var litt av en kamp. Etter 40 hysteriske minutter fikk vi endelig gipsen av, og vi fikk se hele Synne for første gang på 6 mnd. Var et merkelig øyeblikk!! Etterpå var vi på røntgen, før vi fikk treffe ortopeden, og for en gangs skyld var den gretne gamle gubben blid som ei soooool!!! Synnes hofter er NORMALE og FRISKE!!!!! Vi hadde forberedt oss på en lang skinneperiode, men siden utviklingen var så overraskende bra mente ortopeden vi egentlig kunne droppe skinner! Jeg syntes det var litt skummelt, så ble enige om å bruke skinnene på natta, og litt på dagtid nå til å begynne med, men om hun virket lei eller sår så skulle vi bare ta dem av etter eget ønske! Er rett og slett utrolig!! Synne elsker å være kvitt gipsen og ser ikke ut til å ha noen smerter i det hele tatt. Blir helt spinnvill og storkoser seg når hun får ligge naken på stellebordet og sprelle villtmed beina! Hun blir skikkelig gretten når vi tar på skinnene og kunne nok tenkte seg full frihet fra første stund! Så nå ser vi altså frem til en sommer med krabbing i gresset, leking på stranda og lufting av stumpen. DEILIG!!! Og på toppen av det hele har samboer plutselig fått 25 000 i feriepenger fra gamlejobben som vi overhodet ikke hadde regna med, så idag smiler livet til oss, og vi skrattler tilbake!!!!!!! Håper aller har hatt en like fin (men ikke så slitsom) dag som oss:)
m@rie82 Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 å!! så flott!! høres virkelig ut som at dere fortjente dette!! kos dere masse videre!! riktig god sommer!!
lenej :o) Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 herlig!! herlig herlig!! så flott!! har venta på den her tråden idag men må ha vært tungt å måtte tvangsholde sitt barn slik.. huff... stor klem!
-carina- Skrevet 8. juni 2007 #4 Skrevet 8. juni 2007 Å, det var kjempekoselig lesing! Gratulerer med kvitt gipsen!! Nå ble jeg glad på dine og Synnes vegne! ) Og velkommen inn på julibaby-forumet for å dele det glade budskap med de andre juli-mammaene også! ;o)
lille-snupp Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2007 hi hi, er utrolig deilig ja!!! I morra skal vi bade i balja for første gang, blir spennende:) Har nesten glemt det juli forumet jeg, må vel prøve å halte meg over:) De siste månedene har synne blitt en aktiv og krevende krabat som lett kjeder seg, så tiden foran pcen blir stadig mer begrenset:)
-carina- Skrevet 8. juni 2007 #6 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har blitt litt avhengig av det forumet... Så er innom nesten hver dag. Er en stor gjeng som er innom daglig, så det er veldig trivelig der. Men merker at det er mer rolig der nå som de små har blitt store! ;o) For min del har jeg stort sett bare tid til å gå innom etter at Karsten har lagt seg om kvelden. Synes jo det har vært så artig å lese om Synne sine mestringer. Hun har jo vært sååå flink tross den hemmende gipsen, er vel ikke så lenge til hun har kraft nok i beina til å begynne å forsøke å reise seg tenker jeg! )
lille-snupp Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2007 Er bra stolt av henne ja! I følge fysio er hun akkurat der hun bør være motorisk i forhold til sine jevnaldrede. Begynte å krabbe ved 8 mnd, og nå gikk det i en rasende fart over dørstokker og andre hindre. Hun har lenge forsøkt å reise seg opp etter bord og sofa, men ikke greid det pga gipsen... Hun står også på alle fire og hever hele gipsen og kroppen, og synes selv hun er veldig tøff! Da vi kom hjem fra sykehuset i dag ble hun veldig fortvilt da hun ikke klarte å krabbe lengre, så hun dro seg rundt etter armene, men var nok veldig tungt. Det tar vel et par dager med litt frustrasjon, prøving og feiling så har hun nok funnet en ny teknikk:) I følge legen kunne vi regne med at hun går normalt i løpet av 3-6 mnd, så vi har en rasende utvikling foran oss! Og med hennes viljestyrke så tar det hvertfall ikke 6 måneder:D
Guttemamma til tusen :) Skrevet 8. juni 2007 #8 Skrevet 8. juni 2007 så gøy å høre!! Kan tenke meg at dere er letta ja! Jenta deres er jo utrolig tidlig ute til å ha gått med gips i så lang tid! ufattelig at hun klarte å finne en egen krabbeteknikk bare 8mnd MED gips!! Dere må kose dere masse fremover.. om et par dager så har hun glemt hele gipsen, og stråler nok som en verdensmester når hun endelig får muligheten til å reise seg opp ved bord ol.. hihi:o)
MartinFelipe07 Skrevet 8. juni 2007 #9 Skrevet 8. juni 2007 Har vente på denne tråden jeg også! Så bra at alt gikk fint!!! Nå er det bare å nyte henne fullt ut!! Og gratulere da! For å ha en super jente som greide seg med gips selv om hun var så lita!
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2007 #10 Skrevet 8. juni 2007 Uff, stakkars liten, 6 mnd? Vet ikke historien bak, hadde hun brudd? Så bra hun er kvitt den!
Gjest Skrevet 9. juni 2007 #11 Skrevet 9. juni 2007 Oj, dere har hatt en vidunderlig dag, og strevet var verdt det, tross alt:) Kos dere med gojenta og de ekstra grunkene, alltid artig med slike overraskelser, både den første og den andre:) Ha en fin sommer!
lille-snupp Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 9. juni 2007 Oj, takk for at dere alle ønsket å lese baklengssalto-tråden min:) Er fortsatt litt i den syvende himmel, er helt utrolig hvordan Synne tilpasser seg. I dag har hun lekt masse på gulvet uten skinner på, og hun elsker det! På stelbordet ligger hun og klasker seg fornøyd på magen, spreller med beine og skratt ler! Jeg er selvsagt fortsatt litt stres o g frsiktig og redd for å ødelegge noe inni kroppen hennes, men det går seg nok til:D Anonym: Neida, ingen brudd. Hun hadde medfødt alvorlig hofteleddsdysplasi på høyre hofte, som desverre ikke ble oppdaget før hun var 4 mnd. Siden det ble oppdaget så sent og var såpass alvorlig fikk vi en tung og lang behandlig med 3 uker i strekk på sykehus, og så 6 mnd med gips. Men nå er alt glemt og bare fryd og gammen:) Må bare si en ting: DET BURDE VÆRE PÅBUDT MED ULTRALYD AV ALLE BARNEHOFTER PÅ 3 DAGERSKONTROLLEN!!! Har vært en tøff tid og unner ingen å oppleve det samme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå