lille-snupp Skrevet 8. juni 2007 #1 Skrevet 8. juni 2007 dette har vært litt av en dag, så må bare inn hit og dele tankene mine med de som orker å lese:) Idag har vi fjerna hoftegipsen til Synne etter 6 lange måneder. Var på barneavdelinga og fikk beroligendelikegladmiddel til henne før vi gikk på ort.pol. for å fjerne gipsen. Sykepleier sto klar med saga, og Synne ble helt vill... Både jeg og pappan holdt henne fast mens sykepleier sagde for livet, men hun klarte det ikke, siden Synne var så urolig. Så da bar det opp på barneavdelinga igjen for ny dose beroligende, hvor TRE sykepleier pluss jeg holdt henne fast for å få saget av gipsen... Hun er utrolig sterk i kroppen, så var litt av en kamp. Etter 40 hysteriske minutter fikk vi endelig gipsen av, og vi fikk se hele Synne for første gang på 6 mnd. Var et merkelig øyeblikk!! Etterpå var vi på røntgen, før vi fikk treffe ortopeden, og for en gangs skyld var den gretne gamle gubben blid som ei soooool!!! Synnes hofter er NORMALE og FRISKE!!!!! Vi hadde forberedt oss på en lang skinneperiode, men siden utviklingen var så overraskende bra mente ortopeden vi egentlig kunne droppe skinner! Jeg syntes det var litt skummelt, så ble enige om å bruke skinnene på natta, og litt på dagtid nå til å begynne med, men om hun virket lei eller sår så skulle vi bare ta dem av etter eget ønske! Er rett og slett utrolig!! Synne elsker å være kvitt gipsen og ser ikke ut til å ha noen smerter i det hele tatt. Blir helt spinnvill og storkoser seg når hun får ligge naken på stellebordet og sprelle villtmed beina! Hun blir skikkelig gretten når vi tar på skinnene og kunne nok tenkte seg full frihet fra første stund! Så nå ser vi altså frem til en sommer med krabbing i gresset, leking på stranda og lufting av stumpen. DEILIG!!! Og på toppen av det hele har samboer plutselig fått 25 000 i feriepenger fra gamlejobben som vi overhodet ikke hadde regna med, så idag smiler livet til oss, og vi skrattler tilbake!!!!!!! Håper aller har hatt en like fin (men ikke så slitsom) dag som oss:)
Hannahs-mor06 Skrevet 8. juni 2007 #2 Skrevet 8. juni 2007 får helt gåsehud av det du skriver-SÅ GLA PÅ DINE VEGNE"!!OG SYNNES;) har jo selv hatt putebarn, og det å få slippe er jo som å få et nytt barnm på en måte.. syns det står stor respekt av at du som mor ønsket å bruke skinner når du i utgangaspunktet fikk beskjed om at det mest sannsynlig ikke trengs" det skal du ha for;) og så deilig med ekstra penger da!!! hihi;) mange klwmmer fra hannah og
Leola Skrevet 8. juni 2007 #3 Skrevet 8. juni 2007 Ååååå så glad jeg ble når jeg leste dette innlegget!!!!!!!! Herregud for en utrolig deilig følelse det må være for dere!!! FÅr helt gåsehud!!!!!! Dattera vår har "bare" pute og var ikke bra etter 4 mnd, er livredd for å ikke få den av på neste kontr, men håper jeg kan komme med et baklengssalto innlegg jeg også!! HVor gammel er snuppa di da?
lille-snupp Skrevet 9. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. juni 2007 Synne er snart 11 mnd nå, startet behandlingen på 4 månedersdagen hennes, så har vært en langvarig prosess! Skjønner godt at du er redd for å ikke få av puta, men det går helt sikkert fint!!! Etter 3 mnd med gips, så ikke Synnes hofter mye bedre ut, så i frykta jo det værste, men nå var de plutselig helt fine, er nesten litt rart! Men kroppene til disse små utvikler seg i rykk og napp, så plutselig er nok datteren din helt fin Og du skal bare glede deg til endelig å kunne la henne leke seg fritt på gulvet, uten å måtte bekymre deg så fælt! Er en helt utrolig glede når legen sier at endelig er det bra!! med fare for å høres litt new age ut her... men da jeg kunne løfte synne ut av gipsen i går var det nesten som å føde henne på nytt... den gleden det var å holde jenta si uten gips var faktisk like stor, og nesten større, enn da hun ble lagt på brystet mitt for første gang! Æsj, nå begynner jeg å bli litt klisen og suppete:) hi hi,må gå og gi snuppa mi en klem Masse lykke til med puta framover, neste kontroll får du den garantert av!!!!
Pixie Power Skrevet 10. juni 2007 #5 Skrevet 10. juni 2007 Gratulerer!!! Skjønner hvor deilig det er - vi er nettopp kvitt skinnen etter bare 6 uker (halve tiden). Ubeskrivelig godt å se gutten uten både gips og skinne! Skal bare bruke den om natten de neste 6 ukene. Men i motsetning til Synne, så har han vondt for å bevege det, må ta det gradvis og i eget tempo. Benet er jo så stivt og i vinkel, men det er visst helt som det skal være ifølge legen. Men vi er nå ihvertfall på rett vei, og det er det viktigste!
Sommerfugler Skrevet 11. juni 2007 #6 Skrevet 11. juni 2007 Det hørtes helt fantastisk ut! Gleder meg virkelig til den dagen vi får samme beskjed! Nyt sommeren med sprellende lykkelig tulle
lille-snupp Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2007 Gratulerer med skinnefri turopropell! Er veldig deilig, men også veldig skummelt å endelig være uten skinne/gips... Jeg er overnervøs for at legen kanskje har tatt feil, hoftene til Synne har jo plutselig blitt så fine, er rart det har gått så fort på slutten... Siden hun er så lita enda er hun nok veldig bevegelig i kroppen, så vi er så glade vi slipper smerter og stivhet! Lykke til til lille turbo, han blir nok for mykere i kroppen sin:)
bakkerud Skrevet 16. juni 2007 #8 Skrevet 16. juni 2007 Gratulerer!!!! Så heldige, er kjempe misunnelig! Vi har bak oss 9 mnd. i gips og 3 mnd. i skinne, og er enda ikke ferdige, må bruke skinna 24 timer i døgnet. Skal på røntgen på tirsdag, er kjempespent, men legen sa minst 6 mnd. i skinne, så vi har nokk 3 mnd. igjen. Kos deg skikkelig med snuppa, og ha en kjempefin sommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå